رفتن به محتوای اصلی

گزارشی از حضور کارزار «رفع ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاهها »
دیدار دوستانه تیم های ملی ایران و سوئد در استکهلم
01.04.2015 - 02:35
در حاشیه دیدار دوستانه تیم های ملی ایران و سوئد در ورزشگاه استکهلم که سه شنبه ۱۱ فروردین برای با ۳۱ مارس برگزار شد، صدای حق طلبانه زنان ایران که حق ورود به ورزشگاهها را ندارند توانست توجه رسانه های سوئدی و بین المللی را جلب کند.  دهها رسانه نوشتاری، گفتاری و تصویری  این کشور اسکاندیناوی اشاره به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاهها در جمهوری اسلامی کردند و برخی نیز با فعالان  این کارزار و هماهنگ کننده آن دریا صفائی گفتگو کردند. 
 
در خارج از ورزشگاه استکهلم کم نبودند زنان و مردان سوئدی که با بتن کردن جلیقه ای که از سوی کارزار با نوشته  « بگذارید زنان ایرانی به استادیوم ها وارد شوند» همبستگی خود را با زنان ایران و حق مسلم آنها مبنی بر ورود آزادانه به ورزشگاهها  ابراز کردند. 
 
دریا صفائی، هماهنگ کننده و سخنگوی این کارزار، حضور در این دیدار دوستانه را بسیار مثبت ارزیابی می کند و می افزاید «حمایت فعال بسیاری از ایرانیانی که برای این دیدار به استادیوم آمده بودند باعث دلگرمی است ولی آنچه تعجب برانگیخت حمایت سوئدی ها بود». دریا صفائی و همکاران و حامیان کارزار توانستند چندین هزار جلیقه قبل ار آغاز دیدار بین شرکت کنندگان پخش کنند و استقبال از این ابتکار در حدی بود که یکساعت قبل ار سوت آغازی داور دیگر جلیقه ای  برای پخش باقی نمانده بود. 
 
در داخل استادیوم سرپوشیده استکهلم چندین بنر با نوشته « بگذارید زنان ایرانی به استادیوم ها وارد شوند» نصب شده بود که مورد توجه بازیکنان و رسانه های تصویری حاضر قرار گرفت.
 
دریا صفائی می افزاید: «این کارزار که با نامه سرگشاده ای به سپ بلاتر،رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) آغاز شد، نامه ای که توانست توجه این نهاد را به تبعیض جنسیتی در جمهوری اسلامی جلب کند، تا زمانی که ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاهها در ایران لغو نشود ادامه خواهد یافت. این کارزار صدای زنان ایران را در هر دیدار ورزشی که تیم های ایرانی در آن حضور داشته باشند به گوش جهانیان خواهد رساند».
Missing media item.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.