رفتن به محتوای اصلی

در حکومت اسلامی "خرید و فروش رأی در انتخابات را امری عادی می دانند"
اسلامگرایان حاکم حیا را خورده و آبرو را قی کرده اند
18.04.2015 - 21:49

رسانه های اسلامگرایان حاکم، خود ذره ای از بوی تعفن آشی که در 37 سال گذشته پخته اند را در فضای ایران رها کرده اند:

*******

مصطفی افصلی فرد، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، گفت خرید و فروش رأی نمونه‌های عینی دارد‌ و حتی در برخی ‌مناطق کشور این کار، ‌امری عادی به حساب می‌آید، به گونه‌ای که حتی مسئولان رغبتی برای مقابله با آن ندارند. 

افضلی فرد با بیان دوباره اینکه خرید و فروش رأی نومنه عینی دارد و در گذشته از این اتفاقات زیاد بوده، ‌در گفت‌و‌گوی خود با تابناک اظهار داشت: در انتخابات، آنچه ‌باید برای مسئولان امر مهم‌ باشد، اجرای قاطعانه و بدون اغماض و بدون تبعیض در همه مراحل باشد. 

وی با اشاره به ضعف مسئولان اجرایی در این گونه مواقع گفت: متأسفانه ضعف‌ مسئولان اجرایی در برخورد با تخلفات انتخاباتی، زمینه را برای تضییع حقوق مردم و کسانی که پایبند قانون هستند، فراهم کرده است. یکی از این تخلفات، خرید و فروش آرا یا ‌تطمیع رأی دهندگان است که به عناوین گوناگون انجام می‌شود. 

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: اگر ما در بحث خرید و فروش آرا ـ که از جمله فرایند‌های زشت انتخابات است ـ قاطعانه مقابله نکنیم و مسئولان از خود ضعف نشان دهند و به خاطر اینکه در بخشی از حوزه‌ها فراگیر شده است عمل نکنند، باعث خواهد شد، به امری فراگیر ‌تبدیل شود. همچنین قانون شکنان ‌تشویق خواهند شد تا بار دیگر این کار را ‌انجام دهند. 

وی با اشاره به بحث پول‌های آلوده نیز عنوان داشت: برخی‌ها از این منابع ‌می‌خواهند با تبانی‌ به جایی برسد. این فرقی ندارد که شورای شهر، مجلس شورای اسلامی و یا حتی ریاست جمهوری باشد. در هر صورت این کار محکوم است و کسانی هم که از این راه به پستی رسیده‌اند، باید در خدمت دلالانی باشند که از آن‌ها پول گرفته‌اند و دیگر به فکر خدمت به مردم نخواهند بود. 

وی در پاسخ به اینکه آیا تا کنون نمونه عینی آن را دیده‌اید، و اگر دیده‌اید چه مواردی بوده است، گفت: ما نمونه‌های زیادی از این موارد را دیده‌ و گزارش آن را داده‌ایم. البته اینجا تنها بحث نماینده‌ها نیست و باید بگوییم کسانی که خرید و فروش رأی کرده‌اند، تا آنجا که من می‌دانم، به دلیل اینکه دستگیر شده‌اند، نتوانستند به مجلس راه بیابند، ولی اتفاقات از این دست اتفاق افتاده است. 

افضلی‌فرد در ادامه افزود: اما متأسفانه در جاهایی این اتفاق روی می‌داد و وقتی ما به مسئولان این را اطلاع می‌دادیم، گاه از موضوع ضعف با آن برخورد می‌شد. ادعای ‌مسئولان این است که این بحث فراگیر شده ‌و دیگر نمی‌شود با آن مقابله کرد و در واقع، این عمل را یک اتفاق معمولی که همواره در همه انتخابات روی می‌دهد، ‌امری عادی می‌دانند. 

وی گفت: حتی اگر یک تخلف ‌فراگیر‌ هم باشد، باید جلوی آن را گرفت. افراد زیادی هستند که این کار را می‌کنند. در گذشته هم موارد زیادی از آن را داشته‌ایم و این تا زمان‌ که مسئولان قاطعانه و بدون اغماض با متخلفان ولو اینکه به کانون‌های قدرت نیز وصل باشند، برخورد می‌کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.