رفتن به محتوای اصلی

مسئول دفتر مصباح یزدی/ همه چی را باختیم
توافق لوزان مانند ترکمن چای سبب نفرین نسل‏ آینده میشود!
16.04.2015 - 10:19
آخوندها همانند بوقلمون رنگ عوض می کنند! کسانی که همواره الویت نخست آنها اسلام و اسلامگرایان بوده و هست، فرصت طلبانه از "استقلال کشور و عزت ملی" سخن می گویند. از چیزی سخن می گویند که 37 سال با سیاست اسلامیزاسیون- عربیزاسیون کشور، تیشه به ریشه آن زده و با فتواهای تجاوز به اسرای جنبش رهائی ایران از سلطه حکومت آخوندی و قتل عام نسلی از روشنفکران، آزادیخواهان و دگراندیشان کشور و .. عزتی برای ایران و ایرانیان باقی نگذاشتند. حکومتگرانی که خود لکه ننگ ایران و ایرانیت اند، پشت شعار استقلال و عزت ملی سنگر گرفته تا به تزریق خون ملت ایران در پیکر فرتوت حکومت اسلامی و اسلامگرایان منطقه ادامه دهند.
http://etedaal.ir/UserUpload/Image/Capture.PNG
 
*******
 
 در این نشست حجت‏الاسلام حسین جلالی مسؤول دفتر مصباح یزدی به سخنرانی پرداخت و گفت: آنچه در لوزان اتفاق افتاد سه مشکل دارد، یکی متنی که آقای ظریف و خانم موگرینی در روز 13 فروردین قرائت کردند که دولت آن‏ را تأیید می‏کند. وی ادامه داد: دوم متنی است که قبل از قرائت بیانیه تیم مذاکره کننده کشور به خبرگزاری تسنیم ارسال کرد اما اکنون آن را نمی‏پذیرد و دیگری متنی است که سایت وزارت خارجه آمریکا انتشار داد که به فکت شیت معروف است.
 
 این تحلیل گر سیاسی خطاب به مسؤولان وزارت خارجه کشور ابراز داشت: اگر پذیرفته‏اید که فکت شیت دروغی از سوی آمریکا است چرا آن را تکذیب نمی‏کنید و اگر دروغ نیست چرا آن را تأیید نمی‏کنید؛ این در صورتی است که هیچ کدام از شش کشور مقابل آن را تکذیب نکرده‏اند. وی بزرگترین ایراد وارد بر تیم مذاکره کننده را مخفی کاری و عدم اطلاع رسانی به مردم دانست و ابراز داشت: این نحوه برخورد سبب بی اعتمادی مردم و نخبگان به مسؤولان و تیم مذاکره کننده شده است.
 
 استاد حوزه علمیه قم با ابراز تأسف نسبت به این مخفی کاری اظهار داشت: چه طور ممکن است که آمریکا همه جزئیات را در اختیار اسرائیل غاصب و برخی کشورهای عربی قرار دهد اما مسؤولان کشور آن را در اختیار مردم خود قرار ندهند. وی به نقد بیانیه ادامه داد و تصریح کرد: بیانیه پر از الفاظ دو پهلو و مبهم است که در هر زمانی صفر تا صد آن قابل باز و بسته شدن است و این از جهت حقوقی بسیار مسأله دار است.
 
حجت‏الاسلام جلالی به مسأله تحریم‏ها اشاره کرد و گفت: در مورد تحریم‏ها نیز متأسفانه هیچ گونه لفظی که دال بر لغو آنها باشد نیست بلکه تعلیق و توقف تحریم‏ها در اجرا مطرح است که این نیز هیچ بردی را برای کشور رقم نخواهد زد. وی با اشاره به خط قرمزهای مطرح شده در بیانات رهبر انقلاب درباره مذاکرات خاطر نشان کرد: عبور از خط قرمزها مانند توافق دو مرحله‏ای را با تغییر نام توافق به بیانیه خبری دور زدند در صورتی که این حیله‏ای بیش نیست.
 
 وی از دیگر ایرادات توافق لوزان را متفاوت و مجهول بودن عدد سال‏های محدودیت دانست و اظهار داشت: به هیچ وجه معلوم نیست که ایران این محدودیت‏ها را در طی ده یا 15 و یا 25 سال پذیرفته است و حتی بیانیه طوری تنظیم شده است که بعد از اتمام این دوره نیز نسبت به ادامه آن سکوت کرده است. وی به مسأله فردو پرداخت و گفت: در این بیانیه فردو به طور کامل تعطیل شده و به شکل سنبلیک به فعالیت خواهد پرداخت و دیگر نیروگاه‏ها نیز به غیر از نطنز به همین صورت تعطیل خواهد شد.
 
مسؤل دفتر مصباح یزدی تأکید کرد: بزرگترین باخت دولت و وزارت خارجه کشور از دست دادن استقلال کشور و عزت ملی است زیرا که همه قدرت هسته‏ای کشور به رضایت و امضای آمریکا وابسته شده است. وی تیم مذاکره کننده را افرادی خوش بین به آمریکا معرفی و تصریح کرد: آنها اجازه ذخیره کردن 300 گرم پلوتونیوم را نیز به ایران ندادند در صورتی که ژاپن 30 تن ذخیره دارد و در مقابل این محدودیت قول به همکاری با دانشمندان را داده‏اند که این نهایت خوش بینی به آنها است.
 
حجت‏الاسلام جلالی به اشاره به مسأله قطع نامه‏های شورای امنیت گفت: در بحث قطع‏نامه ها نیز نه تنها هیچ قطع نامه‏ای لغو نمی‏شود بلکه آن شش قطع نامه‏های غیر قانونی نیز که در آن حمله  آمریکا به ایران نیز گنجانده شده با امضای خود ایران قانونی می‏شود که این جز فاجعه چیز دیگری نیست. وی افزود: پروتکل الحاقی نیز از مهم‏ترین باخت‏های ایران است زیرا طبق آن دشمنان حق نظارت بر همه کشور را در هر زمانی خواهند داشت و این از عقل سلیم به دور است که به دشمن اجازه نظارت به همه مسائل کشور داده شود. وی  تأکید کرد: به نظر می‏رسد این توافق نامه نیز مانند  عهد نامه ترکمن چای سبب نفرین و لعن نسل‏های آینده کشور به ما شود زیرا که در آن ایران همه چیز خود را باخته است.
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.