رفتن به محتوای اصلی

گزارش تکمیلی همایش اعتراضی امروز معلمان در تهران
01.03.2015 - 20:37

 

امروز، 10 اسفند، همایش اعتراضی بزرگی در تهران، جلوی ساختمان مجلس رژیم، با حضور هزاران معلم ناراضی از ستم و نابرابری برگزار شد.

این همایش  از پیش از ظهر امروز آغاز شد و در ساعت  16 پس از خوانده شدن قطعنامه ای پایان یافت.

گزارش اتحادیه ی آزاد کارگران ایران از همایش امروز  معلمان تهران چنین است:

تجمع اعتراضی معلمان در شهر تهران که قرار بود از ساعت 14 ظهر امروز آغاز شود با حضور تدریجی آنان از قبل از ظهر آغاز و در ساعت 13/30 ظهر فضای جلوی مجلس لبریز از جمعیت معلمان معترض شد بطوریکه در ساعت 14/30 نزدیک به چهار هزار معلم در مقابل مجلس حضور داشتند. در این تجمع اعتراضی زنان معلم نیز حضور چشمگیری داشتند و تعدادی از آنان همراه با فرزندان خردسالشان در تجمع شرکت کرده بودند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، علیرغم درخواست نماینده های معلمان از مسئولین مجلس برای دادن بلند گوئی جهت قرائت قطعنامه، آنان از دادن بلندگو پرهیز کردند. بدنبال این وضعیت قطعنامه توسط آقای بهشتی قرائت شد و گروهی نزدیک به بیست نفر از معلمان بطور یکصدائی آنرا تکرار کردند و در ادامه قرائت بند بند قطعنامه توسط همه تجمع کنندگان تکرار شد. شرکت کنندگان در این تجمع در پایان هر بند قطعنامه با کف زدن آن را تایید میکردند. این قطعنامه به دبیرخانه مجلس شورای اسلامی نیز تحویل داده شده بود.

در این تجمع دهها پلاکارد در دست معلمان بود. بر روی این پلاکاردها مطالبات و شعارهای اعتراضی زیر دیده میشد:

منزلت، معیشت حق مسلم ماست – ما خواهان حقوق بالاتر از خط فقر هستیم – خط فقر 3 میلیون تومان ، حقوق ما یک میلیون تومان – معلم بیدار است از تبعیض بیزار است – ما خواهان آموزش مدرن و مبتنی بر نیازهای جامعه هستیم - بودجه آموزشی هزینه نیست، سرمایه گذاری برای آینده است – آموزش کیفی برابر و رایگان میخواهیم- تشکل یابی حق مسلم ماست – خصوصی سازی مدارس را متوقف کنید – حقوق ما هیچ تناسبی با تورم کمر شکن ندارد – خط فقر سه میلیون تومان، حقوق معلم 900 هزار تومان - تحقیر اجتماعی و اقتصادی معلم تا کی!!؟؟و....

بنا بر این گزارش از ساعات اولیه شکل گیری تجمع معلمان در مقابل مجلس، نیروهای امنیتی نیز بطور چشمگیری در محل حاضر بودند و اقدام به فیلمبرداری میکردند. بسیاری از معلمان نوار نوشته ای تحت عنوان " تجمع اعتراضی سکوت" را بر روی دهانشان چسبانده بودند.

در این تجمع تعدای از کارگران عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران نیز در همبستگی با معلمان شرکت کرده بودند و یکی از آنان بطور حضوری در دیداری با آقایان بهشتی و عبدی به عنوان مسئولین کانون صنفی معلمان، همبستگی کارگران و اتحادیه آزاد کارگران ایران را با اعتراضات و خواستهای معلمان اعلام کرد.

در انتهای این تجمع که حدود ساعت 16 به پایان رسید همچنین شعار "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" و شعارهایی در حمایت از زندانیان معلم سر داده شد و شرکت کنندگان در حالی که پلاکاردهایشان را بدست داشتند تا ورودی مترو بصورت راهپیمائی حرکت کردند طوریکه به دلیل این اقدام از سوی معلمان، پلیس به ناچار خیابانهای مسیر حرکت به سمت مترو را مسدود کرد.

 

 

         

              

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.