رفتن به محتوای اصلی

اطلاعاتتان در مورد پول‌های کثیف را شفاف بگویید
27.04.2015 - 04:32

*******

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، پس از صحبت‌های وزیر کشور٬ برخی نمایندگان اعتراض کردند و این موضوع را مطرح کردند که صحبت‌های رحمانی فضلی ارتباطی به مسئله پول‌های کثیف ندارد؛ که در حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد به توضیحاتی در این‌باره پرداخت و پس از صحبت‌های وزیر کشور در سخنانی به برخورد مجلس با این موضوع اشاره کرد.

وی گفت: قاچاق سوخت را مثال می‌زنم که پول آن برمی‌گردد٬ و به عنوان پول کثیف بازمی‌گردد لذا باید بگوییم در اقتصاد کشور شاهد جریان پول‌های کثیف هستیم؛ که در این مسئله بحث و تردیدی نداریم. با اینهمه ارائه راهکار مقابله با آن٬ دغدغه اصلی دولت و مجلس است.

ابوترابی در ادامه گفت: از شما به عنوان سکان‌دار این حوزه انتظار می‌رود وزارت کشور برای حذف پول‌های کثیف از اقتصاد تمام تلاش خود را اعمال کند. هم مجلس٬ و هم قوه قضاییه در این مسیر با دولت همراه است. اما نکته سوال برانگیز و دغدغه نمایندگان بدون لحاظ گرایش‌های سیاسی و حتی در بین نمایندگان مدافع جدی دولت این است که مجلس نسبت به اظهارات اخیر شما در این موضوع اعتراض دارد که گویا از مباحث شما اینگونه برداشت شده و در رسانه‌ها هم انعکاس یافته که پول کثیف در جریان انتخابات نقش داشته و احتمالا در جریان انتخابات مجلس هم این مسئله جریان داشته و تاثیرگذار بوده است.

ابوترابی فرد اضافه کرد: نمایندگان می‌خواهند بدانند آیا شما کمترین اطلاعی از جریان پول کثیف در حوزه انتخابات و شکل‌گیری نهاد قانونگذاری دارید؟ اگر این طور است به طور شفاف و روشن آن را با ذکر نام و مقدار بیان کنید. 

نایب رئیس مجلس در ادامه گفت: سوگند یاد می‌کنم٬ مردم عزیز هم بدانند دغدغه نمایندگان این است که این موضوع به صورت شفاف بیان شود تا اگر ضعفی است مشخص شود و مجلس، دولت و دستگاه قضایی به طور جدی با آن برخورد کنند. 

نایب رئیس مجلس درباره برگزاری جلسه علنی برای بررسی موضوع ورود پول‌های کثیف به انتخابات گفت: برای این تقاضای برگزاری جلسه علنی داشتیم که ما در حوزه برخورد با جریان پول کثیف در حوزه سیاست٬ هیچ اغماض و چشم‌پوشی نداریم. 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.