رفتن به محتوای اصلی

فراخوان به حمایت از اعتصابات کارگری از سوی زندانیان سیاسی گوهردشت
23.01.2015 - 21:34
------------------
در حالی‌ که، به اعتراف نهادهای حکومت حداقل هزینه زندگی یک خانوار ۴ نفره کارگری در تهران و مراکز استانها بیش از دو میلیون و هفتصد و سه هزار تومان است، میزان دستمزد کارگران مطابق مصوبه شورای عالی‌ کار، ششصد و نهم هزار تومان است.
90 درصد امنیت شغلی‌ و اشتغال دائم از طریق قردادهای سفید امضا و موقت، از بین رفته است، به دلیل واردات بی‌ رویه کالا به میزان ۷۵ درصد از تولید در عرصه های نساجی، قطعه‌‌ سازی، کفش و قند و شکر ... از بین رفته است.
با وجود تاکید مقاوله نامه‌های ۹۸ و ۸۷ سازمان جهانی‌ و مضامین اعلامیه جهانی‌ حقوق بشر و کنوانسیون‌های مربوط به حق داشتن تشکل و سندیکا و حق اعتصابات، اما حکومت ضمن سلب این حق، به سرکوب سندیکاهای شرکت واحد اتوبوسرانی، هفت تپه، امور ساختمانی، خبازان و سندیکای فلز کار و مکانیک می‌‌پردازد.
حتی از فعالیت انجمن‌های صنفی در صنعت ایران خودرو پیش گیری نموده و موارد مذکور موجب بروز اعتصابات گسترده در ایران خودرو و سایر کار خانه‌ها و شرکت‌های تولیدی و خدماتی شده است. هر روز در جای جای کشور، کارگران زحمتکش، فقیر‌ و تهیدست، برای دریافت حقوق حداقل خود، با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و به همین دلیل دست به تجمع و اعتصابات اعتراضی می‌‌زنند. 
در شرایط کنونی که موج بسیار گسترده ناشی‌ از گرانی، تورّم، اختلاس و دزدی‌های چندین میلیاردی حکومت ها، بیش از هر صنف و طبقه، بر کارگران و خانواده‌های آنان فشار می‌‌آورد، چرا به پشتیبانی قانونی اعتصاب کنندگان به عنوان موثرترین روش مبارزه، برای تامین خواسته ها، برنمی خیزیم؟!
از بازداشت و ضرب و شتم و شکنجه و زندانی شدن دختران و پسران ایرانی‌ که به بهانه‌های واهی از سوی دستگاه‌های امنیتی حکومت سرکوبگر صورت می‌‌گیرد، حرفی‌ نمی‌‌زنیم و به اعتراض موثر، دست نمی‌‌زنیم، زیرا آن را مساله خود نمی‌‌دانیم!؟ از هجوم هر روزه عوامل حکومت به دختران و زنان به بهانه واهی امر به معروف و نهی از منکر، پیش گیری نمی‌‌کنیم، زیرا آن را هنوز مشکل خود نمی‌ دانیم!؟ از فساد، ناامنی‌، اعتیاد و فقر گسترده اجتماعی به فریاد نمی آییم چرا که آن را مشکل دیگران می‌‌دانیم!؟ از فقر، بیکاری تهیدستی‌ و بی‌ خانمانی میلیون‌ها ایرانی‌ به حرکت در نمی‌‌آییم، زیرا هنوز دامن خود و خانواده ما را نگرفته است!؟ از زندگی‌ نکبت باری که این رژیم واپس گرا، فساد پرور، فرقه‌ای و سرکوبگر، بر همه ما تحمیل کرده است به تنگ نیامده و اعتراضی نمی‌‌کنیم و گویا در انتظار معجزه‌ای نشسته ایم!؟ آیا با تداوم این انفعال، انتظار غیر سازنده، فرصت سوز و خانمان برانداز، چه سرنوشتی در انتظار ما خواهد بود!؟
در حالی‌ که با شرکت در اعتراضات مسالمت آمیز و حمایت از اعتصابات به عنوان راهکار موثر، می‌‌توان جنبش اجتماعی فعال را پایه گذاری کرد و دسترسی‌ به‌ مطالبات را تضمین نمود.
بنابرین، از همه طبقات و گروه‌های پیشرو اجتماعی دعوت می کنیم با اتحاد و همبستگی آگاهانه و موثر، در پشتیبانی از خواسته های سرکوب شده ملی، آزادی های اجتماعی و سیاسی و بویژه خواسته‌های کارگران اعتصابی، در ایران خودرو، وضعیت موجود را به نفع مردم ستمدیده در برابر حاکمیت ستمگر بر هم بزنند.
زندانیان سیاسی گوهردشت کرج
۱۳۹۳ - ۱۰ - ۲۵
1- فرید آزموده، ۲- رضا اکبری منفرد، ۳- شاهرخ زمانی‌، ۴- ایرج حاتمی‌، 5- خالد حردانی، ۶- لطیف حسنی، ۷- افشین حیرتیان، ۸- حشمت اله طبرزدی، 9- صالح کهن، 10- علی رضا فراهانی، 11- ابوالقاسم فولادوند، 12- سعید ماسوری.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.