رفتن به محتوای اصلی

توطئه بزرگ برای مادام العمر کردن ریاست جمهوری احمدی نژاد
19.06.2009 - 17:45

خبر هایی به من رسیده است که یک توطئه بزرگ برای مادام العمر کردن ریاست جمهوری احمدی نژاد تهیه شده است. طبق این برنامه، در مرحله اول، احمدی نژاد به هر قیمت باید این بار رئیس جمهور بشود. در مرحله دوم، در انتخابات مجلس، طرفداران وی، به هر قیمت، باید به مجلس راه پیدا کنند و قانون اساسی‌ را تغییر دهند و زمان ریاست جمهوری را از دو نوبت چهار ساله، به مدت طولانی‌ و یا حتا مدام العمر عوض نمایند. برای اجرا کردن چنین برنامه ای، قرار است هر گونه مخالفت را از میان بر دارند.

هاشمی‌ رفسنجانی، موسوی، آیت الله منتظری، کروبی و برخی‌ از سران رژیم از این برنامه آگاهی‌ دارند و بهمین دلیل با تمام قوا با آن مخالفت میکنند.

خامنه‌ای هم با این برنامه موافق است. او نگران سرنوشت فرزندان خود است. کسانی که به فرزندان خمینی رحم نکردند، به فرزندان او هم رحم نخواهند کرد. او، پسر خود، مجتبا را برای جانشینی خود آماده میکند، مجتبی جوان است و شرایط رهبری را ندارد. احمدی نژاد میتواند با رسوا کردن اخوندان دیگر، زمینه را برای مجتبی در دراز مدت فراهم سازد. آنها تصور میکنند، خامنه‌ای تا ده سال دیگر زنده خواهد ماند. آن گاه با تقلب و زور، احمدی نژاد خواهد توانست، مجتبی را به عنوان رهبر تحمیل کند.

همان طور که قبلا پالیزدار با افشا گری‌های خود ابروی بسیاری از آخوند‌ها را برد، احمدی نژاد و دیگران چنان ابروی همه آیت الله‌ها را خواهند برد که هیچکس با شهرت نیکی‌ باقی نماند تا مدعی مقام ولایت فقیه شود. چنین است که برنامه‌های خامنه‌ای و احمدی نژاد، سرنوشت این دو نفر را با هم گره زده است. آنچه امروز در ایران میگذرد، حرکت‌های سرنوشت سازی است. اگر خامنه‌ای و احمدی نژاد پیروز بشوند، کار رجال دیگر بطور کامل تمام است.

فکر این توطئه مدت‌ها پیش شروع شد اما خامنه‌ای احتیاج به یک مدیر اجرایی جاه طلب داشت. بعد از سفر های مکرر احمدی نژاد به سوریه و ونزوئلا و دیدن بشر اسد و چاوز، وی به این فکر افتاد که مثل آنها رئیس جمهوری مادام العمر بشود. این برنامه با خواسته‌های خامنه‌ای مطابقت کامل داشت زیرا دوران خاتمی برای او یک دوره سخت بود. خاتمی به عنوان یک آخوند زیر بار یک ا خوند دیگر نرفت در حالیکه احمدی نژاد به طور کامل مطیع او بود.

از سوی دیگر، احمدی نژاد شخصیت کوچک جاه طلبی است که به طور مستقل نمیتواند به هیچ مقامی برسد. او تمام شغل‌های خود را مدیون خامنه‌ای است. دلیل پیشرفت او لیاقت او نیست، بلکه مطیع بودن اوست. مطیع بودن او ناشی‌ از عقیده او به تقلید از مرجع تقلید است. خامنه‌ای خیال میکند احمدی نژاد یک مقلد وفا دار است که از پشتیبانی‌ پاسداران و بسیجی‌ها برخوردار است و دستورات او را بدون جر و بحث اجرا میکند.

از طرف دیگر، هنگامی که موسوی نخست وزیر و خامنه‌ای رئیس جمهوری بود، موسوی که زیردست خامنه‌ای بود، با او اختلافات جدی پیدا کرد. خامنه‌ای قبلا ضد غرب و ضد امپریالیست بود و هم اکنون طرفدار روسیه است. به همین دلیل، به گفته ی آقای سازگارا با صدای آمریکا، روس‌ها یک گروه کارشناس انتخاباتی را برای مهندسی انتخابات به ایران فرستاد تا از تجربیات پوتین در دو دوره ریاست جمهوری و یک دوره نخست وزیری استفاده کنند.

احمدی نژاد چندی پیش در یک جلسه محرمانه خودش را با چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا مقایسه کرد و گفت، " من چه چیز از چاوز کمتر دارم که نتوانم رئیس جمهوری مادام العمر بشوم؟" در آن جلسه که گفته‌های احمدی نژاد درز پیدا کرده بود، وی تصمیم جدی خود را برای عملی شدن این هدف بیان داشته بود.

اکنون نبرد سرنوشت سازی بین این دو گروه شروع شده است. طبق برنامه تهیه شده، احمدی نژاد باید با کمک بسیج و سپاه بتواند تمام مخالفان را از بین ببرد، اما بسیج و سپاه دچار چند دستگی شده ا‌ند و حاضر به یک قتل عام عظیم نیستند و از عاقبت کار خود بسیار نگرانند.

مردم باید هشیار باشند که جنایات این رژیم ۳۰ سال ادامه یافته است و هر گز، آنها، هر دو طرف، به فکر انتخابات سالم و عادلانه نبوده ا‌ند. اکنون هم نیستند. مردم ایران باید به دنبال اصول بروند و خواستار آزادی، دمکراسی، حقوق بشر، عدالت، برابری و دنیای بهتری باشند؛ دنیایی که در آن راستی‌، درستی، جوانمردی، لیاقت، کفایت، عقل و علم اساس روابط میان مردم باشد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.