رفتن به محتوای اصلی

جابجایی بهنام ابراهیم‌زاده به دلیل نوشتن نامه از زندان
03.12.2014 - 23:46

بهنام ابراهیم زاده زندانی سیاسی محبوس در رجایی شهر، امروز چهارشنبه 12 آذرماه، در چهاردهمین روز از اعتصاب زندانیان سیاسی، از بند 4 به بند 1 زندان رجایی شهر منتقل شد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بهنام ابراهیم‌زاده امروز چهارشنبه 12 آذرماه 1393، پس از اینکه به شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، فراخوانده شد و حضور یافت؛ در زمان برگشت به رجایی شهر به جای اینکه به بند 4 منتقل شود به بند 1 این زندان انتقال یافت.
گفته شده چند روز پیش مردانی رییس زندان رجایی شهر، به بهنام ابراهیم‌زاده گفته بود: «چون به بیرون از زندان نامه و بیانیه می‌فرستی، حتما تو را جابجا می‌کنم تا تنبیه شوی.»
در بند 1 زندان رجایی شهر مجرمان خطرناک، مجرمان متهم به قتل، قاچاق موادمخدر، سرقت و جرایم عمدی نگهداری می‌شوند و همین امر هم‌بندی‌ها و خانواده بهنام ابراهیم‌زاده را به شدت نگران کرده است.
برخی از زندانیان رجایی شهر گفته‌اند که یکی از روش‌های تنبیه، مجازات و شکنجه مسوولان زندان رجایی شهر، انتقال زندانیان سیاسی به بند زندانیان جرایم غیرسیاسی و خطرناک است. آنها گفته‌اند که در صورت مخالفت با انتقال زندانیان سیاسی، ماموران گارد ویژه با حمله به زندانیان اجازه هیچ‌گونه اعتراضی را نمی‌دهند.
از سوی دیگر بهنام ابراهیم‌زاده به همراه برخی دیگر از زندانیان سیاسی از جمله زانیار مرادی، لقمان مرادی، صالح کهندل، شاهرخ زمانی، اسدالله هادی، رضا اکبری‌منفرد، ابوالقاسم فولادوند، علیرضا فراهانی، ایرج حاتمی، افشین حیرتیان و فرید آزموده در حمایت و همراهی با زندانیان سیاسی زندان ارومیه در اعتصاب هستند که امروز چهاردهمین روز آن را پشت سر گذاشتند.
اعتراض زندانیان سیاسی برای داشتن بند سیاسی مستقل و توقف رفتارهای غیرانسانی، توقف احضار زندانیان سیاسی به دفتر اطلاعات در زندان، خودداری از شکنجه و تفتیش عقاید و پرونده‌سازی برای آنان به خاطر تبلیغ در زندان و تهدید خانواده‌هایشان توسط نیروهای امنیتی، از زندان ارومیه آغاز و به دنبال آن زندانیان رجایی شهر، تمامی زندانی‌های کُرد در تبعید محبوس در زندان‌های جنوب ایران، زندان میناب، زندان مرکزی سنندج و در نهایت زندانیان زن سیاسی محبوس در بند نسوان ارومیه (دریا) به آن پیوستند.
برخی از اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی، فعالان و نهادهای مدافع حقوق بشر، فعالان مدنی و سیاسی، احزاب و سازمان‌های سیاسی و تشکل‌های مردم‌نهاد در داخل و خارج از کشور نسبت به عواقب پاسخ‌گو نبودن مسوولان امنیتی و حکومتی ایران هشدار داده و ضمن حمایت زا خواسته‌های این دسته از زندانیان، خواستار پایان دادن رفتارهای غیرانسانی و همچنین برخورداری زندانیان سیاسی از حقوق طبیعی خود شدند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایمیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.