رفتن به محتوای اصلی

گفتگوی ایران گلوبال با دکتر حسن نايب هاشم در نشست عمومی شورای حقوق بشر+فیلم
09.06.2011 - 13:14

در جلسه روز گذشته دکترحسن نایب هاشم از سازمان غیر دولتی (sudwind) طی سخنرانی در نشست عمومی شورای حقوق بشر با تکیه بر گزارش خانم پیلای که در آن به «کشتارها و سرکوب‌های پس از انتخابات» اشاره شده بود در واکنش به موضع گیری های «کمیسر عالی حقوق بشر» و «گزارشگران ویژه» گفت : «علاوه بر کسانی‌که در افریقای شمالی و خاورمیانه در این ماه‌های اخیر به‌دست دولت‌های سرکوب‌گر کشته شدند، نباید موارد بعداز انتخابات سال ۲۰۰۹ در ایران فراموش شود که آخرین مورد آن قتل هاله سحابی از فعالین شناخته شده حقوق زنان و از مادران صلح است که بر اثر خشونت ماموران امنیتی در مراسم تشییع پدرش مهندس عزت الله سحابی فوت نموده است.

دکتر نایب هاشم در ادامه افزود: هاله سحابی در سال ۲۰۰۹ در تظاهرات مسالمت آمیز مقابل مجلس ایران با ضرب شتم بازداشت و در نهایت به دوسال حبس محکوم گردید؛ وی برای مدت کوتاهی برای عیادت از پدر بیمارش از زندان مرخص شده بود، تعداد بسیار ی از نیروهای امنیتی در مراسم تشیع مهندس سحابی حضور داشتند که با خشونت نسبت به شرکت کنندگان برخورد می کردند.

سخنران ایرانی نشست شورای حقوق بشر افزود: مأموران امنیتی جسد آقای سحابی را دزدیدند و خودشان آن‌را دفن کردند و پس از کشته شدن هاله سحابی خانواده اش را تحت فشار قرار دادند تا وی را شبانه دفن نمایند.

هیچ کالبد شکافی بر روی جسد هاله سحابی صورت نگرفت و مردم و جامعه ایران ناباورانه در سوگ هاله هستند و تقاضا دارند تا کمیسیون حقیقت یابی در این مورد تشکیل شود.

دکتر نائب هاشم در حین سخنرانی خود عکس هاله و عزت الله سحابی را به اعضای شورای حقوق بشر نشان می داد.

نایب هاشم در ادامه به تدوام اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج در ایران آقایان کیوان صمیمی، مهدی محمودیان، عیسی سحر خیز و رسول بداقی اشاره نمود و گفت این زندانیان در اعتراض به وضعیت خود و افزایش فشار ها و اعمال محدودیت های جدید در اعتصاب غذا به سر می برند. نایب هاشم همچنین در خصوص فوت دردناک مادر زندانی سیاسی رسول بداغی ابراز همدردی کرد.

از روز دوشنبه ۳۰ ماه مه هفدهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو آغاز می شود و تا ۱۷ ژوئن ۲۰۱۱ ادامه خواهد يافت. بر اساس قطعنامه ای که در اجلاس اخیر شورای حقوق بشر تصویب شد، در روزهای پایانی این اجلاس، گزارشگر ويژه ايران تعيين خواهد گردید.

از کليه هم ميهنان در تمام نقاط دنيا که به نقض حقوق بشر در ايران معترض هستند تقاضا می شود که کوشش های خود را برای روشنگری درباره موارد نقض حقوق بشر در کشورمان و افشای آمران و عا...ملان آن همآهنگ کنند.

ما با برگزاری اجلاس های جانبی در شورای حقوق بشر در فاصله روزهای ۶ تا ۱۰ ژوئن و احتمالا تجمعی در برابر مقر سازمان ملل متحد در شهر ژنو در یکی از روزهای شنبه ۱۱ يا ۱۲ ژوئن که مصادف با سالروز برآمد تاریخی ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ می باشد، تلاش می کنیم که کارزاری را برای افشای موارد عديده نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی تدارک ببینیم

از شهر کلن هم خانم اختر قاسمی ماشینی تهیه کرده که روز شنبه صبح زود حوالی ساعت 4 یا 5 صبح حرکت می کند و روز یکشنبه بعد از ظهر بعد از تظاهرات برمی گردد

لطفا اگر مایل به شرکت در تظاهرات های روز شنبه و یکشنبه مقابل دفتر سازمان ملل ژنو هستید با خانم اختر قاسمی تماس بگیرید

به امید آزادی و دمکراسی در ایران عزیزمان

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.