رفتن به محتوای اصلی

پیشنهادات کاربران صفحه شما برای ادامه کار و دو زمانه کردن کامنتها
15.01.2011 - 14:32

ایران گلوبال بزودی نظرات خود را رسما اعلام خواهد کرد.

حسین کرامت

اقاي شايان جهاندوست عزيز//پيشنهاد کرده ايد که صفحه شما به مدت يک ماه تعطيل شود. قبلا هم از اينکه پاي مقالات بعضي مقاله نويسان که شان خود را بالاتر از انتقاد ميدانند کامنت درج شده بود ابراز نارضايتي کرده بوديد. راستش من در اينکه کامنت هاي صفحه شما در مواردي به ابتذال کشيده ميشود و بخصوص چند نفري که نميدانم مامور بنامم يا معذور با فحاشی و هوچي گری باعث ميشوند که حرفهاي حساب ديگران نيز مهجور بماند با شما موافقم. اما به نظر من بستن موقت اين صفحه و يا دو زمانه کردن آن چاره مشکل نيست. دو زمانه کردن کامنت در سايت هائي که بصورت حرفه اي اداره ميشوند و يک نفر يا چند نفر بصورت بيست و چهار ساعته مامور وارسي کامنت ها از ديد تکنيکي –

و نه عقيدتي- ميباشند مشکلي به حساب نميايد اما همگان ميدانند که اگر سايت ايران گلوبال بخواهد کار بازبيني کامنت ها را قبل از انتشار دست يک يا دو نفر از مديران خود بدهد علاوه بر تاخیر در درج آنهاچه اتفاقي خواهد افتاد. شما به غير از آقاي توکلي مدير ديگري را نشان بدهيد که در مورد مسائل سياسي مطرح د راين سايت پيش داوري نداشته باشد و احتمال اعمال نظر شخصي ايشان در بازرسي کامنت ها وجود نداشته باشد.

به نظر من دو زمانه کردن کامنت ها نتيجه اش این خواهد بود که ايران گلوبال مشخصه اصلي خود يعني يک تريبون باز بودن را از دست خواهد داد و چيزي شبيه ده ها سايت اوپوزيسيون ايراني خواهد بود که بعضا حرفه اي تر از ايران گلوبال هم هستند اما مشکل جذب مخاطب دارند.

با اينحال بنظر من براي تلطيف فضا ميشود چند کار زير را انجام داد.

1- از نظر فني ترتيبي داده شود که امکان کامنت گذاري مستقيم در صفحه شما سلب شده و در عوض کامنت ها صرفا در پاي مقالات قابل درج باشند. در اين حالت ضمن اينکه صفحه شما همه کامنت هاي پاي مقالات رامنعکس خواهد کرد مکاني براي چت دونفره و فحش و فحش کاري نخواهد بود. در ضمن براي اينکه کار فحاشي دو نفره به پاي مقالات مشخص کشيده نشود، ميشود اين کار تکنيکي را نيز انجام داد که هر شخص نتواند پاي هر مقاله بيش از تعداد محدودي مثلا دو يا سه کامنت درج کند.

2- کامنت پاي هر مطلب بايستي مرتبط با مقاله باشد و اگر کامنت غير مرتبط درج شد به فايل کامنت هاي غير مرتبط انتقال يابد.

3- مواردي که موجب حذف کامنت و يا بلوک کردن کامنت گذار ميشود به صورت مشخص در گوشه اي از سايت درج شود- مثل فحاشي و يا افترا زدن از جانب کامنت گذاري که از نام مستعاراستفاده ميکند به يک شخص حقيقي داراي اسم واقعي- اين مورد اخير به نظر من مساله مهمي است و نبايد با بر چسب زدن هاي رايج کامنت گذاران ناشناس به همديگر اشتباه شود . هر کسي ممکن است دیگری را به انواع تهمت و افترا و برچسب سياسي بنوازد و معرفي کند – مشکلي نيست-اما اگر کسي با نام مستعار به شخصي شناخته شده –خواه پاي مقاله اش و يا جاي ديگر - تهمت بزند مساله از اساس متفاوت است.

4- پيشنهاد ميکنم که ماموريت حذف کامنت ها بصورت دوره اي مثلا دو هفته اي بين مديران سايت تقسيم شود تا اولا بار از روي دوش يک نفر برداشته شود و دوما در عمل معلوم شود که کدام مديران – که گرايشات هر کدام هم تا حدودي به خوانندگان معلوم است- تاب تحمل دموکراسي را دارند و کدام يک فقط حرف ميزنند و پاي عمل که برسد در حذف و ساکت کردن مخالفان خود دست جمهوري اسلامي را از پشت ميبندند.

پویا

جناب جهان دوست ، مگر در این یک ماه چه اتفاقی قرار است بیافتد؟ شاید فکر کردی که در این مدت یک عده میروند و دموکرات میشوند و بر میگردند. و یا به این امیدواری هستی که هواداران مجاهدین در این یک ماه مودب شوند و آداب معاشرت یاد بگیرند؟ اگر خواب دیدی امیدوارم که خیر باشد و گرفتار تخیلات نشده باشی.

فریاد

توطئه بسیجی های مجاهدین علیه ایران گلوبال

حملات فعله ای ... رجوی در اینترنت به ایران گلوبال نشان از یک توطئه علیه ایران گلوبال دارد. آنها در جهت بستن این بخش سایت میباشند چرا که اینان هیچ مکان آزادی را برای اظهار نظر علیه خود بر نمیتابند. این بسیجی های رجوی با زنجیر بصورت هماهنگ شده و تشکیلاتی به ایران گلوبال حمله کرده اند. نظر من این است که دوستان گرامی ایران گلوبال برای کنترل بیشتر بخش اظهار نظر را آزاد بگذارید ولی برای کنترل بیشتر مانند بخش دیدگاهها منوط به ثبت نام کنید این باعث میشودکه کمتر ناشناخته و با ایمیل مشخص وکنترل وحذف متخلفین ساده تر است . هجوم گله ای بسیجی های رجوی یک توطئه بر علیه ایران گلوبال است که از اصول آژادی خواهی خود پایین مده و این بخش را ببندد و احتمالا حالا یکی شان هم شده یوزر ایران گلوبال وشکایت دارد البته بصورت بی طرف !

یوزر ایران گلوبال

آقایان محترم ومدیران ایران گلوبال

من عموما به ایران گلوبال روزانه رجوع میکنم ولی متاسفانه چندی است که این سایت وبویژه بخش اظهار نظر به میدان جنگ مجاهدین ومخالفین آنها تبدیل شده است . مدیران محترم ایران گلوبال این کم کم دیگر آزار دهنده شده و به هیچکس هم کمک نمیکند. من نمیفهمم که طبق چه سیاستی شما صفحه اظهار نظر خود را اداره میکنید ولی واقعا آنچه که در صفحه اظهار نظر میگذرد نه با مبارزه با رژیم ربطی دارد ونه با مسائل سیاسی روز ایران . آقایان مجاهد ومخالفین مجاهد، شما هم که میخواهید به ایران آزادی ببرید لطف کرده و رعایت حال دیگر خوانندگان را بکنید واین جا را صحنه جنگ خود نفرمایید. من محترمانه از شما خواهش میکنم و از شما تشکر دارم

مهرداد بهروزی

متاسفانه بحث های بسیار بی نتیجه و فردی در این ستون در جریان است که به غیر از سرگرمی و دور ماندن از مبارزه با رژیم مساله ای را حل نمیکند. بسیاری در نوشته های متعددی آقای علی شمس الشرق را مورد حمله قرار داده اند باید خدمتتان عرض کنم که ایشان سالهاست که دارفانی را وداع گفته و این بحث ها در باره ایشان دیگر موضوعیتی ندارد. در فرهنگ کهن ما آموخته ایم که بهتر است با افرادی که دستشان از این جهان کوتاه است کاری نداشته باشیم. تضاد با رژیم آخوندی را فردی نکنیم. درود بر شما

حامد س ایرانی...خدمت جناب شایان

باسلام وصبح بخیرجناب شایان عزیز،شمابا :"پیشنهاد میدم صفحه شما برای مدت یکماه تعطیل شود..کاربران گرامی‌ پیشنهادات خود را با دلایل کافی‌ ارائه دهید."هیچ توضیحی ودلیلی برای این کارنمیدهید!این شما هستید که بایددلایلتان رابرای اینکاربه بحث بگذارید! -مگرچه اتفاقی افتاده؟آیا مسئولین خسته اند و احتیاج یک ماه مرخصی رادارندویا چه اتفاقی دراین یک ماه خواهد افتاد؟لطفآتوضیح دهید. همه چه مسئولین وچه کاربران،مواضع همدیگررامیشناسندمتاسفانه ازنظر احترام بنظرات مخالف ورعایت آزادی بیان ودموکراسی،وضع اکثر مسئولین ازکاربران هم بدتربوده،سوءاستفاده اززوروقدرت که همیشه بوده وبعضآ کلمات نامناسب درپیامهای مسئولین بچشم میخورد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.