رفتن به محتوای اصلی

عماد بهاور از حامیان موسوی و خاتمی آزاد شد
20.12.2014 - 11:09

این زندانی سیاسی در ابتدا از سوی قاضی صلواتی به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود، اما سال گذشته پس از درخواست اعاده دادرسی در شعبه هم عرض این حکم به هفت سال کاهش پیدا کرد که با اعتراض مجدد به عدم رعایت نظر دیوان عالی کشور، قاضی سادات در دادگاه تجدید نظر حکم را به دو سال حبس کاهش داد. آقای بهاور در طوال دوران ۵ سال حبس تنها ۵ روز اجازه مرخصی دریافت کرد.

محسن رحمانی، دانشجوی رشته آی تی که در تبلیغات انتخابات ریاست جمهورری با حضور حسن روحانی عکس میر حسین موسوی را بلند کرده بود، روز گذشته برای گذراندن ۷ سال حکم زندانش در منزل بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

براساس گزارش های رسیده از ایران، این دانشجو که در زمان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بازداشت شده بود و پس از تحمل ۵۰ ضربه شلاق به قید وثیقه آزاد شد.

آقای رحمانی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام توهین به رهبری، اجتماع و تبانی علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با بیگانگان به ۷ سال زندان محکوم شده است.دیه گلرو (وسط) در تجمع اعتراض به اسیدپاشی

ادامه بازداشت مهدیه گلرو فعال زنان که در آبان ماه پس از شرکت در تجمع اعتراضی به اسیدپاشی در اصفهان بازداشت و روانه زندان شد، موجب نگرانی خانواده او شده است.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت خانم گلرو به بی بی سی فارسی گفت: "بازجویی های خانم گلرو مدتی است تمام شده و او را پس از چند ماه انفرادی به سلول دو نفره منتقل کرده اند. اتهامات او شرکت در اعتراض به اسیدپاشی های اصفهان، شرکت در تجمع مقابل استادیوم والیبال عنوان شده است."

خانم گلرو پیش از این در آذرماه سال ۸۸ بازداشت و از سوی دادگاه به تحمل ۲ سال و ۶ ماه حبس محکوم شد و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ از زندان اوین آزاد شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.