رفتن به محتوای اصلی

آلمانی ها در تردید به تصمیم دانمارکی ها به کنترل مرزی
16.06.2011 - 15:34

از چند ماه پیش که یکی از احزاب دست راستی _ ملی گرای دانمارکی بنام (DF )در پوستر های تبلیغاتی خود ، خواهان کنترل مرزهای دانمارک شده بودند که متعاقب آن روزنامه های دانمارک با ارائه آمار و ارقام غیر قابل انکار نشان داده اند که باز بودن مرز موجب بالا رفتن جرم و جنایت توسط شهروندان اروپای شرقی شده است . از این رو دولت دانمارک برنامه ای را برای کنترل مجدد مرزها این کشور را در دستور کار خود قرار می دهد . این تصمیم اما با اعتراض المان مواجه شد چرا که این تصمیم دانمارکی ها مغایر مقرارات «شنگن» ادتحادیه اروپاست. در این ارتباط خانم Lene Espersen وزیر امور خارجه این کشور روز چهار نشبه در سفر خود به شهر برلین در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت نمود و تلاش کرد که به سوء تفاهات در این ارتباط پاسخ گوید که ظاهرا موفقیتی بدست نیاورد .

دولت آلمان دیروز چهار شنبه 15 ژوئن به تصمیم دولت دانمارک در بر قراری کنترل مرزی انتقاد دارد این موضوع توسط Guido Westerwelle وزیر امور خارجه این کشور در کنفرانس مطبوعاتی به اطلاع خانم Lene Espersen وزیر امور خارجه دانمارک رسانده شد. خانم لینه سعی کرد که به آلمانی توضیح دهد که برنامه دولت دانمارک این نیست که مجددا پاس کنترل های گذشته بین دو کشور را فعال نمایند.

Guido Westerwelle وزیر امور خارجه المان گفت هر چند نظر دولت دانمارک با برنامه حزب DF متفاوت است ولی هیج تضمینی در این باره وجود ندارد .

شایان ذکر کنفرانس مطبوعاتی دو وزیر در محل وزرات امورخارجه آلمان ،جایی در نزدیکی دیوار برلین برگزار شده بود .

Lene Espersen وزریر امور خارجه دانمارک قصد دارد در ههمین ارتباط روز جمعه در سوئد و هفته آتی در لهستان به همتایان خود در این دو کشور به گفت و گو بنشیند ؛ چرا که دانمارکی ها بر این اعتقادند که هدف آنان کنترل به دلیل مسایل گمری و مالیاتی ... خواهد بود و در صدد بر قراری پاس_ کنترل ها به سبک و سیاق گذشته در مرز های خود نیستند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.