رفتن به محتوای اصلی

روحانی: فجایع شرم‌آور بوکوحرام، وجدان بشری را متاثر کرده است
26.01.2015 - 10:45

رییس جمهور اسلامی با اشاره به گسترش تروریسم در منطقه خاورمیانه و آفریقا گفت: فجایع شرم‌آوری که توسط گروه‌های تروریستی نظیر «بوکوحرام» انجام می‌شود، وجدان بشری را در سرتاسر جهان متأثر کرده است.

حسن روحانی روز دوشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید کنیا با تأکید بر اینکه مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری جدی کشورهاست، گفت: متأسفانه بسیاری از گروه‌های تروریستی به نام دین و اسلام فعالیت می‌کنند، اما افکار و رفتار آنها هیچ سنخیتی با مبانی اسلام ندارد.

رییس جمهور اسلامی به ناامنی‌های ایجاد شده توسط دزدان دریایی سومالیایی اشاره کرد و گفت: باید از لحاظ فرهنگی، سیاسی و اطلاعاتی به یکدیگر کمک کنیم تا زمینه‌های فعالیت گروه‌های تروریستی را از بین ببریم.

روحانی کنیا را کشوری مهم و تأثیرگذار در شرق قاره آفریقا دانست و گفت: روابط با نایروبی همواره برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت داشته است و باید تلاش کنیم در همه زمینه‌ها مناسبات فی‌مابین گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های اقتصادی کنیا، اظهار امیدواری کرد تا حضور سفیر جدید کنیا منجر به تعمیق همکاری‌ها به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی شود.

روحانی با بیان اینکه همکاری‌ در عرصه‌های علمی و گردشگری می‌تواند در دستور کار کمیسیون مشترک دو کشور قرار گیرد، گفت: کنیا با برخورداری از مناطق زیبای گردشگری حیات‌وحش مورد توجه مردم ما قرار دارد و امیدواریم با پیگیری تفاهم‌نامه‌های دوجانبه، سطح مبادلات تجاری و فرهنگی را ارتقاء دهیم.

سفیر جدید کنیا نیز در این دیدار با اشاره به حضور و زندگی برخی شهروندان ایرانی در کشورش، به گسترش همکاری‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود تأکید کرد و گفت: کنیا خواهان توسعه روابط در حوزه‌های گردشگری و عمران با ایران است و خوشبختانه امروز مهندسان و شرکت‌های ایرانی در بخش‌های مختلف نظیر راه‌سازی در کنیا حضور دارند.

رقیه احمد سوبو، گفت: تفاهم‌نامه‌های فراوانی میان دو کشور وجود دارد که در صورت اجرایی شدن، سطح مناسبات فی‌مابین را ارتقاء خواهد داد.

وی با اشاره به معضلاتی نظیر تروریسم، قاچاق مواد مخدر و تغییرات اقلیمی و آب و هوا، گفت: ما با مشکل تروریسم به طور مستقیم از ناحیه گروه تروریستی «الشباب» روبه‌رو بوده‌ایم و می‌دانیم که آنها با رادیکالیزه کردن ذهن نوجوانان، افراطی‌گری را پایه‌گذاری کرده و متأسفانه اسلام را تخریب می‌کنند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
ایسنا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.