رفتن به محتوای اصلی

نامه به احمد شهید در پی اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد ارومیه
01.12.2014 - 10:20

جناب دکتر احمد شهید
گزارشگر ویژه سازمان ملل در رابطه با وضعیت حقوق بشر در ایران
همانگونه که مستحضرید، 29 زندانی سیاسی کُرد محبوس در بند 12 زندان مرکزی ارومیه، از روز پنج‌شنبه ٢٩ آبان‍ماه 1393، برای داشتن بند سیاسی مستقل و توقف رفتارهای غیرانسانی، دست به اعتصاب غذا زده‌اند. اکنون با گذشت 11 روز و وخامت حال چند تن از آنها، این اعتصاب همچنان در جریان است. با طولانی‌تر شدن مدت اعتصاب غذا، تاكنون مسوولان این زندان جز تهديد اعتصاب كنندگان، به خواسته‌های آنها پاسخی نداده‌اند.
آقای دکتر احمد شهید
هم‌اکنون 45 زندانی سیاسی کُرد در زندان مرکزی ارومیه در بدترین شکل ممکن و زیر فشار مسوولان زندان در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند. منابع خبری کمپین گفته‌اند که 10 نفر از این زندانیان محبوس در ارومیه، محکوم به اعدام هستند.
گفته شده که این زندانیان در شرایط بسیار نامناسبی نگهداری می‌شوند. چند روز پیش ماموران زندان ارومیه به بهانه‌ی ملاقات، همه‌ی زندانیان را عریان کرده و اقدام به بازرسی بدنی نامتعارف آنها کرده‌اند. بیشتر زندانیان محبوس در این زندان از حقوق اولیه انسانی خود در زندان محروم هستند و به صورت مداوم مورد نقض سیستماتیک حقوق بشر در محیط زندان قرار می‌گیرند.
جناب آقای احمد شهید
در پی تداوم اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان ارومیه ، جمعی از زندانیان سیاسی رجایی شهر، زاهدان، سنندج و زندان‌های جنوب ایران به اعتصاب زندانیان ارومیه پیوستند، این زندانیان هم در بیانیه های جداگانه اعلام داشته اند که آنها هم در وضعیت مشابه با زندانیان سیاسی در زندان ارومیه بسر می برند.
همچنین آخرین آمار "کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی " نشان می‌دهد که بیش از ٤٠ درصد زندانیان سیاسی در زندان‌های ایران، از فعالین سیاسی و مدنی کُرد محبوس هستند و اقدام‌های دولت در اپراسیون‌های گسترده دستگیری فعالین سیاسی به اتهام‌هایی همچون عضویت در احزاب اپوزسیون کُرد، محاربه، اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و ایجاد اغتشاش و... کماکان ادامه دارد.
بنابراین با اعلام مراتب ضمن هشدار نسبت به سلامتی این زندانیان و بخصوص زندانیان سیاسی که هم اکنون در اعتصاب غذا بسر می برند، توجه جنابعالی را به وضعیت رو به وخامت زندانیان سیاسی در ایران جلب می کنیم و یاد آور می شوم که آنان حتی از حقوق و مزایای یک زندانی عادی نیز محروم هستند.

با تقدیم احترام

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - 2014 December 01
رونوشت:
سرکار خانم پیلای، کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت مدافعان حقوق بشر
گروه کار سازمان ملل در مورد بازداشت های خود سرانه

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایمیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.