رفتن به محتوای اصلی

تجمع اعتراضی در مقابل اداره اطلاعات و دادگستری ارومیه
از سوی خانواده زندانیان
10.12.2014 - 00:06

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در حالی که ٢٧ زندانی سیاسی کرد وارد ٢١مین روز اعتصاب غذای خود شدند که فشار نیروهای امنیتی همچنان ادامه دارد و اعتصاب‌کنندگان بر خواسته‌هایشان پافشاری می‌کنند، گزارش‌ها حاکی از این است که زندانی علیرضا رسولی در وضعیت وخیم جسمانی به سر می‌برد.
امروز سه‌شنبه خانواده‌های این زندانیان در مقابل اداره اطلاعات ارومیه و ساختمان دادگستری استان در ارومیه جهت پیگیری و بررسی وضعیت فرزندانشان تجمع کرده‌اند.
یک منبع موثق در این مورد به کمپین گفت: که بی‌توجهی به وضع این زندانیان و عدم پاسخ به درخواست آنها، خانواده‌ها را بسیار نگران کرده است. این خانواده‌ها که در مقابل اداره اطلاعات و ساختمان دادگستری ارومیه تجمع کرده بودند، خواستار پیگیری و بررسی وضعیت فرزندانشان شدند.
علیرضا رسولی، شیرکو حسن‌پور، سیروان نژاوی، عبدالله حمودی و علی افشاری از جمله زندانیانی بودند که در این چند روز گذشته بر اثر وخامت حال‌شان بطور جداگانه به بهداری زندان ارومیه منتقل شدند اما اجازه‌ی تزریق سرم به خود را نداده و به بند بازگشتند.
یک منبع مطلع به کمپین گفت: که "زندانیان اعتصاب‌کننده همچنان خواستار جداسازی زندانیان سیاسی از سایر بندها و عدم انتقال زندانیان عادی به بند ۱۲ بند زندانیان سیاسی هستند و علیرغم ضعف شدید روحیه آنها خوب است و تا رسیدگی به خواسته‌هایشان اصرار به ادامه اعتصاب غذای خود هستند."
شایان ذکر است که علی افشاری، ولی افشاری، حبیب افشاری، کیهان درویشی، شیرکو حسن‌پور، محمد عبداللهی، خزر رسولی‌راد، سامان نسیم، امیر ملادوست، سیروان نژاوی، جعفر میرزایی، ابراهیم رضاپور، محمد عبدالبخت، عبدالله اصغری، عرفات اصغری، عبدالرحمان سلیمان، سیدسامی حسینی، عبدالله حمودی، احمد تموئی، عثمان مصطفی‌پور، بهروز آلخانی، مصطفی الرحمان، یوسف کاکه‌ممی، سیدجمال محمدی، علیرضا رسولی، شورش افشاری، مصطفی داوودی، اسامی ٢٧ زندانی اعتصابی محبوس در زندان مرکزی ارومیه است.
در طی این مدت، شماری از زندانیان سیاسی محبوس در سایر زندان‌های کشور نیز با پیوستن به اعتصاب‌کنندگان ارومیه و یا انتشار بیانیه، حمایت خود را از این زندانیان اعلام کرده‌اند.

Missing media item.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.