رفتن به محتوای اصلی

سران اتحادیه عرب نیروی نظامی مشترک علیه ایران تشکیل می دهند
تنها راه نجات ایران کنار گذاشتن شعار مرگ براسرائیل است
29.03.2015 - 14:42

 بی طرفی در قضیه فلسطینی ها می باشد. واقعیت غیر قابل  انتظار خامنه ای ؛ اعراب سنی که سرزمین شان توسط اسرائیل اشغال شده است ؛ شیعیان و ایران را دشمن خطرناک تر از اسرائیل می دانند و به همین خاطر ارتش مشترکی را برای مقابله با ایران تشکیل می دهند

در نقشه زیر مناطق تحت نفوذ حوثی ها و القاعده مشخص شده است که با وجود اینکه مناطق تحت نفوذ القاعده چند برابر مناطق خوثی هاست ولی هواپیماهای اتحادیه عرب حتی گلوله بسمت انان شلیک نکرد. روشن است با سرکوب خوثی ها القاعده قدرت اصلی در یمن خواهد بود و امریکا همان اشتباهی که در افغانستان کرد را این بار یمن تجربه خواهد کرد:

Missing media item.

سران کشورهای عضو اتحادیه عرب که در شرم‌الشیخ مصر گردهم آمده‌اند، بر ایجاد یک نیروی مشترک نظامی عربی  علیه ایران وشعیان توافق کرده‌اند. آنان  برای بحث در مورد تحولات یمن و تهدید نیروهای ستیزه‌جو در سوریه و عراق در این نشست شرکت کرده‌اند.

اما به گفته تحلیلگران، تدوین حیطه وظایف و ترکیب نیروی نظامی تازه ماه‌ها طول خواهد کشید. اما روشن است که هدف اصلی آن ایران است 

 

'حملات ادامه خواهد یافت'

بنابر نوشته بی بی سی :همزمان با این تحولات نبیل عربی، دبیرکل اتحادیه عرب گفته است که حملات ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه حوثی‌ها در یمن تا زمانی که این گروه سلاح‌های خود را تسلیم نکند و از مناطقی که اشغال کرده عقب نرود ادامه خواهد یافت.

آقای عربی این سخنان را امروز یکشنبه ۲۹ مارس (۹ فروردین) و در آغاز دومین روز از اجلاس سران اتحادیه عرب در سرم الشیخ مصر بیان کرد.

دیشب حملات هوایی علیه حوثی‌ها در یمن برای چهارمین شب پیاپی ادامه یافت و از جمله باند پرواز یک پایگاه هوایی نظامی در نزدیکی فرودگاه بین المللی صنعا مورد حمله قرار گرفت.

همزمان عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن که از این کشور گریخته است، احمدعلی عبدالله صالح (پسر علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین) را از سمت سفیر این کشور در امارات خلع کرده است.

گفته می شود که نیروهای وفادار به آقای صالح در کنار حوثی ها می جنگند.

دیروز ملک سلمان، پادشاه عربستان گفت که حملات علیه حوثی ها را تا خنثی شدن "کودتا" در یمن ادامه خواهد داد.

علی عبدالله صالح: رهبران عرب مسئول ریخته شدن خون مردم یمن هستند
یکشنبه, مارس 29, 2015 - 11:01
رئیس جمهوری سابق یمن تاکید کرد که رهبران عرب مسئول ریخته شدن خون مردم یمن هستند. وی تاکید کرد کرد: از امروز به بعد هر خونی که در یمن ریخته شود رهبران عرب مسئول آن هستند. صالح در این سخنرانی خواستار توقف تجاوز به یمن و حل بحران این کشور از راه گفت‌و‌گو شد. 
واقعیت این است که مردم یمن در دام ارتجاع داخلی وجنگ مذهبی منطقه ای برهبری عربستان و حکومت آخوندی افتاده اند، و سیاست سکولار دمکراتیک ملی - منطقه ای می تواند آنها را از سقوط در قتلگاهی که اسلامگرایان حفر کرده اند نجات دهد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.