رفتن به محتوای اصلی

هشدار به مردم بلوچستان
08.01.2011 - 16:52

‫علت اینکه امروز ملت بلوچ و سر زمین بلوچستان باقی مانده اند، فدا کاریهای بی دریغ اجداد ما ست. انها حاضر بودند در هر دوره تاریخی، هر هزینه ای را که لازم باشد بپردازند تا هویت و موجودیت ما را حفظ کنند. در هیچ دوره نبوده است که خطرات جدی ملت ما را تهدید نکند، اما در تمام این ادوار، بلوچ ها جنگیده اند و هزا ران کشته داده اند و جلو بیگانگان را گرفته اند.

‫امروز موجدیت ما مرهون از جان گزشتگی های انها ست. ‫اگر انها حاضر به فداکاری نبودند، امروز ملتی بنام بلوچ و سر زمینی بنام بلوچستان وجود نیمداشت. ما نیز به نوبه خود، در مقابل تاریخ طولانی خود وظایفی داریم که مهمترین انها حفظ هویت، موجودیت، تمامیت ارضی، فرهنگ، زبان، دین، سنت ها و شرف ماست. ما در هر جای دنیا که باشیم و هر شغلی را که به عهده بگیریم و هر کاری را که انجام بدهیم، یک اولیت باید داشته باشیم و آن بلوچیت ماست.

‫بلوچیت خود را باید به هر قیمت حفظ کنیم. منافع عالی بلوچستان را باید در هر حالت در نظر داشته باشیم و از هر کاری که منافع عموم بلوچ را به خطر می اندازد، باید کلا پرهیز نمای‌یم.

‫ما باید در نظر داشته باشیم که ما یک ملت و یک مجموعه هستیم که موجودیت تک تک ما بستگی به وجود یکدیگر دارد. هر کس از ما ضعیف بشود، کل ملت ما را ضعیف میکند. هر کس از ما ، قوی بشود به قوی شدن کل ملت ما کمک میکند. بنا بر این، قوی شدن ملت ما، بستگی کامل به قوی شدن تک تک ما دارد. لذا ، هر بلوچ باید تمام راه های قوی شدن را با دقت بررسی کند و راه و روش قوی شدن خود را، مطابق استعداد های خود، پیدا کند. به دیگران نیز کمک کند که راه خود را پیدا کنند. راه های قوی شدن زیاد است اما من چند چیز را پیشنهاد میکنم:

‫۱. کسب تحصیل در بالاتری سطح با بالاترین نمره ها

‫۲. کسب مال در بالاترین سطح

‫۳. کسب علم در بالاترین سطح

‫۴. کسب مهارت و تخصص در بالاترین سطح

‫۵. پیشرفت شغلی تا بلا‌ترین درجات

‫ما اگر قوی نباشیم از بین میرویم. ملامت کردن این و آن مشکل ما را حل نمیکند. قوی قوی شدن تنها راه حل ماست: قوی شدن تک تک ما. با یک گل بهار نمیشود. باید هزاران گل بشکفد تا بهار بشود. باید هر نفر ما بتواند با بهترین ها در جهان رقابت کند و سرفراز بیرون بیاید. ما باید شدیدا و قویا به یکدیگر کمک کنیم، در هر کجا که هستیم و بهر صورت که میتوانیم. در غیر اینصورت در صد سال دیگر نه از بلوچ اثری خواهد ماند، نه بلوچستان در مالکیت بلوچ ها خواهد بود. اگر بلوچی هم باقی بماند، در شهر خود غلام دیگران خواهد شد.

‫لطفا این پیام را به تمام بلوچ ها برسانید.

‫غلامرضا حسین بر

‫ ‫ششم ژانویه ۲۰۱۱ میلادی

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.