رفتن به محتوای اصلی

بازداشت دو شهروند بهائی دیگر در تهران
11.03.2015 - 11:26

دو شهروند بهائی به نام های لاله مهدی نژاد و احسان یادگار روز دوشنبه 18 اسفند 1393 توسط نیروهای امنیتی در شهر تهران بازداشت شدند و پنج شهروند بهائی دیگر نیز همچنان در انفرادی به سر می برند.

طبق گزارشات رسیده به جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، مأمورین امنیتی با یورش به منزل خانم لاله مهدی نژاد اقدام به بازداشت ایشان و 3 شهروند بهائی دیگر کردند که این سه نفر پس از ساعاتی آزاد شده اند ولی از محل نگهداری خانم لاله مهدی نژاد اطلاعی در دست نیست.

همچنین خبر می رسد آقای احسان یادگار در پی احضار تلفنی مأمورین امنیتی و مراجعه ایشان به دادسرای ورامین بازداشت شده است و به زندان اوین منتقل شده است.
قابل ذکر اینکه ایشان چندین بار در روزهای قبل با توجه به درخواست تلفنی مأمورین اطلاعات جهت بازجوئی به دادسرای ورامین مراجعه کرده بود و پس از اتمام آن به منزل بازگشته بود.

این بازداشت ها در حالی صورت گرفته است که ار وضعیت پنج شهروند بهائی بازداشت شده در روزهای 27 و 28 بهمن ماه گذشته به نام های روحیه باقردخت (اکبری)، صفا فرقانی(جنتی)، مونا مهرابی(علیزاده)، الهام کرم پیشه و مهرداد فرقانی اطلاعی در دست نیست.

این در حالی است که به گفته یکی از نزدیکان ایشان، "نامبردگان طی سه هفته بازداشت، تنها سه تماس تلفنی با خانواده ها داشته اند که در این مکالمات کوتاه اجازه بیان هیچ مطلبی جز احوالپرسی نداشته اند و تنها در مکالمه آخر موفق شدند به محل بازداشت خود در سلول انفرادی در زندان اوین اشاره کنند. همچنین با وجود این که مکان بازداشت افشاء شده، اما مسئولان زندان اوین، همچنان حضور نامبردگان را در این زندان تکذیب، و دادسرای ورامین را محل بازداشت ایشان معرفی می کنند."

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.