رفتن به محتوای اصلی

اصل برائت در قاموس برخی از زندانیان سیاسی سابق
درپاسخ به سئوالات اصغر جیلو
14.02.2015 - 08:11

 

جناب اصغرجیلو گرامی / قبل از اینکه به سئوالات مشخص شما ، پاسخ دهم ، توجه تان را به چند نکته مهم جلب می کنم :

1_ سالهاست که برخی از زندانیان سیاسی سابق به کمک سازمانهای سیاسی خود و یا محافلی از سازمانهای حقوق بشری مبدل به دادگاههای مجازی برای همبندان سابق خود شده اند و در عوض خود را قهرمان زندانهای رزیم اسلامی جا می زنند .در حالی که قهرمانان واقعی زیر شکنجه کشته ویا تیر باران شده اند و به اعتقاد من هیج زندانی که قهرمانه در مقابل پاسدار ها ایستاده باشد از زندان های  مخوف رژیم اسلامی ایران ازاد نشده اند . این افراد بر اساس وابستگی ها سیاسی ، سازمانی ویا حتی دشمنی شخصی برای بسیاری از انسانهای بی گناه و یا با «گناه» پرونده های قطوری ساخته اند. معمولا این قربانیان از میان اعضای سازمان های سیاسی رقیب انتخاب می شوند .

2_ مدیا فارسی زبان کشورهای غربی  و برخی شبکه های ماهواره ای (1)برای پر کردن برنامه های خود و... از چنین اقرادی استفاده می کنند وعملا در گسترش اینگونه  اتهامات بی اساسی نقش مخربی بازی می کنند و به کسی هم پاسخگونیستند و حق دفاعی هم به متهمین نمی دهند.

3_ اصل برائت یا فرض برائت به این اصل اطلاق می‌شود که فرد بی‌گناه است، مگر آنکه جرمش اثبات شود.امادر کشور الله جمهوری اسلامی همه مردمان مجرم و گناه کاران مگر آنکه عکس اش ثابت شود. متاسفانه بخشی از زندانیان سیاسی سابق هم بدون اثبات جرم و روند بازرسی حقوقی و قضایی (شاکی یا دادستان) به همبندان خود، اتهام وارد می کنند .بنابراین ، درست این است اگر کسی مظنون به همکاری با رژیم اسلامی ایران بوده باشد ؛ می باید ابتدا به پلیس کشور میزبان اطلاع داده شود و سپس براساس حکم دادگاه به اظهار نظر علنی پرداخت. در این راه می باید از یهودیان آموخت که پس از گذشت 70 سال هنوز در جستجوی شکنجه گران فاشیست از طروق قانونی اند.

بطور مثال سالهاست که با ایرج مصداقی بر سر این ادعای ایشان، مشکل دارم که در کتابی نوشته بود که:« فلانی تیر خلاص زن بوده است .» توسط واسطه ای از ایشان پرسیدم که ایا او شاهد صحنه تیر خلاص زدن بوده است ؟ به عبارت دیگر ایرج مصداقی درصحنه تیرباران اعدامیان حضور داشته است ؟ ویا اگرنه  ؛پس چگونه چنین اتهام سنگینی را به شخصی که خود سالها زندانی رژیم بوده است را وارد می کند؟ آیا ایرج مصداقی دلیل ، مدرک و شاهدی در این ارتباط دارد ؟ ایرج مصداقی .پاسخ می دهد که خود «فلانی» پیش یکی از زندانیان اعتراف کرده است ؛ یعنی « فلانی» مغز خر خورده بود و رفته به یک زندانی دیگر گفته است که :« بله من تیر خلاص زن بوده ام ! »با این وجود برای روشن شدن موضوع ؛ شخصا به «فلانی» مراجعه کردم و پرسیدم که داستان چیست؟ «فلانی» گفت که من اصلن با این ایرج مصداقی هم بند نبوده ام ....مصداقی اتهامات خود را در شکل کتابی در سوئد منتشر کرد . این کتاب و اینگونه اتهامات زمانی منتشر می شد که ایشان مورد حمایت مالی و تبلیغاتی سازمان مجاهدین قرارداشت ولی اکنون که  شب و روزعلیه این سازمان می نویسد ولی باز هم بر ادعا ها و اتهامات سابق خود علیه دیگر زندانیان پای می فشاردو متاسفانه هیج ارگان و یا کمیته حقیقت یابی هم وجود ندارد که از قربانیانی که خود سالها در زندان بوده اند ؛ دفاع نمایند.

بنابراین موضوع وسیع تر از این حرف هاست و نیازمند تاسیس یک سازمان حقوق بشری است که بتواند در مقابل چنین  اقدامات نا عادلانه ، امکاناتی برای دفاع در اختیار قربانیان رژیم قرار دهند که چنین اتهام زنندگان را به پای میز محاکمه بکشانند . چنین اشخاصی برای اثبات ادعا ها و اتهامات ؛ خود را به یک جزیان سیاسی قوی و صاحب نفوذ ویا چند سازمان سیاسی مطرح و یا حقوق بشری می چسبانند . آنان با زیرکی با کلمات تندو تیر علیه رژیم و در زیر غبار کلمات آتشین اتهامات خود را «اثبات » می کنند.

در پاسخ به سئوالات اصغر جیلو: شخصا کمی روی نونشته " نگهبان زندان..." مکث کردم ، بنظرم امد که افشاگری در مورد نگهبان و پاسداری است که اکنون مقیم کاناداست. پس از اعتراض های تلفنی و امیلی نوشته مینو هُمیلی را خوانده و متوجه شدم که انتشار آن با آئین نامه ایران گلوبال مغایرت دارد و ان را عدم انتشار دادم.و پس از مدت کوتاهی به 3 دلیل آن راانتشاردادم:.اول اینکه این مطلب به شبکه های اجتماعی ارسال شده بود و تا ان موقع بیش از 3000 کلیک خورده بود و متوجه شدم که بخشی از ان در سایت زمانه و در یک سایت کم تیراژتری درج شده بود. دوم اینکه بر طبق اطلاعات ارائه شده ادعا شده بود که گیتی شیرزاد مترجم سازمان پناهندگی کانادا می باشد(که بعدا معلوم شد که حقیقت ندارد) واز انجا که دستگاههای اطلاعاتی رزیم سابقا برخی از مترجمین را بکار گرفته بود؛ و بنظرم آمد که این موضوع بایستی روشن شود.

سوم_با انتشار نوشته شرایطی فراهم شود که گیتی شیزاد و یا مخالفین نظر مینو اجازه اظهار نظر داشته باشند و یکجانبه به قاضی نرفته باشند.

2-سئوال شد که آیا گردانندگان ایران گلوبال خود را مسئول چک و کنترل منابع و رفرنسهای درج شده در مطالب دریافتی می دانند؟ واقعیت این است که روزانه بیش از 30 خبر، گزارش ، ویدئو ، فایل صوتی و مقاله در ایران گلوبال درج می شود و همچنین دهها کامنت بدست ما می رسد، بنابراین کنترل دقیق که بشود رفرانس ها و ادعا ها را کنترل نمود، وجود ندارد ولی تا انجا که مقدور باشد جلوی توهین و اتهامات به اشخاص حقیقی و حقوقی گرفته می شود .

در مورد سئوال 3 و چهار را بایستی خانم مینو همیلی پاسخ دهند و ربطی به ما ندارد.

 

1_ متاسفانه در این ویدئو کلیب  منصور اسانلو مجری  برنامه ،بدون اینکه از موضوع اطلاع دقیقی  داشته باشد، یکسر در محکومیت «متهم» سخن می گوید.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.