رفتن به محتوای اصلی

افتضاح مالی محمود هاشمی شاهرودی به نام بازسازی عتبات عالیات
05.03.2015 - 19:56

 

بنا به گزارش های رسیده از ایران، محمود هاشمی شاهرودی، مقام بلندپایه ی رژیم جمهوری اسلامی، که از او به عنوان جانشین علی خامنه ای در مقام رهبری رژیم نام برده می شود، در یک سو ء استفاده ی بزرگ مالی  دست داشته است.

بر پایه ی این گزارش، ها شمی شاهرودی، عضو مجلس خبرگان و رئیس پیشین قوه ی قضائیه ی رژیم جمهوری اسلامی ، در مقام ریاست "بنیاد فقه و معارف اهل بیت" ، در یک نوبت مبلغ 150 میلیارد ریال به عنوان بازسازی مکان های مذهبی عراق  از سازمان هلال احمر دریافت کرده ، ولی این پول را به  مصرف شخصی رسانده است.

برخی از رسانه های  حکومتی به گونه ای سرپوشیده، بدون بیان  آشکار  انجام این فساد مالی به دست هاشمی شاهرودی، از " نابسامانی اقتصادی" در هزینه شدن بودجه ی دولت برای بازسازی عتبات عالیات سخن گفته اند، از این جمله "سحام نیوز"،  تارنمای وابسته به مهدی کروبی، از عامل این فساد با نام "ه.ش." نام برده است.

سحام نیوز با اشاره به " پرونده ی فساد مالی یک مقام سابق عالی رتبه" ، نوشته است: " ۱۲۰ میلیارد تومان از بودجه هلال احمر برداشت شده است که ۱۰۵ میلیارد تومان آن برای خرید موتورهواپیما اختصاص یافته و مبلغ ۱۵ میلیارد تومان آن دراختیار این شخص جهت مصارف فرهنگی درعتبات عالیات قرار گرفته است". [1]

همچنین  سیدعلی طاهری ، نماینده و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رژیم، در گفت‌وگو با  خبرگزاری تسنیم از پیگیری چگونگی مصرف شدن  بودجه ی 100 میلیون دلاری دولت احمدی نژاد برای بازسازی عتبات عالیات از سوی دیوان محاسبات خبر داد.

به گفته ی این نماینده ی مجلس رژیم، "دولت 105 میلیارد تومان به هلال  احمر اختصاص داده و گفته بود که آن را برای بازسازی عتبات عالیات استفاده کند که این سازمان یک بار 70 میلیارد تومان به ستاد عتبات عالیات پرداخت کرده بود و 15 میلیارد نیز به بنیاد فقه و معارف که مسئولیت آن برعهده آیت الله هاشمی شاهرودی است، داده بود". [2]

سید علی طاهری به نقل از فقیه ، رئیس سازمان هلال احمر، گفت: "از آنجا که بنیاد فقه و معارف قصد داشته حسینیه‌هایی را در نجف و مشهد احداث کند، 15 میلیارد تومان به این بنیاد داده شده است.  طاهری افزود: "لذا سوال دیوان محاسبات این بود که شهر مشهد جزء عتبات عالیات محسوب نمی‌شود و این بودجه تنها باید به عتبات اختصاص یابد بنابراین قرار شد دیوان محاسبات طی مکاتباتی مشخص کند که آیا تمام 15 میلیارد صرف احداث حسینیه د رنجف و کربلا شده است یا خیر. همچنین تاریخ نامه بنیاد فقه و معارف برای درخواست بودجه احداث حسینیه و تاریخ اختصاص بودجه دارای شبهه بود که در این خصوص نیز قرار شد بررسی بیشتری صورت گیرد".

یادآوری می شود که بنیادهای زیر سلطه ی گردانندگان رژیم جمهوری اسلامی، چون بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید،  کمیته ی امدادخمینی، بنیاد 15 خرداد،...از ابزار های اصلی مقامات رژیم برای تاراج دارایی های همگانی ایرانیان می باشند و بنیاد " فقه و معارف اهل بیت" محمود هاشمی هاشمی شاهرودی نیز که به بهانه ی " بازیابی ارزش‌های ناب دینی  و بازسازی حوزه‌های علميّه  و اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها و مراكز علمی..." [3]  پایه گزاری شده،  یکی از همین ابزار های  تاراج اموال عمومی است.

از سویی جنگ قدرت درونی باندهای درونی رژیم جمهوری اسلامی، با پخش خبرهایی درباره ی بیماری علی خامنه ای و طرح مسأله ی جانشینی  وی، تکاپو برای  رسوا سازی آلودگی های شخصیت های  رژیم از سوی رقیبان جناحی را شدت بخشیده است و طرح یک مورد از فسادهای هاشمی شاهرودی، جانشین احتمالی علی خامنه ای،  می تواند به عنوان کوششی در جلوگیری از تحقق این "جانشینی"  از سوی جناح مخالف تعبیر شود.

 

 [1] http://sahamnews.org/2015/03/276660

 [2] http://www.jahannews.com/prtiyqarwt1aqw2.cbct.html

 [3] http://www.ahlalbeit.org/page/content/8

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.