رفتن به محتوای اصلی

تُرک تباران و نظام جمهوری اسلامیِ تهران
19.02.2011 - 11:50
خوانندگانِ گرامی: نوشتار زیر بطور اختیاری و آزادانه نوشته نشده است. دلیل اصلی به تحریر درآمدن آن شرایط و سیاست آکتوئل و تحمیل شدهءِ روز هست. وظیفهء ما هم تحلیل دادن از مسائل روز و روشنگری مستند بدون سانسور میباشد. این نوشته یک تحلیل و نظر میباشد که درستی آن نسبی هست و بطور کلی مسئلهء نژاد پرستی، توهین، تحقیر، و یا تعصب خاصی علل نوشتن آن نبوده. از کارشناسان و مخالفین این نظر سپاسگزار خواهم بود اگر بر نادرستی آن تحلیل مستند و گره گشاییِ با پشتوانه ارائه دهند. بدون پرده برداری و شفافیّت بخشیدن به داد و ستدهایِ سیاسی پنهان و آشکار، هرگز به فرهنگ راسیونالیسم دست نخواهیم یافت و جایگزینی دمکراسی در ایران غیر ممکن و کسی هم از حقوق فردی و قومی خود در هر نقطه ای از ایران برخوردار نخواهد شد.
 
■ تُرک تباران در دورانِ قرونِ وسطی و در عصر مدرنیته چندین بار به سرزمین ایران حمله کردند که داستانِ خشونت و خونریزی با ویرانیِ این حملات زبانزدِ تاریخ هست. متأسفانه علیرغم آمیختگی فرهنگیِ نسبی و پیوندهایِ خانوادگی در ایران، مردمانِ تُرک در دورانِ مختلف و هنوز هم ایرانیان را رقیب خود میدانند. از دوران عثمانیان و تولّدِ ترکیهءِ نوپایِ امروز این رقابتها شدت بیشتری یافت. ساکن شدن پراکندهءِ گروهی از تُرک تباران از سال 1071 میلادی در جغرافیایِ ایران حکومتهایِ استبدادیِ ایلی قبیله ای را بر قرار کردند. ساختار خلیفه گریِ اسلامی تُرکی و رونق دادنِ شیعهءِ دوازده امامی، تحمیل زبان تُرکی بر زبان بومی سرزمین آذربایجان، از مهمترین دست آورد این قومِ مهاجر به ایران میباشد.
 
■ انقلاب اسلامی 57 که تُرکهایِ ناحیّهءِ آذربایجان از ستونهایِ اصلی شکل گیری آن با دیدگاههایِ دینی و مارکسیستی بودند، فروپاشی و عقب ماندگی را برای ایران به ارمغان آورد و طبق معمول این انقلاب ارتجاعی بسودِ چندگانهءِ پان تُرکیسم با مرکزیّتِ کشور ترکیه تمام شد. کشور ترکیّه در میانِ اقوام مختلف تُرک تبار همان نقشی را دارد که کشور مصر به نمایندگی از اعراب در جهان بر عهده دارد و تصویر آنها را به نمایش میگذارد. وجود و پایداری نظام جمهوری اسلامی برای کشور ترکیه و تُرک تباران نعمتی است بیکران، به همین مناسبت تُرک تباران به رهبریِ حکومت ترکیه و جمهوری آذربایجان (اران) پیوسته به اشکال مختلف از جمهوری اسلامی از آغاز تا کنون حمایت میکنند. به عبارتی دیگر وجودِ نظام جمهوری اسلامی تضمین افزایش روزافزون هژمونی تُرک تباری و رشدِ اقتصادی و سیاسی آن در ترکیه، در قفقاز، در ایران، در عراق، در خاورمیانه و جهان میباشد.
 
■ سیاست درونی و سیاست خارجی با برنامه ریزیهایِ اقتصادی نظام جمهوری اسلامی به رهبری مطلق علی خامنه ای تُرک تبار مطابق با منافع تُرک تباری با مرکزیّت آنکارا در خاورمیانه، آسیای میانه، قفقاز، و در جهان به پیش بُرده میشود. علی خامنه ای سرزمین و ملّت ایران را به ایالتی از سرزمین تُرک تباران و در مقیاس مستعمره ای از کشور ترکیه در آورده است. هدف امروز علی خامنه ای : 1- سرکوب تمام عیار ناسیونالیسم ایرانی، سرکوب تیره های ایرانی چه در درون و برون مرز 2- بد نامی، تضعیف، منزوی کردن، دشمن تراشی هرچه بیشتر برای کشور ایران 3- فروش و تقدیم دو دستی بازار و گردش اقتصاد ایران به ترکیه 4- تقویّت تُرک تباری در ایران و در منطقه 5- آسیب پذیری و فروپاشی تمامیّتِ ارضی کشور بسود تُرک تباران،...
 
■ کشور ترکیه از برکتِ وجودِ نظام جمهوری اسلامی بهره برداریهایِ بسیاری از جمله: 1- مهار و کنترل ایرانیان ( نژاد ایرانی در هر جغرافیا) بوسیلهء هم تبار و با هم پیمان خود علی خامنه ای است 2- به غارت بردن اقتصاد و منابع انرژی ایران 3- تسخیر بازار ایران برای کالاهای بدل و بی کیفیّت ترکیّه 4- سرمایه گذاریهای کلان ترکیه، همچنین بهره برداریهای عظیم شرکتهای تُرکی در ایران، خرید کارخانجات و کسب امتیازاتِ اقتصادی ایرانی با قمیت ارزان 5- مسافرت برنامه ریزی شدهءِ توریستی دو میلیون ایرانی در سال به ترکیه برای خرید و وارد کردن ارز به صندوقهای تُرک تباری 6- برجسته کردن ترکیه در اتحادیه اروپا و جهان 7- پی بردن به اسرار نظامی و سیاسی ایران برای تأثیر گذاری و تعیین استراتژیهای آن در جهتِ منافع تُرک تباری 8- دور نگهداشتن هر چه بیشتر و طولانی تر ایرانیان از جهان دمکراتیک و غرب، زیرا ایرانی دمکراتیک و پیشرو با داشتن روابطی با جهان غرب، نقش ترکیه در منطقه و خاورمیانه بسیار کم رنگ و در سایه قرار خواهد گرفت و از امتیازاتی که امروز از سوی جهان غرب برخوردار هست محروم و موقعیّت خود را از دست خواهد داد.
 
9- دو گانه نقش بازی کردن و سر در دو کیسه داشتن کشور ترکیه بین جهان اسلام، بویژه بین خاورمیانه، اتحادیه اروپا، با آمریکا و کشورهای صنعتی 10- دفع فشارهای چندگانهء منطقه ای و جهانی بر دوش نظام اسلامی تهران، جلوگیری و میانجیگری از منزوی شدن و محاصرهءِ نظام ولایت فقیه تهران با قرار دادن آن فقط در حوزهء سیاسی و اقتصادی تُرک تباری 11- جلوگیری از حلِّ منطقی بحران اتمی ایران با جهان غرب، تشویق نظام اسلامی تهران با رادیکالتر شدن ایدئو لوژیک اسلامی 12- ادامهء پان اسلامیسم دوران عثمانی با کمک ولایت فقیه تهران و با پشتیبانی از دلارهای درآمد منابع انرژی ایران 12- بی ثبات کردن ایران و از سویی دیگر سازماندهی و آمادگی هدفمندِ تُرک تباران ساکن ایران بوسیله و همکاریِ نهان و آشکار تنگاتنگِ علی خامنه ای و کشور ترکیه با جمهوری آذربایجان، برای زمان پس از سقوط نظام جمهوری اسلامی است.
 
■ مردمان تُرکِ ساکن آذربایجان ایران از اهداف تُرک تباری و همکاری پنهان و آشکار علی خامنه ای و ترکیه بخوبی آگاه هستند و با شناختِ کامل از این سیاست خشنود میباشند، امّا برای سرپوش گذاشتن بر این سیاست به بهانه ها و عناوین مختلف از جنبشهای دمکراتیک و ملّیِ سراسری ایران، برای نمونه از پیوستن به جنبش سبز سکولار در ایران دوری میجویند و با دامن زدن به مسئلهءِ قومیِ آنارشیسم و بی امنیّتیِ ویژه ای را به سود و برای برای استمرار و استحکام نظام اسلامی بر پا میکنند.
 
▬ در طول تاریخ منطقهءِ آذربایجان از زمان مهاجرت تُرک تباران 1071 میلادی دیکتاتور پرور و استبداد خیز بوده است. انتظار حرکت و جنبش دمکراتیکی را نباید از ناحیه آذربایجان داشت. بالاترین توان سیاسی و کشش فرهنگی و اجتماعی ناحیّهءِ آذربایجان فقط تا دوران فتودالیتهء اسب سواری و تیر اندازی و غیرت مندی عشیره ای میباشد. هر اندیشه و فلسفه ای با هر وسعت معنوی و جهان شمولی مدرن در نهایت از سوی این مردم از فیلتر بینش ناسونالیسم کور قوم و قبیله گرایی گذرانده میشود و آنرا از محتوای علمی و خردگرایی تهی میکنند.
 
■ فرهنگی که در قرن 21 هنوز سنّت قبیله گرایی و نژاد پرستی قومی را جانشین اندیشهء فردگرایی راسیونالیسم میکند و هنوز به دمکراسی دست نیافته و هنوز بدون کسب اهرمهای قدرت سیاسی از رژیم ولایت فقیه در ایران، در پی تقسیم قومی و قبیله ای آنهاست، و برای رسیدن به دمکراسی با برکناری یک استبداد دینیِ افسار گسیخته از قبل شرط و موازین تعیین میکند و تنها با پذیرش این شرطها از سوی بقیه شهروندان غیر تُرک آنگاه میخواهد خرامان خرامان به تظاهر کنندگان و به جبههءِ ضد رژیم اسلامی می پیوندت، این مردمان با چنین دیدگاهی هنوز وارد عصر مدرنیته و راسیونالیسم واقعی نشده و پارامترهای جهان امروز را با همزیستی مسالمت آمیز در ساختارهای سیاسی مدرن بر پایه حقوق فردی و شهروندی را یا نمیشناسد و یا با بی اعتنایی از گنار آن میگذرند.
 
■ استقبال احساساتی و گرم آمیخته به ناسیونالیسم قبیله ای تُرکی از رئیس جمهور کشور ترکیه در آذربایجان بار دیگر ثابت کرد که مردم تُرک آذربایجان هویّت خود را خارج از مرزهای ایران جستجو میکند و آنها حاضر به هیچ همسویی و همبستگی با ملّت ایران نمیباشند. متأسفانه عده ای از مردمان کُرد ایرانی تبار بدون تجزیه و تحلیل درست از مسائل گذشته و امروز و بدون چشم انداز به فردا، شعار هویّت طلبی مردم آذربایجان را چشم بسته تکرار میکنند و با آنها همسو میشوند. از همه بدتر گروهی از ایرانیان به این امید نشسته اند که آذربایجان برایشان انقلابی راه بیندازند و خامنه ای را از تخت ولایت به پایین بکشند، چه خیال خامی!
 
■ امروز که مردم ایران جان بر کف برای سرنگونی رژیم اسلامی به خیابان می آیند، پرزیدنت کشور ترکیه همراه بیش از 100 بازرگان با برنامه ریزی قبلی برای تنها نگذاشتن هم تبار خود علی خامنه ای در کشتن جوانان ایرانی، برای سرپوش گذاشتن و شستن خونهای ریخته شده بر خیابانهای تهران و دیگر شهرهای دیگر ایران در کنار رهبر انقلاب هم تبار خود می نشیند. پاداش علی خامنه ای هم به رئیس جمهور ترکیه کشتار هر چه بیشتر ایرانیان از هر قوم و قبیلهءِ غیر تُرک، تنگ تر کردن دایرهءِ استبداد دینی تُرک تباری، و سپردنِ قراردادهای 30 تا 40 میلیارد دلاری به ایشان میباشد. دشمن اصلی امروز ایرانیان و عاملین اصلی استبداد سیاه دینی در ایران حکومتها و ملّتهایی هستند که در چنین روزهایی به پشتیبانی از دستگاه رژیم ولایت فقیه علی خامنه ای تُرک تبار شتافته اند و میشتابند.
 
■ سئوال اساسی که باید با قشر روشنفکر واقعی و آزادهء مردم تُرک در میان گذاشت این هست که چرا رئیس جمهور ترکیه در چنین روزهایی به ایران سفر میکند ؟، چرا رئیس جمهور محبوب شما از سیستان و بلوچستان و یا از غرب کشور و یا از سنندج و کرمانشاه ، یا تخت جمشید در استان فارس دیدار نکرد!. از اصفهان دیدار کردن فقط برای توجیح وگمراه کردن افکار برای درک درست از سفر مرموز رئیس جمهور ترکیه به آذربایجان است!. دیدار با معنی و مفهوم سیاسی و از قبل برنامه ریزی شده از سوی علی خامنه ای و رئیس جمهور ترکیه در چنین شرایطی هم در ایران و هم در شمال آفریقا و خاورمیانه که جنبشهای دمکراتیک در حال اوجیگیری میباشد، حکایت از همبستگی و هژمونی تُرک تباری برای راه اندازی جنگهای قومی و نژادی در منطقه هست که همهءِ تیره های ایرانی و سایر مردمان دیگر منطقه باید بر این سیاست واقف باشند و در صدد خنثی کردن آن بر آیند.
 
■ دین اسلام در شاخه های مختلف آن از جمله سنّی و شیعهءِ آن با ساختار حکومتی خلیفه گری ایدئولوژی و ابزار تمدن سازی و کشور گشایی تُرک تباران بوده است. علی خامنه ای و حکومت ترکیه سالهاست که با داغ کردن تنور سیاست اسلامیزه کردن دوبارهءِ منطقه و خاورمیانه، منافع و سیاست فقط تُرک باری را به پیش میبرند. نتایج و پیامدهای سیاسی تلاشهای اسلامی 30 سالهءِ نظام ولایتِ فقیه با برنامهء اتمی آن همه به حساب کشور ترکیه و به کیسهءِ تُرک تباری ریخته شده و خواهد شد. تنها ایران و خاورمیانهءِ سکولار و دمکراتیک باعث خواهد شد که سیاست های اسلامگرای ترک تباری نقش بر آب و پرده از چهرهءِ ریا و تزویر علی خامنه ای و کشور ترکیه برداشته شوند.
 
■ انقلاب سکولار و دمکراتیک در کشور باستانی مصر نشان داد که ما ایرانیان با این مردم نقاط مشترک و همسانی تاریخی و فرهنگی و نظری داریم و خواسته های امروزمان هم بسیار شبیه بهم است. اگر کشور دمکراتیک مصر امروز در سیاستهای خود در شورای هماهنگی کشورهای عربی ناحیه خلیج فارس و در لیگ عربی در مورد ایرانِ دمکراتیکِ فردا تجدید نظر کند، ما میتوانیم با این کشور روابط بسیار دوستانه و همکاریهای چند جانبه برای آرایش جدید و سامان دادن به خاورمیانه را با هم داشته باشیم. ما تاریخ، فرهنگ، و زاویهءِ جهان نگری مشترکی با تُرک تباران نداشته ایم و نخواهیم داشت. اگر حکومتهای کشورهایِ تُرک تبار همچنان به سیاستهایِ ضدِ ایرانی تا کنونِ خود ادامه دهند در آینده هم تحت هیچ شرایطی نمیتوانم با این کشورها حتّی روابط دیپلماتیک عادی داشته باشیم.
 
■ ملّت مصر و اغلب کشورهای عربی امروز، مانند ایرانیان بخوبی به این موضوع پی برده اند که سیاست ورزی و اسلامگرایی علی خامنه ای و کشور ترکیه نه بخاطر اسلام است و نه به مناسبتِ رهایی مردم فلسطین و یا احترام به فرهنگِ مردمانِ عرب میباشد، بلکه تنها و تنها منافع اقتصادی، سیاسی، و گسترش جغرافیای تُرک تباری مانند دورانِ عثمانی هدف میباشد.
 
▬ بر قراری دمکراسی و سکولاریسم در خاورمیانه و شمال افریقا بطور اتوماتیک کشور ترکیه و علی خامنه ای را از گردش سیاست در خاورمیانه و جهان به بیرون پرتاب خواهد کرد. زیرا کشور ترکیه و فرهنگِ تُرک تباری تا کنون فقط در فضا و مکانی توانسته است خودی نشان دهد و پرچم خود را بالا برد که دیکتاتوری و اسلامگرایی حاکم بوده است. بنا بر این نسخهء مبارزه با این اندیشه و فرهنگِ تُرک تباری، ترویج دمکراسی و سکولاریسم از سوی ایرانیان و سایر مردمان و کشورهای منطقه، بویژه مناطق کُرد نشین در هر کجا و کشورهای بپاخواستهء عرب میباشد.
 
■ امروز کشور ترکیه با همکاری علی خامنه ای سیاست پان اسلامیسم عثمانی را حتّی خارج از ایران و خاورمیانه برجسته کرده اند و به گسترش اسلامگرایی و افزایش ساختن مساجد در قارهء اروپا و دیگر کشورها اقدام میکنند. وظیفه دمکراتیک و ملّی ما ایرانیان و سایر مردمان آزادیخواه و صلح دوست و سکولار منطقه است که شهروندانِ این کشورهای اروپایی را از اهداف شوم اسلامگرایی کشور ترکیه و علی خامنه ای مطلع سازیم. اسلامگرایی، مدرسه و حوزهءِ علمیه با مسجد سازی فازهای و استراتژیهای تُرک تباران برای تسخیر ممالک دیگر بوده است.
 
■ درپایان به آن گروه از مردم تُرک آذربایجانی که خود را ایرانی نمیدانند و از ماندن در کنار سایر ایرانیان در رنج میباشند میتوانند به کشور ترکیه مهاجرت کنند تا در زیر پرچم کشور ترکیه و با رئیس جمهوری محبوب عبدالله گل روزگار بسر کنند.
 
▬ کشورهای نوپای: جمهوری ترکیه و جمهوری آذربایجان مانند کشور اسرائیل در فلسطین در آسیای صغیر و قفقاز با نسل کشی و پراکندن مردمان دیگر بویژه مردمان ارمنی و ایرانی تبارانِ کُرد، بنیاد نهاده شده است. همانطور که مردمان یهودی از سراسر جهان به کشور تازه تأسیس اسرائیل برگشتند، تُرکهای ناراضی در ایران هم میتوانند از این شیوه پیروی کنند و به جمهوری آذربایجان و ترکیه برای همیشه سفر کنند. این راهِ حلّ، مناسب ترین، دمکرات ترین، در ضمن احترام آمیزترین پیشنهادی است که ما میتوانیم به آنها تقدیم بداریم.
 
| فوریه 2011| آلمان|

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.