رفتن به محتوای اصلی

در سوگ رفتن مادرخوشبویی
27.11.2014 - 13:25

خانم فاطمه ناظری جهرمی (مادرخوشبویی) مادر دلیر مجاهدین، از زندانیان سیاسی دهه شصت و از زنان آزادیخواه و فداکار استان فارس به ابدیت پیوست! خانواده سرشناس خوشبویی، مادر و فرزندان دلاورش، از چهره های فعال مبارزه و مقاومت در مقابل ارتجاع حاکم و پاسداران هار و هرزه ای بودند که به نام حزب الله و با فرمان روح الله جان و مال و ناموس و حیثیت مردم را در جهرم مورد تعرض قرار می دادند! باند تبهکاران و آدمکشان بی رحم موسوم به "گروه قنات" فقط یکی از مظاهر ظهور و حاکمیت فاشیسم مذهبی در آن شهر و دیار بود.

بعد از دو سال و نیم کارزار سیاسی و پس از سی خرداد سال شصت، مادر خوشبویی به جرم حمایت از مجاهدین خلق همراه با دخترک خردسالش دستگیر می شود و مدت چهار سال و نیم در زندان های مختلف استان از جمله عادل آباد مخوف به سر می برد، در حالی که در همان دوران سیاه، خانه و کاشانه و امکانات زندگی خانوادگیش تاراج می شوند و سه پسر مجاهدش غلامعلی، ساسان و سیروس خوشبویی در مصاف با پاسداران سیاهی و تباهی در میدان رزم و یا در برابر جوخه اعدام به خاک و خون کشیده می شوند.

همزمان عروس مادر، مجاهد دلیر اعظم صیادی (همسر غلامعلی) نیز بعد از تحمل شکنجه های بسیار و مقاومتی کم نظیر که زبانزد زندانیان عادل آباد شیراز بود تیرباران می شود و در همان روزگار تلختر از تلخ عروس دیگر مادر و پنج فرزند دیگرش که بعضا در سنین کودکی و نوجوانی بودند دستگیر شده و سال ها در شرایط سخت و طاقت فرسائی در زندان های مختلف آخوندی به سر می برند!

سرانجام مادر خوشبویی، این مادر فداکار و دلاور جهرمی و مادر مجاهدین و مبارزین زندانی، از زنان آزاده و شجاع دهه خونین شصت با کوله باری از درد و رنج روزگاران و البته با افتخار پرچمداری آزادی و آزادگی در محیط کار و زندگی خود و خانواده اش روز هجدهم آبان ماه امسال در داخل کشور چشم از جهان فروبست، یاد و نام و راهش همواره گرامی باد، جامعه زندانیان سیاسی ایران

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

madarkhoshbuee-780-1

 

madarkhoshbuee-780-2

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تبریزی
http://iranianpoliticalprisoners.com/archives/5030

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.