رفتن به محتوای اصلی

وضعیت نگران‌کننده علیرضا رسولی در ۲۵‌مین روز اعتصاب ‌غذا
04.12.2014 - 13:18

علیرضا رسولی زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه، که ۱۰ روز پیش‌تر از ۲۹ زندانی سیاسی دیگر در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت درمانش در اعتصاب غذا است، هم‌اکنون در وضعیت وخیمی قرار دارد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علیرضا رسولی اهل مهاباد از ۱۹ آبان‌ماه ۱۳۹۳، در اعتراض به وضعیت درمانی‌اش در زندان مرکزی اورمیه دست به اعتصاب غذا زد. در روز ۲۹ آبان‌ماه نیز دیگر زندانیان سیاسی که تعدادشان ۲۹ تن است، به اعتصاب غذای رسولی پیوستند.
گفته شده اعتصاب غذای علیرضا رسولی به دلیل طولانی شدن دوره بیماری وی و محرومیت از درمان، عدم رسیدگی پزشکی مسوولان زندان ارومیه و بی‌تفاوتی به وضعیت جسمی خطرناک وی صورت گرفته است.
این زندانی سیاسی هم‌اکنون در بند ۱۲ زندان مرکزی اورمیه به سر می‌برد و اخبار نگران‌کننده‌ای از خطرناک بودن شرایط وی به این خبرگزاری رسیده است.
علیرضا رسولی دو سال از حبس خود را پشت سر گذاشته است. وی هم‌اکنون در وضعیت بسیار وخیم جسمی به سر می‌برد و هم‌بندی‌ها و اعضای خانواده‌اش نسبت به خطر مرگ وی ابراز نگرانی کرده‌اند. وی همچنان به اعتصاب خود ادامه می‌دهد.
هم‌اکنون بیست و هفت زندانی سیاسی کُرد، از بیست و نهم آبان‌ماه در اعتراض به ادغام زندانیان سیاسی با دیگر زندانیان جرائم خاص کماکان در اعتصاب غذا به سر می‌برند.
علی افشاری یکی از زندانیان که از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به محاربه متهم شده نیز در وضعیت حاد جسمی و در شرایط بسیار خطرناکی است. خواهر آقای افشاری دیروز در تماسی تلفنی به کمپین گفت که حال برادرش خوب نیست و در وضعیت وخیم جسمی به سر می‌برد.
اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد در زندان مرکزی اورمیه، در محکومیت رفتار‌ها و سرکوب‌گری‌های حکومت اسلامی در آن زندان، در ۲۵مین روز ادامه دارد. مسوولین حکومتی و زندان، ضمن رد درخواست‌های زندانیان، اعدامی‌ها را تهدید به اجرای حکم اعدام کرده‌اند.
یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی بیمار به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت: «علیرضا رسولی به دلیل ابتلا به سرطان (تومور) از ناحیه زانوهای هر دو پا، پوکی استخوان لگن و کوتاه شدن یکی از پا‌هایش دست به اعتصاب غذا زده است؛ چون مسوولین زندان از فرستادن وی به خارج از زندان جهت مداوا و عمل خودداری کرده‌اند و حتی مسوولان زندان اجازه ندادند داروهایی را که پزشک متخصص در خارج از زندان برای وی تجویز کرده، تحویل این زندانی شود. وی در شرایط بسیار سختی به سر می‌برد.»
علیرضا رسولی به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت، به تحمل ۳ سال و نیم زندان محکوم شده، در حالی که نزدیکان وی می‌گویند علیرضا در حمایت از کودکان سوخته شین‌آباد، در مقابل آموزش و پرورش مهاباد به همراه عده دیگری تجمع کرده بود که بازداشت و با این اتهام مواجه شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایمیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.