رفتن به محتوای اصلی

توهین و بدرفتاری با سعید عابدینی کشیش زندانی
توهین به کشیش زندانی هنگام صحبت با سفارت سویس
20.01.2015 - 00:19

روز یکشنبه ۲۸ دی ماه حوالی ساعت ۱۱:۰۰ بازجویان وزارت اطلاعات کشیش زندانی سعید عابدینی را از بند ۴ سالن ۱۲ به بند سپاه منتقل کردند.در آنجا بازجویان وزارت اطلاعات به وی اطلاع دادند که او قرار است با سفارت سوئیس( حافظ منافع امریکا در ایران) در تهران مکالمه تلفنی داشته باشد.بازجوی وزارت اطلاعات  و یکی از کارکنان وزارت خارجه در کنار وی حضور داشتند و از وی خواسته بودند که از« وضعیت  زندان شکایت نکند».

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، کشیش زندانی سعید عابدینی به محض برقراری تماس با سفارت سوئيس بخشی از واقعیتهای وحشتناک و غیر انسانی  زندان در طی مدت بازداشتش را برای سفارت مربوطه تشریح کرد ولی هنوز ۵ الی ۱۰ دقیقه نگذشته بود فردی که از وزارت امور خارجه در آنجا حضور داشت و به  زبان  انگلیسی مسلط بود به بازجوی وزارت اطلاعات می گوید که دارد خراب می کند و بلافاصله تماس تلفنی  را قطع می کنند.کشیش زندانی سعید عابدینی بعد از این تماس مورد بی احترامی و بدرفتاری بازجوی وزارت اطلاعات قرار می گیرد و او را به حالت توهین آمیزی هل می دهند و از آنجا به سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت کرج بازگردانده می شود .

بازجویان وزارت اطلاعات در طی مدت بازداشت کشیش زندانی سعید عابدینی  را مورد شکنجه جسمی و روحی قرار داده بودند ولی حال از کشیش زندانی می خواهند که واقعیتها را نگوید و اعمال ضدبشری آنها را بازگو ننماید.

براساس گزارش های رسیده، سعید عابدینی از خونریزی معده ، مشکل مثانه و پروستات رنج می برد وی در زمان ضرب شتم توسط نیروهای امنیتی زانوی اش آسیب دیده وضعیت جسمانی خوبی ندارند و اصلا به درمان این کشیش زندانی رسیدگی نمی شود .

سعید عابدینی کشیش مسیحی ایرانی‌/آمریکایی در تابستان سال ۲۰۱۲ بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شد. در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۳  به هشت سال زندان محکوم شد. اتهام وی تضعیف امنیت ملی از طریق فعالیت تبلیغ مسیحییت از ابتدای سال ۲۰۰۰ عنوان شده‌ بود.عابدینی در سال ۲۰۰۰ از اسلام به مسیحیت گرویده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.