رفتن به محتوای اصلی

تهدید جان شهروندان بهائی را باید جدی گرفت
20.02.2015 - 17:13

در این عکس 3 تن از شهروندان بهائی ایران را می بینید که یکی از آن ها به قتل رسیده و دو تن دیگر تهدید به قتل شده اند و با سكوت ما فاجعه اي ديگر رخ خواهد داد. پس بايد اين سكوت و بي توجهي شكسته شود.

يكي از ضروری ترین و نگران كننده ترين مطالبی که این روزها باید به آن توجه شود این است که حق حیات شهروندان بهائی در اولویت نسبت به حقوق شهروندی شان قرار گرفته است.
جدا از بازداشت های گروهی و فردی بهائیان درشهرهای مختلف ایران، تهدید به قتل شهروندان بهائی از سوی برخی نیروهای تندرو نگرانی های گسترده ای را به همراه داشته است.

هنوز چندماهی از عملی شدن یکی از همین تهدید ها و قتل عطاءالله رضوانی شهروند 52 ساله در شهر بندر عباس نمی گذرد که عده ای با تهدید دوباره شهروندان بهائی در این شهر هشدارهای مبنی بر قتل دیگر شهروندان این شهر داده اند.

آنچه که امروز این نگرانی ها را افزایش می دهد، روند رسیدگی به پرونده قتل عطاءالله رضوانی است که با وجود گذشت چندین ماه هنوز پاسخ مشخصی به خانواده ایشان داده نشده است. در صورتی که به نظر می رسد قوه قضائیه و وزارت اطلاعات به عنوان دو بازوی اجرائی که مسئول امنیت و حفظ جان شهروندان ایرانی است سعی در مختومه کردن پرونده این شهروند بهائی دارند.
در ابتدا بازپرس پرونده اصرار بر مختومه شدن آن با استناد به خودکشی بودن عمل ارتکابی داشته ولی با پیگیری وکیل و عدم وجود دلیل مثبته بر خودکشی به ادامه تحقیقات مبادرت ورزید ولی بعد از یک سال دوباره به صورت شفاهی فرضیه خودکشی مطرح گردید با این استدلال که شخصی به عنوان قاتل شناسایی نشده و از خانواده وکیل تقاضای معرفی قاتل را نمودند، همچنین بازپرس شرط خروج از فرضیه خودکشی را اعمال ماده 487 کرده و چون قاتل شناسایی نشده ایشان می توانند از صندوق دولت دیه بگیرند که خانواده ایشان مخالفت کرده اند.

اما آنچه در حال رخ دادن است**

ظهر شنبه هفته جاری ۲۵ بهمن ماه، کلیم جهانداری از شهروندان بهایی شهر بندرعباس از سوی افراد ناشناس مورد حمله و تهدید با اسلحه قرار گرفت..
مهاجمین این شهروند بهایی را چشمبند زده و به مکانی خلوت در شهر منتقل کرده و پس از اذیت و آزار و توهین بسیار در مورد خانواده اش که بهایی نیستند به وی هشدار داده شده است که چنانچه قصد تبلیغ داشته باشد با واکنش شدیدتری روبرو خواهد شد.
مهاجمین ناشناس ، اطلاعات دقیق از جزییات زندگی شهروندان بهایی شهر بندرعباس در اختیار دارند که این قضیه بیم ارتباط مهاجمین ناشناس با نهادهای امنیتی را تشدید می کند.
در عین حال این افراد متذکر شده اند که “عطالله رضوانی” از مدیران اسبق جامعه بهایی در شهر بندرعباس که چندی پیش به ضرب گلوله به قتل رسید را آنها “به درک واصل کرده اند” و تهدید کرده اند که در زمان مقتضی به حساب دو تن دیگر از مدیران اسبق جامعه بهایی در شهر بندرعباس به نام های مهران افشار و بهزاد راستی نیز خواهند رسید.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.