رفتن به محتوای اصلی

انتقال مواد منفجره به داعش از ترکیه (+عکس)
06.05.2015 - 14:24

تصویر نیویورک تایمز از بارگیری محموله در شانلی عورفا ترکیه به مقصد تل ابیاد سوریه

انتقال مواد منفجره به داعش از ترکیه (+عکس)

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار گزارش و عکسی از ارسال ماده منفجره " آمونیوم نیترات" از منطقه شانلی عورفا ترکیه به منطقه تحت کنترل داعش در شهرک " تل ابیاد" در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش حکومتی عصر ایران؛ خبرنگار این روزنامه آمریکایی مدعی شده است دهها کارگر را در منطقه ای در شانلی عورفا ترکیه مشغول جابجا کردن کیسه های بزرگ حاوی ماده آمونیوم نیترات به مقصد شهرک تل ابیاد در شرق کوبانی در شمال سوریه دیده است و وقتی در تعقیب محموله به مرز ترکیه و سوریه رسیده است ، برای "پرس و جو" درباره محتویات محموله جلو رفته ولی مسئول کاروان به او گفته است محموله ها حاوی کیسه های آرد است.


این روزنامه آمریکایی تصویری نیز از کیسه های مزبور گذاشته و مدعی شده است گونی های در حال بارگیری، حاوی ماده انفجاری آمونیوم نیترات به منظور استفاده داعش در ساخت بمب های دست ساز به تل ابیاد بار گیری شده و ارسال شده است.

نیویورک تایمز می نویسد تصویر خود را از محموله ارسالی به " جان گودپاست" استاد  شیمیدان پزشکی دانشگاه " IUPUI" در شهر ایندیاناپولیس آمریکا نشان داده و این متخصص آمریکایی با اطمینان اعلام کرده است محموله کیسه ، حاوی ماده انفجاری آمونیوم نیترات است.


در ماه های گذشته گزارش های زیادی درباره همکاری دولت ترکیه با داعش در سوریه و عراق منتشر شده است ولی دولت آنکارا در غالب موارد با دروغ خواندن این گزارش ها اتهامات درباره همکاری این کشور با گروه داعش را رد کرده است.

داعش هم اکنون مناطق وسیعی را در غرب عراق و  شرق سوریه تحت کنترل دارد و از ژوئن سال 2014 و همزمان با تصرف شهر موصل مرکز استان نینوا عراق در مناطق تحت تسلط خود در عراق و سوریه اعلام خلافت اسلامی کرده است.

روزنامه گاردین بریتانیا اخیرا با انتشار گزارشی از زخمی شدن شدید ابوبکر بغدادی سرکرده و خلیفه خود خوانده داعش در حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در منطقه غرب عراق خبر داده است.

بر اساس این گزارش بغدادی از مرگ نجات یافته اما آسیب های نخاعی جدی دیده است. این خبر و ادعا به تایید رسمی نرسید و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آن را تکذیب کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.