رفتن به محتوای اصلی

چرا در انتخابات شرکت نمیکنم؟
25.05.2009 - 13:14

وجدان و شرف من به من اجازه نمیدهد که به نظامی رائ بدهم که شرف و ناموس مردم ایران را بر باد داده است. اگر رائ بدهم، معنایش این است که تجاوز این نظام را به شرف و ناموس مردم تایید کرده‌ام و خرید و فروش دختران ایرانی‌ را قبول کرده ام. طبق نوشته‌های روزنامه های پاکستانی، روزی سی‌ تا چهل دختر ایرانی‌ در بازار کراچی‌ خرید و فروش میشود.

وجدان و شرف من به من اجازه نمیدهد که به نظامی رائ بدهم که سیاست منظمی برای فقیر سازی مردم اجرا کرده است بصورتی که ۷۰ تا ۸۰ درصد ساکنان تهران فقیر هستند در حالیکه در این ۳۰ سال کشور‌های فقیری مثل مالزی، هند، چین به رفاه بسیا زیادی دست یافته ا‌ند. ما در سالی‌ که انقلاب شد، درامد سرانه ای-۲۵۰۰ دلار- مساوی کره جنوبی و تایوان داشتیم. اکنون درامد سرانه کره جنوبی ۲۶،۰۰۰ دلار و تایوان ۳۱،۹۰۰ دلار است و درامد سرنه ایران به ۵،۰۰۰ دلار هم نمیرسد. اگر این نظام منفور و بیلیاقت روی کار نیامده بود، اکنون مردم ایران در رفاه کامل زندگی‌ میکردند. رائ دادن به این انتخابات پذیرفتن سیاست فقیر سازی مردم و مجبور کردنشان به کلیه فروشی و فساد است.

وجدان و شرف من به من اجازه نمیدهد که به نظامی رائ بدهم که برای مردمش کمترین امکانات بهداشتی را فراهم نکرده است. یک تحقیق در چند سال پیش نشان داد که از ۵۰۰ دختر در تهران فقط ۱۵ نفر سالم بودند و از ۵۰۰ دختر در شهرستان‌ها فقط ۱۰ نفر. جامعه ایران هر گز از نظر جسمی و روانی تا این حد بیمار نبوده است. دلیلش هم واضح است. بودجه سرانه بهداشت در ایران ۱۰ دلار است؛ در اروپا ۳۵۰۰ دلار و در آمریکا ۶۰۰۰ دلار. وجدان نمی پذیرد که در جامعه آی چنین بیمار، بودجه آی چنان کم اختصاص داده شود و سالی‌ یک ۱،۲۰۰،۰۰۰ دلار به حزب الله بدهند.

وجدان و شرف من به من اجازه نمیدهد که به نظامی رائ بدهم که در آن نادانان دانایان را میکشند و کارهای بزرگ را به آدم‌های کوچک میدهند.در نظامی که سعید سیرجانی و مختاری را میکشند و ریاست جمهوری را با تقلب به نادان کوچکی مثل احمدی نژاد میدهند رائ دادن همانا به معنی تایید کشتن بزرگان و بالا بردن نادانان جنایتکار است. هر دانایی که به هنگام کشته شدن دانای دیگری سکوت کند، زمینه کشته شدن خود را فراهم میکند.

وجدان و شرف من به من اجازه نمیدهد که به نظامی رائ بدهم که بالاترین رقم اعدام‌ها را در دنیا به نسبت جمعیت خود دارد. کودکان را در جلو مردم به دار می‌‌اویزد، بزرگان را به جرم‌های نکرده میکشد.سنیان را می‌خواهد به زور شیعه کند و شیعه‌ها را به جرم نداشتن عقیده به ولایت فقیه از قدرت دور کند. هر کس در مقابل بی‌ عدالتی به دیگران سکوت کند، به ظالمان اجازه میدهد که به او بی‌ عدالتی کنند. اگر مردم ظلم را نپذیرند، ظلم اتفاق نمی افتد.

وجدان و شرف من به من اجازه نمیدهد که به نظامی رائ بدهم که در مدیریت و کار ایی از ۱۰۰ نمره ۱۵ گرفته است. در زمان حاضر بدترین عیب یک رژیم بی‌ لیاقتی اوست. رضا شاه با ۲ قران مالیات شکر راه آهن سرتاسری از شمال به جنوب و از شرق به غرب را کشید. جمهوری اسلامی با ۳۱۵ میلیارد دلاردر چهار سال درامد نفت و گاز و پتروشیمی نتوانست بم را به بلوچستان وصل کند. من شرم می‌کنم که به چنین نظامی مشروعیت و قانونیت بدهم.

وجدان و شرف من به من اجازه نمیدهد که به نظامی رائ بدهم که وجدن فردی و عمومی را چنان از بین برده است که هیچکس از نارحت کردن دیگران نارحت نمیشود، از بی‌ آبرو کردن دیگران احساس شرم نمیکند، از دزدی کردن خجالت نمیکشد، از دروغ گویی عار ندارد، از حق کشی احساس نه آرامی نمیکند. نه، من به چنین نظامی رائ نمیدهم. این را هم میدانم که عده ای مجبورند در این انتخابات شرکت کنند، ولی معنی شرکت کردن در انتخابات این است که آنها همیشه مجبور بمانند و همیشه مجبور شوند به کسانی رائ دهند که اینهمه مصیبت را بر سرشان آورده ا‌ند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.