رفتن به محتوای اصلی

تشدید فشار به خانواده جمال سلیمانی زندانی اهل سنت کُرد
29.01.2015 - 16:41

 

جمال سلیمانی از سوی نیروهای امنیتی تهدید به مرگ شده و از کشور خارج شده است

جمال سلیمانی زندانی اهل سنت کُرد، نزدیک به یک ماه پیش با سپردن وثیقه‌ به مرخصی خارج از زندان اعزام می‌شود. وی به دلیل تهدید نیروهای امنیتی از کشور خارج می‌شود. اکنون فشارها بر خانواده‌اش افزایش یافته است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جمال سلیمانی فرزند امین زندانی عقیدتی، پس از گذراندن نزدیک به 5 سال از حکم 11 سال زندان خود، یک ماه پیش با سپردن وثیقه‌ای 800 میلیون تومانی به مرخصی چند روزه خارج از زندان اعزام و در پی آن از کشور خارج شد. اکنون خانواده وی تحت فشار نیروهای امنیتی قرار دارند.
گفته شده جمال سلیمانی که از فعالان اهل سنت شهرستان جوانرود است، پس از تحمل شکنجه و رفتارهای غیر انسانی در زندان‌های ایران، به دلیل وجود تهدید از سوی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جوانرود و احضارهای گاه و بی‌گاه به اداره اطلاعات این شهر، به صورت مخفیانه از کشور خارج شده است.
یک منبع مطلع از وضعیت این فعال مذهبی اهل سنت به کمپین گفته: «جمال با سخنرانی در چندین مجلس دیدار که اهالی شهر برای دیدن وی آمده بودند، از ظلم‌های رژیم در زندان و شکنجه بازجویان گفته بوده و به همین دلیل به اطلاعات جوانرود احضار شده و تهدید به مرگ می‌شود.»
این منبع افزود: «پس از چندین بار تهدید ماموران امنیتی و بنا به اظهارات یکی از نزدیکانش، جمال سلیمانی ایران را به مقصد امارات یا مالزی ترک کرده است، حالا پس از متوجه شدن نیروهای امنیتی از فرار وی، فشارها متوجه خانواده این فعال مذهبی شده است.»
ماموران امنیتی اطلاعات جوانرود، از خانواده این فعال مذهبی خواسته‌اند "چند باب خانه گرو گذاشته شده" تخلیه شود. آنها همچنین داماد جمال سلیمانی را به دلیل تلاش برای "قبول مرخصی زندانی"، تهدید به بازداشت کرده‌اند.
برخی منابع گفته‌اند امارات و مالزی دو کشور مقصدی هستند که در چند سال اخیر بیش‌تر فعالان عقیدتی اهل سنت که از سوی نیروهای نهادهای امنیتی در ایران تحت فشار قرار می‌گیرند، به آنجا مهاجرت می‌کنند.
چهارشنبه ۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ - ۲۸ ژانویه ۲۰۱۵

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
برگرفته از:
ایمیل رسیده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.