رفتن به محتوای اصلی

مرگ حداقل ۱۱ نفر در روزهای اخیر بر اثر انفولانزا در تبریز
20.02.2015 - 16:26

پیش از این در رسانه ها از ورود بیماری آبولا به کشور و همچنین آذربایجان شرقی خبر داده بودند اما دکتر محمد حسین صومی، رئیس بیمارستان علوم پزشکی تبریز روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: انتشار اخباری مبنی بر وجود این نوع بیماری در تبریز و سایر شهرستان های آذربایجان شرقی از سوی رسانه های بیگانه و برخی شبکه های اجتماعی دروغ پردازی است و تاکنون هیچ موردی از ابولا در استان گزارش نشده است.

دکتر صومی اضافه کرد: تاکنون متاسفانه پنج نفر بر اثر آنفلوآنزا در تبریز جان خود را از دست داده اند که این موضوع امر طبیعی در هر نوع بیماری به شمار می رود.

از سوی دیگر، یکی از کارکنان بیمارستان امام رضای تبریز به اویان نیوز گفته است: در روزهای اخیر حداقل ۱۱ نفر در تبریز در اثر ابتلا به یک بیماری واگیردار جان خود را از دست داده اند.

به گفته ی این فرد که خواست هویتش فاش نشود، تاکنون ۸ نفر در بیمارستان امام رضا و ۳ نفر در بیمارستان سینا جان خود را در اثر این بیماری از دست داده اند.

این گزارش از قول فرد دیگری از کارکنان بیمارستان امام رضای تبریز می افزاید: علی رغم مرگ این تعداد از شهروندان تبریزی در روزهای اخیر،  مسئولان بهداشتی استان به دلایلی نامعلوم از اطلاع رسانی در خصوص تلفات واقعی این بیماری واگیردار خودداری می کنند.

وی در ادامه سخنان خود عنوان نمود، حتی برخی از پرسنل امام رضا نیز به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی و مراقبتی به این بیماری مبتلا شده اند.

به گفته ی این منبع مطلع، محمد حسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به دلیل «ایجاد رعب و وحشت» اجازه استفاده از ماسک و سایر اقدامات مراقبتی را به کارکنان بیمارستان ها نمی دهد.

این کادر پزشکی، در خصوص علایم این بیماری واگیردار به اویان نیوز می گوید: این بیماری علایم سرماخوردگى مانند تب، درد بدن، گلودرد و سرفه  را دارد که این علائم در ۶ روز به اوج رسیده و سرفه و تنگى نفس فرد مبتلا بیشتر می شود؛ پس از آن به طور تدریجی بافت ریه از بین رفته و موجب مرگ بیمار می گردد.

او می افزاید: افرادی که ضعف سیستم ایمنى دارند یا دچار آسم هستند بیشتر در معرض خطر اند.

به گمان وی این بیماری آنفلونزای نوع A یا  H1N1 می باشد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.