رفتن به محتوای اصلی

فـرق ِ عمـل و نتیـجـه عمـل...!؟
19.08.2011 - 17:25

بـاور کنیـد یکی از ماه هایی که مرا درهـم می شکنـد و از خود بیـزار می کند ماه شهـریـور است.

ازیـک سو، رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی یکی از بزرگترین جنایت تاریـخ بشریـت را رقـم زد هـرچنـد، شما نمی توانید در این دوازده ماه سال، ماهـی را نام ببرید که وحشیگـری ِ ملایـان با عبا و بـی عبا، در آن نمایان نباشد. به جرئت می توان گفت هر روزسال هم، درکارنامـه ننگیـن این رژیـم ضـد ِ انسان، جنـایت و خیـانت به مردم ستمدیده مان دیده می شود درحقیقـت دهـه شهـریـور شصت، لکـه ننگـی است بـر پیشانی رژیم جمهوری اسلامی، که هـر نـوع جنایتـی علیه بشـریت، در آن باورکـردنـی شـد.

از سوی دگـر، وضعییت تکـراری و عـادی شدن " آن " در بیـن اپـوزیسیـون است!

دیگـر نتوانستم ادامـه دهم، کمی مکث کردم و درخود فـرو رفتـم، پیش خودگفتم، اگر معیـارفقط عمـل است، که هرسال، با نوشتن در سایت های اینترنتی و انجـام مراسم های مختلف در اینجا و آنجا، یـاد این عـزیـزان را در خاطـره هـا زنـده کنیـم، خـوب، این امـر سالهـای طولانـی است که هـر سال ِ انجـام می شود و هرکس به درک و توانایی خود، در این راه قلـم می زنـد و یا مراسمی بـرپـا می کنـد، مـن هم بنا بر وظیفـه، همین هفته پیش بـه یـاد گـُـل های پـر پـر شـده همیشه جاودان شهـریـور دهـه شصت، "آنهـا از سرشت ِ دیگـر بـودنـد" احساسم را نوشتم که درچند سایت اینترنتی چاپ شد!

ولی آیا فکـرنمی کنیداین نـوع روش که سالهای طولانی است بکارمی بریم، برایمـان تکـراری و عـادی شده است حتی بی تفـاوت هم شده ایم؟

آیا ضـربـه هـولنـاک و فـراموش نشـدنـی شهـریـور دهـه شصت، فقـط در حـد نوشتن و یا ... است؟

دوباره درافکار خودم فـرو رفتم، ناگهان باخود گفتم بهتـر است سری به آرشیو نوشته های گذشتـه ام در این مورد بـزنـم و ببینـم درگذشته چه گفته ام! نوشته ای درهمین رابطه که در شهریور 83 نوشته بودم نظـرم را جلب کرد. وقتی مُـروری برآن کردم، چند خطی ازآن مرا بیشتـر درخود فرو بـُرد و داغ دلم را تازه کرد، نوشته بودم:

"وقتي جلوي کامپيوتر نشستم وخواستم مطلبي درمورد کُشتـار زندانيان سياسـی سال 67 بنويسم، پس ازنوشتن مقدمه، مانـدم که چگـونـه يـاد اين عـزيـزان راگـرامـی دارم ............ يکسال ازحکومـت ارتجاعی خمينی مي گذرد. دوسال بعدنوشتند، دوسال ازحکومت ننگين جمهوری اسلامي می گـذرد. چشم که به هم زديم، ده سال از حکومت مـلايـان گـذشت. پـانـزده سال کـه شد، نوشتنـد حکـومـت بـربـرهـا پـانـزده سالـه شـد. در بيست سالگی حکومت جلادان، باز هم نوشتنـد رژيـم جهـل و جنـايـت اسلامي بيست ساله شد. وحالا همه می نويسند ٢٥سال ازحکومت رژيـم قـرون وسطايـی جمهـوری اسلامی می گذرد. به اينجاکه رسيدم ترس و وحشت سرا پای وجودم را فـرا گرفت. ای دل غافل نکند بازجلوی ايـن کامپيوتر بنشينم و بنويسم، ٢٦سال ............٣٠سال ...... می گـذرد! ازتصوراين کابـوس به خود لرزيدم ........... چگونه اين رژيم ٢٥ ساله شد؟ ........ (پایان نوشته)

آن زمان ترس داشتم که عُمر این رژیم نکبت بار به یک رُبـع قـرن برسد ولی، واقعـأ ای دل غـافـل، چه نشسته ایم که عُمـرش از مـرز 32سال گذشت همانطورکه کُشتار زندانیان سیاسی دهـه 60، از مـرز بیست هم گذشت.

باز در خود فـرو رفتم ولی باور کنیـد دیگر مانند گذشته تصـور این کابـوس که روزی بنویسم 40 سال از عُمـر این رزیم و یـا شهریور دهه شصت ..... می گذرد تعجب نمی کنـم!

ولی سخت است قبول کرد با وجود این همـه گـروه، سازمان، حزب، کمونست، مسلمان و ... مبـارز! چـرا نمی خواهنـد (بکـار بُـردن کلمـه "نمـی تواننـد" اشتباه محض است) در کنـار هم یک همایش عظیـم که در خور و شایستـه آن است بـرپـا کنند و این هلوکاست ایـرانی را جهانـی کننـد!

واقعـأ پـرسیـدنـی است، مگـر شما گروهای مختـلف و شخصیت ها سیـاسی و اجتماعـی چه چیـزی داریـد که فکر می کنید در کنار هم بودن (نـه اتحــاد) آنـرا از دست می دهیـد؟؟؟

تـا کـی هر گروه و تشکلی، حـزب و سازمانی و ... با تعدادی از همان نسل! در یک اتاق دور هم جمـع بشوید؟

بااین همه امکانـات در اروپا و آمریکا چرانمی خواهید، نگاه جهان، به این کُشتـار هولنـاک،خیـره شود!؟

باور کنید می شود این راه را رفت فقط شرطش این است که خود را تغییـر داد و ازدنیای بسیارکوچک و بـاز هم کوچـک خـود، بیـرون آمـد !!!!!!!!!!!!!!!!!

واقعـأ مـا را چه می شود؟

این عذاب دهنده نیست که هر سال به تعـداد سالهای دهه شصت و عُمـر خود با چنیـن برنامه هایـی، اضـافـه کنیـم، انصـافـأ، مگـر جـز این است!؟

بازهم برای اینکه سوء تفاهم نشود و فکرنکنید بنـده با نوشتن، یادبود و بطورخلاصه با هرنـوع حرکتـی، که برای این امر مُهم انجام می شودکوچکتـرین مخالفتـی دارم، بلکـه انتقـاد، به این نـوع روش دائمـی و تکـراری هـرسال ِ است کـه متاسفـانـه کُمکـی بـه شنـاخـت و جهـانـی شـدن مُحـق و مُسلـم آن نمـی شـود، دارم، وگـرنـه پـرتـاب هر سنگی هرچنـدکوچک، به سوی این رژیـم جنایتکار، عمل ِ بسیـار مُثبتـی است.

نمی دانـم، شاید هم اشتباه می کنم و همین که هر سال چند خطـی درمـورد یکی از هولنـاک ترین جنایتی هایی که علیه بشریت درنظام جمهوری اسلامی رخ داده است می نویسیم و یا درسالُن ای یـاد آنهـا را همراه با دوستان خود گـرامـی می داریم، کـافـی است!

ولـی ای کـاش،فقط به عمـل اکتفـا نمی کردیم و کمی هم بـه نتیجـه عمـل، نگـاهـی واقـع بینـانـه

می داشتیـم چرا که یقینـأ قتـل عـام شهـریـور دهـه شصت در سطح وسیـع جهـانـی برگـزارمی شـد، ایـن را بـاور کنیـد، ولـی افسوس و صـد افسوس که ....

آدینـه 28 مـرداد 1390 – استکهلـم

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.