رفتن به محتوای اصلی

حذف احمدی نژاد به شیوه خامنه ای!
16.10.2011 - 15:39

بالاخره ولی فقیه مانند شاخ شمشاد قدرت خود را درشهر کرمانشاه ـ مانند پهلوانان آن دیار نشان داد و تغییر قانون اساسی را که متعاقب آن حذ ف مقام ریاست جمهوری را به همراه خود خواهد آورد به مردم همیشه درصحنه عرضه نمود تا دارو دسته احمدی نژاد دیگر در دوره بعدی در فکر تصاحب کرسی ریاست جمهوری نباشند واز همین حالا احمدی نژاد نیز باید چمدان هایش را ببندد و کاخ ریاست جمهوری را ترک نماید!

قرار بود که در درروزهای سفر رهبر به کرمانشاه زلزله ای رخ دهد و خامنه ای در تهران توسط جناح احمدی نژاد از قدرت برکنار گردد اما خلاف آن به وقوع پیوست وقرار شده است که احمدی نژاد پست ریاست جمهوری را تقدیم رهبر کند و جار و پلاس خود را جمع نمایند!

در ملک ولی فقیه از ناکار آمدی احمدی نژاد ، هم صدای رعیت در آمده است و هم فریاد ارباب که این دو نشان دهنده تصمیم قاطع رهبر بر حذف احمدی نژاد حکایت می کند!

احمدی نژاد همه عرصه ها ی قدرت سیاسی در حکومت اسلامی را به بحران کشانده است! بقول معروف " سنگ روی سنگ بند نیست"!

احمدی نژاد که این روزها عامدانه سکوت خود را در مورد خبر های مربوط به گزارش های ترور و بمب گذاری حکومت اسلامی در سفارت های عربستان واسرائیل ادامه می دهد تا خامنه ای را در ماجرای ترور سفیر عربستان سعودی درگیر و تنها بگذارد تا در این فاصله جناح خود را به رهبری اسفندیار رحیم مشائی که در پشت صحنه با امریکا در حال معامله تاریخی است موفق نشان دهد!

بقول بعضی از آگاهان سياسی همه اين اتفاقاتی که بين احمدی نژاد وخامنه ای در جريان هست به موش و گربه بازی شباهت دارد اما پشت صحنه نیز آرامش برقرار نیست!

«آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، که در ادامه دیدار خود از استان کرمانشاه در جمع دانشگاهیان این منطقه حاضر شده، گفته است که گرچه در شرایط فعلی انتخاب رئیس‌جمهور با رأی مستقیم مردم «شیوه خوب و مؤثری» است اما « در آینده احتمالاً دور» هیچ اشکالی در تغییر این ساز و کار به نظام پارلمانی وجود ندارد» رادیو فردا .

کشتی جنگی احمدی نژاد در همه عرصه ها به باتلاق نشسته است اما خامنه ای خود را همانند يک داورمصلح برفراز همه بن بست ها می پندارد وزيربار مسئوليت های مشترک با رئيس جمهور برگزيده اش نمی بيند !

اما به نظر من بدين خاطر در ماههای اخير بيشتر انتقادات بسوی احمدی نژاد بوده است وخامنه ای ،رئيس جمهور منتخبش را تنها گذاشته است !

احمدی نژاد می خواهد به مردم نشان بدهد که در کمبودها و نارسائی های جاری در کشور ـ شخص خامنه ای نيز مقصر است و او با دخالت در امور انتخابات وزراء ،عملا چوب لای چرخ دولت گذاشته است !

احمدی نژاد حاضر است تا برکنار گردد تا در ميان مردم محبوبيت کسب نمايد تا همه کاسه و کوزه ها برسر خامنه ای شکسته شود. گاهی اوقات بر کنار شدن نيز باعث افتخار است تا در راستای آن يک موج توده ای حمايت کننده را بدنبال داشته باشد !

تيم احمدی نژاد و مشائی بر روی روحيات و روان مردم ناراضی از حکومت حساب باز کرده اند تا جايگاه تازه ای برای خود بگشايند .

يا اينکه تيم احمدی نژاد تلاش می نمايد تا خامنه ای را به عقب نشينی وادارد تا از اين زاويه خودرا قهرمان مردم گرداند !

آب راکد جمهوری اسلامی اينک مدتهاست که در همه زمينه ها بسيار گنديده شده است و برای تازگی خود به يک حرکت سونامی وار محتاج شده است تا بتواند نقطه عزيمت نوينی را برای نظام افتتاح نمايد .

در اين روزها که از حيات جمهوری اسلامی می گذرد به لحاظ تاريخی از دوره خاتمی تدارک چی تا احمدی نژاد متمرد اتفاقات پيچده ای در حال شکل گيری هست !

به نظر می رسد اطرافیان خامنه ای نتوانستند مسیر فکری احمدی نژاد را از رحیم مشایی جدا کنند. احمدی نژاد در پاره ای موارد یک قدم پس می رود ولی دوباره دست به تعرض می زند. بطور نمونه هنگامیکه جناح خامنه ای درب استانداری شیراز را قفل زد و استاندار از شیراز به تهران برگشت ، احمدی نژاد باز به رهبر دهن کجی کرد و استاندار را به معاونت رئیس جمهور ارتقاء داد .

این موضوع و سایر موارد دیگر نظیر همراه بودن سران «جریان انحرافی » با احمدی نژاد در سفر ارمنستان که ظاهرا به دلیل آماده نبودن پروتکل ها سفر لغو شد، ولی گویاعلت اصلی لغو سفر ممنوع الخروج بودن سران «جریان انحرافی » بوده است ، خود حکایت از آن دارد که احمدی نژاد حاضر نیست اوامر پیشوا خامنه ای را اطاعت کند .

از آنجا که سران رژیم رفته رفته نا امید می شوند که خط احمدی نژاد را از مشایی جدا کنند ، لذا به فکر طرح بی کفایتی او افتاده اند. آنها نیز این اقدام را یکباره انجام نخواهند داد ولی با تدارک مقدمات این کار به احمدی نژاد خواهند فهماند که درصورت عدم تمکمین از خامنه ای و ادامه خط مشی فعلی عواقب دیگری نیزدر انتظارش می باشد . درهمین رابطه علی عباسپور تهرانی فرد، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با روزنامه اعتدال گفته است :

« وقتی تفکراتی را که ما تفکرات انحرافی می دانیم ، مورد تائید رئیس جمهور قرار می گیرد؛ یا حرکتها و رفتارهایی که بعضا توسط بعضی افراد جریان مساله دار صورت می گیرد و ما به جای دیدن برخورد رئیس جمهور، ارتقای شغلی آن افراد را می بینیم، مثل استاندار شیراز که معاون رئیس جمهورمی شود، دیگر این را دو نگاه را جدا نمی بینیم ، بلکه دو تفکر ذوب شده در هم می دانیم که یکی هستند .

من رییس جمهور را ذوب شده در اطرافیانش می بینیم ، مگر اینکه احمدی نژاد صراحتا بیاید و برائت خود را اعلام کند، در غیر این صورت ، اعمالی که رییس جمور انجام می دهند، نشان می دهد ایشان در جریان هایی که وجود دارد و مورد سوال مردم نیز هست، ذوب شده و تفکیک ناپذیرند .»

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.