رفتن به محتوای اصلی

دور زدن تحریم‌ها و جنگ باندهای مافیائی قدرت و ثروت
26.04.2015 - 17:20

محمدرضا نژد‌جوادی‌پور که فرزند معاون اسبق وزیر دفاع ایران و دارای تابعیت ایرانی - بلژیکی است، ظاهراَ در کشور بلژیک پناهنده سیاسی بود. نامبرده که عضو یکی از باندهای مافیائی حاکم بر ایران می باشد، برای قاچاق چند فروند هلیکوپتر به ایران سفر کرد و در جنگ باندهای مافیایی قدرت و ثروت، به اتهام قاچاق و جاسوسی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد. او بعد از بازداشت، در دادگاه انقلاب استان البرز محاکمه و به 8 سال زندان محکوم گردید که این حکم در مرحله تجدید نظر به 4 سال کاهش یافت. در حال حاضر با گذشت یکسال از تایید حکم، وی هنوز در ایران آزادانه فعالیت اقتصادی می کند. به طور مثال شرکت وی در جزیره کیش در سال گذشته از شرکت هلیکوپتری "هلی هلند" در نمایشگاه هوایی کیش برای فعالیت در ایران دعوت به عمل آورد و مصاحبه‌هایی در سایت سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر مذاکرات سازمان هواپیمایی کشوری با رئیس هیأت مدیره "هلی هلند" در خصوص همکاری متقابل و سرمایه گذاری و فعالیت صنعت هلی‌کوپتری درج شد. به نظر می رسد که حکم زندانش به دلیل همکاری با وزارت اطلاعات به صورت تعلیق در آمد. از طرفی خانواده وی به بلژیک و هلند رفت و آمد می کنند و از حمایت مالی خاصی بهره مند هستند. شرکت نفت فلات قاره با اعزام تعدادی کارشناس به کشور پرتغال در طی چند ماه گذشته و به طور موازی سازمان هواپیمایی کشوری ایران با اعزام تعدادی از کارشناسان خود با همراهی یک نماینده امنیتی به کشور پرتغال تفاهم نامه همکاری امضاء کردند. شرکت "هلی پرتغال" اخیرا تعدادی از بازنشسته‌گان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی را به استخدام خود درآورد و دوره آموزش خلبان دومی آنها را در کشور پرتغال به اتمام رساند. ماهیانه معادل 3 هزار یورو به آنان پرداخت می شود و همچنین قول مساعد جهت اخذ اقامت به آنها داده شد. تسهیلات ویژه گرفتن ویزای اروپایی برای سفر این افراد به اروپا هم فراهم گردید.

سند سه هلیکوپتر دیگر پرتغالی در جزیره کیش با ثبت دائم در گمرگ منطقه آزاد به نام شرکت ایرانی سپهر پیمای کیش که تحت مدیریت محمدرضا نژد‌جوادی‌پور است و قبلا این شرکت توسط محمد تهرانی‌مقدم برادر سرتیپ پاسدار حسن تهرانی‌مقدم که در انفجار موشک در ملارد کرج کشته شد و سرتیپ پاسدار حق طلب فرمانده اسبق سپاه حفاظت هواپیمایی ثبت گردیده بود. حمید اکبریان پور سلماسی از سهامداران این شرکت می باشد. شرکت فوق اخیرا در دادگاه‌های جمهوری اسلامی ادعای مالکیت این هلیکوپترها را نمود و به دلیل ترک هلیکوپترها از منطقه آزاد کیش و فعالیت در داخل خاک ایران بدون ثبت گمرک اعلام جرم مبنی بر قاچاق نمود که فعالیت هلیکوپترها در چند مرحله تا بحال به حالت تعلیق درآمد ولی با نفوذ قدرت نفت فلات قاره و دستور قلدر معابانه وزیر بی درایت نفت در ایران مجددا فعالیت هلیکوپترها آغاز شد. با استناد به گزارش‌های موثق، اخیرا با مداخله دادستان کل کشور، به مدت یکماه است که فعالیت هلیکوپترها در فرودگاه سیری با پلمپ گمرگ ایران، زمین‌گیر و فعالیت شرکت پرتغالی به حالت کاملا تعلیق در آمد. با ورود مجلس و دادستان کل کشور به پرونده و کالای قاچاق ریاست جمهوری و وزارت اطلاعات، اعمال نفوذ شرکت نفت بخصوص شخص وزیر متوقف شد و شرکت پرتغالی در معرض از دست دادن سه فروند هلیکوپتر خود قرار گرفت. هلیکوپتر چهارم که سه سال پیش در زمان اجلاس سران توقیف و با حکم سازمان تعزیرات حکومتی بدلیل قاچاق مصادره شده بود و در اختیار ستاد اجرای فرمان امام قرار گرفت، و توسط عوامل امنیتی به نقطه نامعلومی منتقل شد. اخبار رسیده حاکی است که هلیکوپتر فوق توسط "ستاد اجرایی فرمان امام" به وزارت دفاع ایران فرخته شده است. شرکت "هلی پرتغال" سرمایه بسیار زیادی را در ایران از دست داد ولی به دلیل ماجرای مافیایی و دست‌های پشت پرده در ایران، به خصوص شرکت نفت فلات قاره، هنوز اصرار به فعالیت در جزیره سیری را دارد که این پافشاری در هاله‌ای از ابهام است.

اسامی افراد همکاری کننده با پرتغالیها در این پروژه را با ذکر مسئولیت و به ترتیب الویت درج می کنم.
1 محمدرضا نژد‌جوادی‌پور که فرزند معاون اسبق وزیر دفاع ایران و دارای تابعیت ایرانی - بلژیکی است، ظاهراَ در کشور بلژیک پناهنده سیاسی بود. نامبرده که عضو یکی از باندهای مافیائی حاکم بر ایران می باشد، برای قاچاق چند فروند هلیکوپتر به ایران سفر کرد و در جنگ باندهای مافیایی قدرت و ثروت، به اتهام قاچاق و جاسوسی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد.
2- پدرو سیلوریا، رئیس هیأت مدیره شرکت "هلی پرتغال".
3- علی صدرالسادات، مشاور نفت فلات قاره.
4- محمود زیرکچیان‌زاده، مدیرعامل اسبق شرکت نفت فلات قاره
5- فردی بنام صدرایی، مشاور هوانوردی نفت فلات قاره
6- مهندس علیرضا ولد‌خانی، رئیس هیأت مدیره اسبق شرکت هلی کیش که در اسپانیا بازداشت شد.
7- احمد خلیلی عضو هئات مدیره هلی کیش و یکی از مهره‌های اصلی خرید تجهیزات هوانوردی است که در اسپانیا بازداشت شد.
8- رحمان علی بشردوست، عضو هیأت مدیره هلی کیش در ایران بدلیل بدهی‌های زیاد به بانک مرکزی ایران از بدهکاران کلان بانکی است.
9- محمد تهرانی‌مقدم، مشاور و حمایت کننده شرکت "هلی پرتغال" است. وی برادر سرتیپ دوم پاسدار حسن تهرانی‌مقدم است. حسن تهرانی‌مقدم در انفجار موشکی ملارد کرج کشته شد.
10- حمید اکبریان پور سلماسی، مدیر عملیات ایران و آسیا شرکت "هلی پرتغال" و متهم اصلی پرونده قاچاق هلیکوپتر پرتغالی در ایران است.
11- محمد فیضی، مدیر عامل اسبق شرکت هلی کوپتری شفق بال ایرانیان که با سوء استفاده از نام "خانواده شهدا " فعالیت مشکوک اقتصادی را با سازمان زمین شناسی انجام می دهد و او هم در لیست متهمان اصلی پرونده قاچاق هلیکوپتر پرتغالی است.
12- خلبان محسن کشفی، خلبان ایرانی هلیکوپتر مصادره شده پرتغالی است که به شکل عجیبی بعد از این داستان از شرکت "هلی پرتغال" اخراج شد و تا این لحظه از هر گونه فعالیت نامبرده در راستای خلبانی جلوگیری شده است.
 13- حسن نوری، عضو هیأت مدیره شرکت هلیکوپتری البرز وزین و شریک فعلی شرکت "هلی پرتغال" در ایران و نماینده تام الااختیار شرکت "هلی پرتغال" در نفت فلات قاره است.
14- مهدی طایفه، مشاور امنیتی و نماینده حراست شرکت "هلی پرتغال" در ایران که بعد از توقیف هلیکوپتر با درخواست شرکت پرتغالی و طی حکمی از مدیر کل حراست به مدت 7 ماه در راس فعالیتهای "هلی پرتغال" نظارت داشت و علی رغم پشتیبانی رئیس هیأت مدیره "هلی پرتغال" از وی و شخص مدیرکل وقت حراست سازمان هواپیمایی کشوری به طور ناگهانی و محرمانه با تصمیم مدیرکل حراست سازمان هواپیمایی کشوری برکنار که موضوع در هالهای از ابهام قرار دارد و گفته میشود از ادامه فعالیت وی جلوگیری شده نامبرده از افراد بسیار تند رو واز پرسنل سابق سپاه پاسداران میباشد. بنا به اظهارات برخی منابع، مهدی طایفه و محمدرضا نژد‌جوادی‌پور در حال همکاری در شرکت سپهر پیمای کیش هستند. با اینکه "کارت ویزیت"شان را هم ارائه کردند که در زیر درج می کنم، یک فرد مطلع چنین همکاری‌ایی را با ذکر دلایلی رد می کند.
15- تیمسار محمود آذین مدیر عامل شرکت هلیکوپتری ایران متعلق به بنیاد تعاون ناجا از پرسنل اسبق هوانیروز و بازجوهای دادسرای نظامی منتسب به حکومت که مدتها با تحت پوشش قرار دادن هلیکوپترهای پرتغالی در جزیره سیری درآمد میلیاردی از این پروژه نصیب شرکت هلیکوپتری ایران و بنیاد تعاون ناجا کرد. این در حالی است که این هلیکوپترها که تحت آرم این شرکت پرواز میکردند در حال حاضر توسط گمرک جمهوری اسلامی و سازمان تعزیرات حکومتی قاچاق تشخیص داده شده و این شرکت از قرار داد جانبی این پروژه از تامین قطعات یدکی قاچاق و ...... در دور زدن تحریمها سود می برد.
16- حافظی، مدیر عامل فعلی شرکت نفت فلات قاره است.
17- سید حسین اوجی، افسر بازنشسته حفاظت اطلاعات ارتش که در جزیره کیش نقش اساسی در امر پشتیبانی و لجستیک و ورود غیر قانونی قطعات یدکی هلیکوپترها از پرتغال به ایران را داشت و با حمایت شرکت "هلی پرتغال" سالانه سفرهای طولانی مدت به اروپا دارد.

عوامل سفارت پرتغال در تهران و سفیر ایران در کشور پرتغال که در این پروژه با مکاتبات مختلف و حمایتهای بی ربط و کمک به خروج میلیونها یورو پول به نفع شرکت "هلی پرتغال" فعالیت داشت، در تمام این مدت یک پرتغالی به نام نونو پینتو فاریا که وکیل برجسته‌ای در پرتغال می باشد و در سفارت ایران در پرتغال بعنوان یک چهره کار چاق کن شناخته می شود و از رفتارهای غیر قانونی شرکت "هلی پرتغال" با ترفند‌های خاص و تهدید ایران به بلوکه کردن پولهای ایران در صورت قطع همکاری پرتغالیها در این پروژه و عدم استرداد هلیکوپتر مصادره شده تقش موثری را بازی می کند. شرکت "هلی پرتغال" با توسل به هر گونه تحریم بر علیه جمهوری اسلامی سوء استفاده کرده و با اجاره 4 فروند هلیکوپتر دافین در پروژه‌های دریایی سکوهای محرمانه و مهم نفتی ایران و به طور جداگانه با اجاره دو فروند هلیکوپتر ایکوریل b3 برای انجام ماموریت‌های اسلینک ویژه پروژه تجسس اورانیوم در بهش لرزه نگاری با ایران همکاری و علی رغم از دست دادن یک فروند هلیکوپتر پول کلانی را از ایران خارج کرد که نشان می دهد این پروژه چقدر سود آور بود و از طرفی از رسانه‌ای شدن موضوع به هر نحو خودداری نمود و با پرداخت مبالغ رنگین و تطمیع و فریب افراد مبنی بر وعده استخدام در این پروژه و صرف هزینه‌های ارزی کلان به جیب برخی از مسئولین در داخل ایران مسئولین به نوعی آبستن این پروژه در ایران هستند و حتی اداره اطلاعات استان البرز بعد از مصادره هلیکوپتر پرتغالی بارها زیر سوال رفت و موضوع از طرف برخی افراد مسئول که از این پروژه سود می بردند در مذاکرات‌های محرمانه مسکوت ماند.

جلسه خلبانان ایرانی و پرتغالی در شهر لیسبون پرتغال
از راست کارلوس سانتوز که پرتعالی و معاون عملیات شرکت "هلی پرتغال" است - مجید موسوی‌زاده خلبان بازنشسته سپاه - بهزاد دالایی خلبان بازنشسته نیروی دریایی ارتش - پدرو سیلوریا رئیس هیأت مدیره شرکت "هلی پرتغال" - محمد محمودی خلبان بازنشسته نیروی دریایی - فضل الله مشهدی خلبان بازنشسته هوانیروز ارتش - کیومرث پرنگ خلبان بازنشسته نیروی دریایی- مهدی طایفه مشاور امنیتی و نماینده حراست شرکت "هلی پرتغال" در ایران

جلسه خلبانان ایرانی و پرتغالی در شهر لیسبون پرتغال

جلسۀ "راه اندازی آموزش خلبانی در ایران" که در هتل استقلال تهران برگزار شد. از راست محمدرضا نژد‌جوادی پور- رئیس هیأت مدیره شرکت "هلی هلند" - تیمسار عقیق روان فرمانده سابق هوانیروز

راه اندازی آموزش خلبانی در ایران

پدرو سیلوریا، رئیس هیأت مدیره شرکت "هلی پرتغال" است. او سال گذشته در منزل " شهید تهرانی‌مقدم" با محسن رضایی دیدار داشت و موافقتنامه کار در عراق را با هم امضاء کردند. از آن جلسه یک عکس یادگاری هم در آرشیو قرار گرفت.

پدرو سیلوریا

هلیکوپتر مصادره شده در فرودگاه پیام
 

  هلیکوپتر مصادره شده در فرودگاه پیام ​

محمدرضا نژد‌جوادی‌پور که فرزند معاون اسبق وزیر دفاع ایران و دارای تابعیت ایرانی - بلژیکی است، ظاهراَ در کشور بلژیک پناهنده سیاسی بود. نامبرده که عضو یکی از باندهای مافیائی حاکم بر ایران می باشد، برای قاچاق چند فروند هلیکوپتر به ایران سفر کرد و در جنگ باندهای مافیایی قدرت و ثروت، به اتهام قاچاق و جاسوسی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد.

محمدرضا نژدجوادی‌پور

صدرایی، مشاور هوانوردی نفت فلات قاره است که در پولشویی نقش بسیار مهمی دارد. او کارمند بازنشسته هواپیمایی کشوری است و اخیرا سفری به کشور پرتغال داشت.

صدرایی

حسن نوری، نماینده تام الاختیار "هلی پرتغال" در ایران و رابط نفت فلات قاره با پرتغالی‌هاست.

حسن نوری

بهزاد دالایی، خلبان بازنشسته ارتش است که به استخدام پرتغالیها در آمد و برای آموزش به کشور پرتغال رفت و در آموزشها شرکت داشت.

بهزاد دالایی

سید مجید موسوی‌زاده، خلبان بازنشسته سپاه است که اخیرا در "هلی پرتغال" استخدام شد و در دوره آموزشی هلیکوپتر دافین در پرتغال شرکت داشت.

سید مجید موسوی‌زاده

حمید اکبریان پورسلماسی که مسئول عملیات پرتغالیها در ایران است، در سمت راست دیده می شود و لوئیش فریرا معاون مالی شرکا "هلی پرتغال" مسئولیت حسابرسی به پول شویی‌ها را بر عهده دارد.

اکبریان پورسلماسی

محمدرضا نژد‌جوادی‌پور و همسرش خانم ندا منصوری. نژد‌جوادی‌پور مدیر یکی از بنادرهای مهم برادران قاچاقچی در اطراف عسلویه و مورد حمایت رحیم مشائی و دولت احمدی نژاد بود که این پُست و حمایت‌ها موجب رشد سریع قدرت وثروت او گشت. خانم منصوری به همراه سه فرزندش به ایران رفت و آمد می کند.

محمدرضا نژد‌جوادی‌پور و همسرش خانم ندا منصوری

هلیکوپتر بر روی سکوی نفتی ایران. فرزاد فرجام‌خواه ( کوتاه قد) از خلبان‌های بازنشسته هوانیروز است.

هلیکوپتر بر روی سکوی نفتی ایران

هلیکوپتر دافین بر رو سکوی نفتی ایلام و سید مجید موسوی‌زاده از خلبانان سپاه پاسداران است.

هلیکوپتر دافین بر رو سکوی نفتی ایلام و موسوی‌زاده از خلبانان سپاه پاسداران

مهدی طایفه، مشاور امنیتی و نماینده حراست شرکت "هلی پرتغال" در ایران بود که بعد از توقیف هلیکوپتر با درخواست شرکت پرتغالی و طی حکمی از مدیر کل حراست به مدت 7 ماه در رأس فعالیتهای "هلی پرتغال" نظارت داشت و علی‌رغم پشتیبانی رئیس هیأت مدیره "هلی پرتغال" از وی و شخص مدیرکل وقت حراست سازمان هواپیمایی کشوری به طور ناگهانی و محرمانه با تصمیم مدیرکل حراست سازمان هواپیمایی کشوری برکنار شد. نامبرده از افراد بسیار تندرو و از پرسنل سابق سپاه پاسداران است.

مهدی طایفه، مشاور امنیتی و نماینده حراست

بنا به اظهارات برخی منابع، مهدی طایفه و محمدرضا نژد‌جوادی‌پور در شرکت سپهر پیمای کیش با هم همکاری می کنند. با اینکه "کارت ویزیت"شان را مشاهده می کنید، یک فرد مطلع که ظاهرا در شهر استانبول ترکیه زندگی نیمه مخفی دارد، چنین همکاری‌ایی را با ذکر دلایلی رد می کند و می گوید: " همه جلسات پرتغالی‌ها و ایرانی‌های مرتبط در استانبول برگزار می شود و من اطلاعات زیادی در این موارد دارم و حاضرم در اختیار گروه آذرخش بگذارم تا شما این گرگ‌هایی که از گوشت و خون مردم ما تغذیه می کنند را به سزای اعمال‌شان برسانید. حتی من خبر دارم پشت پرده پرتغالی‌ها دارند با کمک حمید اکبریان قرارداد قعالیت پروازی در شهر سلیمانیه عراق میگیرند ". هر چند در نقش مهدی طایفه تردید وجود دارد ولی مطمئناً این کارت واقعی و ریاست محمدرضا نژد‌جوادی‌پور مسجل است. یک سمت کارت آرم شرکت "هلی هلند" و سمت دیگرش آرم "سپهرپیمای کیش" است که شرکت "هلی هلند" 45 درصد آن را به نام خودش کرده است و این دو شرکت تحت لاینسس هم کار می کنند.

لاینسس

هلیکوپتر دافین 4 متعلق به شرکت "هلی هلند". شنیده‌ها حاکی است که طی تفاهمی محمدرضا نژد‌جوادی‌پور در صدد است ظرف چند ماه آینده این هلیکوپترها را از شرکت "هلی هلند" برای کار با شرکت نفت به ایران بفرستتد و تا کنون 4 فروند هلیکوپتر هلندی را به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی کرده است.

هلیکوپتر دافین 4 متعلق به شرکت "هلی هلند"

تیمسار محمود آذین، مدیرعامل شرکت هلیکوپتر ایران و بازجوی قدیمی دادسرای نظامی رژیم و بزرگترین مافیای هلیکوپتری در ایران است.

تیمسار محمود آذین

فعالیت پایگاه جاسوسی و بنگاه دور زدن تحریم‌ها در هلند را می توانید در کلیپ زیر مشاهده کنید

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امرالله ابراهیمی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.