رفتن به محتوای اصلی

بیست و یکمین روز از اعتصاب غذا و تشدید فشار مسوولان زندان
10.12.2014 - 15:37

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی افشاری به دلیل وخامت وضعیت جسمانی، امروز چهارشنبه ۱۹ آذرماه ۱۳۹۳، به بیمارستان خارج از زندان اعزام شد. از سوی دیگر منابعی از زندان ارومیه درباره تشدید فشار مسوولان زندان و اطلاعات برای شکستن اعتصاب غذا گفته‌اند.
گفته شده اعتصاب کنندگان با وجود تهدید و فشار مسوولان زندان، همچنان بر خواسته‌هایشان پافشاری می‌کنند.
اکنون بیست و یکمین روز از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی ارومیه است و گزارش‌ها حاکی از این است که علیرضا رسولی دیگر زندانی اعتصاب کننده نیز در وضعیت وخیم جسمانی به سر می‌برد.
همچنین یک منبع مطلع از وضعیت این زندانیان به «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفت: «جعفر افشاری در قرنطینه است و اعتصاب غذایش ادامه دارد. مسوولین زندان این زندانی را به جای بند کارگران به انفرادی منتقل کرده‌اند.»
دیروز سه‌شنبه نیز خانواده‌های برخی از این زندانیان، در مقابل اداره اطلاعات ارومیه و ساختمان دادگستری استان در ارومیه جهت پیگیری و بررسی وضعیت فرزندانشان تجمع کردند.
یک منبع موثق در این مورد به کمپین گفت: «بی‌توجهی به وضع این زندانیان و عدم پاسخ به درخواست آنها، خانواده‌ها را بسیار نگران کرده است. این خانواده‌ها که در مقابل اداره اطلاعات و ساختمان دادگستری ارومیه تجمع کرده بودند، خواستار پیگیری و بررسی وضعیت فرزندانشان شدند.»
علیرضا رسولی، شیرکو حسن‌پور، سیروان نژاوی، عبدالله حمودی و علی افشاری از جمله زندانیانی بودند که در چند روز اخیر بر اثر وخامت حالشان به طور جداگانه به بهداری زندان ارومیه منتقل شدند اما اجازه‌ی تزریق سرم به خود را نداده و به بند بازگشتند.
یک منبع مطلع از وضعیت این زندانیان به کمپین گفت: «زندانیان اعتصاب‌کننده همچنان خواستار جداسازی زندانیان سیاسی از سایر بندها و عدم انتقال زندانیان عادی به بند ۱۲ بند زندانیان سیاسی هستند و علیرغم ضعف شدید روحیه آنها خوب است و تا رسیدگی به خواسته‌هایشان اصرار به ادامه اعتصاب غذای خود هستند.»
علی افشاری، ولی افشاری، حبیب افشاری، کیهان درویشی، شیرکو حسن‌پور، محمد عبداللهی، خزر رسولی‌راد، سامان نسیم، امیر ملادوست، سیروان نژاوی، جعفر میرزایی، ابراهیم رضاپور، محمد عبدالبخت، عبدالله اصغری، عرفات اصغری، عبدالرحمان سلیمان، سیدسامی حسینی، عبدالله حمودی، احمد تموئی، عثمان مصطفی‌پور، بهروز آلخانی، مصطفی الرحمان، یوسف کاکه‌ممی، سیدجمال محمدی، علیرضا رسولی، شورش افشاری، مصطفی داوودی، اسامی ٢٧ زندانی اعتصابی محبوس در زندان مرکزی ارومیه است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایمیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.