رفتن به محتوای اصلی

دخالتگری مافیای آخوندی در مسابقات بوکس قهرمانی کشور
نوچه ناطق نوری رئیس هیأت اجرایی مسابقات را با ماشین زیر گرفت
27.11.2014 - 13:10

رسانه حکومتی تابناک گزارش داده است:

******

بروجرد در استان لرستان، میزبان مسابقات بوکس قهرمانی کشور بود؛ مسابقاتی که روز گذشته سرانجام با قهرمانی استان میزبان خاتمه یافت؛ اما این مسابقات مانند مسابقات پیشین این رشته خالی از حاشیه نبود. اگر جنس حاشیه‌ها در مسابقات قبلی از جنس اعتراض و درگیری بر سر نتایج و قضاوت‌ها بود، در این دوره از رقابت‌ها اتفاق عجیب‌تری رخ داد؛ جایی که یکی از بوکسور‌ها سعی کرد در یک تصادف عمدی، رئیس هیأت اجرایی این مسابقات را با خودروی شخصی خود مجروح کرد. 

به گزارش «تابناک»، علاقه‌مندان به بوکس در سال‌های اخیر به یاد ندارند که مسابقات این رشته خصوصا در سطح بزرگسالان و در رده قهرمانی کشور بدون حاشیه و به آرامی برگزار شود و این مسابقات غالبا مانند روح رشته‌اش با اتفاقات عجیب و غریبی همراه بود. اما اتفاقی که در نخستین روز مسابقات قهرمانی کشور در بروجرد رخ داد، یکی از عجیب‌ترین‌ها در نوع خود‌ بود. در روز نخست این مسابقات، یک بوکسور لرستانی وقتی با منع قانونی برگزار‌کنندگان این مسابقات مواجه شد، در بیرون از سالن مسابقه و با خودروی شخصی خود بهمن بردبار، رئیس کمیته اجرایی این مسابقات را در یک تصادف عمدی مجروح و راهی بیمارستان کرد. 

بابک بردبار که که فرزند بهمن بردبار ـ که از داوران بین‌المللی بوکس و از اعضای هیأت اجرایی است و در این مسابقات در بروجرد حضور داشته ـ امروز جزئیات بیشتری از اتفاقات رخ داده در این مسابقات را در اختیار ما قرار داد. 

بردبار در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک گفت: من داور بین‌المللی و عضو ژوری مسابقات بودم و همین‌طور در روز وزن‌کشی مسئول وزن‌کشی و کنترل مدارک بودم. پدر من هم رئیس کمیته اجرایی است که همه فرایند وزن‌کشی و تهیه جداول را بر عهده داشتند. در روز وزن‌کشی ما با یک درخواست غیرمعقول و غیرقانونی از سوی دو براد‌ر مواجه شدیم که برادر بزرگ‌تر تقاضا داشت برادر کوچک‌تر با نزدیک به ۴۶ سال ‌در مسابقات شرکت کند. ‌ما طبق قوانین فدراسیون جهانی بوکس به افرادی که بیش از ۴۰ سال ‌داشته باشند، نمی‌توانیم اجازه مبارزه بدهیم. منتها ایشان به نامه‌ای از حاج آقای ناطق نوری استناد می‌کردند که به وی اجازه شرکت در مسابقات را داده‌اند. البته پی‌نوشتی که آقای دانشمندی، دبیر فدراسیون، بر نامه نوشته بودند، این بود که «کمیته اجرایی و کمیته فنی مسابقات مطابق مذاکرات انجام شده اقدام شود». 

این البته در حالی است که هیچ گونه مذاکره‌ای با ما ‌نشده بود و ما در جریان هیچ ماجرایی نبودیم. با اصرار شدید این دو برادر برای شرکت در مسابقات، ‌با موبایل حاج‌آقا ناطق تماس گرفتم؛ اما هر کدام از شماره‌های ایشان را که می‌گرفتم در دسترس نبود. شما توجه دارید که مسابقات بوکس قهرمانی کشور در رده بزرگسالان، از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسابقات این رشته در ‌سال است و در زمان برگزاری چنین مسابقاتی، رئیس فدراسیون بوکس در دسترس نبودند. من بناچار به سعید ناطق نوری، رئیس بازرسی فدراسیون زنگ زدم تا شاید از طریق ایشان حاج‌آقا ناطق را پیدا کنم که ایشان به ما گفتند که در جریان نامه هستند و حاج‌آقا ناطق به ایشان مجوز بازی در شهرستان خودشان را داده است نه مسابقات قهرمانی کشور که البته اگر چنین مجوزی هم حتی صادر شده باشد غیرقانونی است. 

‌بالاخره ما به این جمع‌بندی رسیدیم که حضور این بوکسور در مسابقات غیر قانونی است؛ اما این تصمیم ما با مخالفت این دو برادر مواجه شد و آن‌ها حتی در محل وزن‌کشی قصد ایجاد درگیری با ما را داشتند. با این حال این اتفاق رخ نداد، ولی در طول زمان برگزاری مسابقات این دو براد‌ر مدام از فاصله نزدیک به جایگاه ما به من و پدرم فحاشی می‌کردند و با الفاظ رکیک ما به ما بی‌احترامی می‌کردند که حتی یک بار مسئولان انتظامی حاضر در سالن هم آن‌ها را از سالن مسابقات بیرون کردند. در پایان مسابقات وقتی من و پدرم از سالن مسابقه خارج شده بودیم، ‌یکباره مورد حمله این دو برادر قرار گرفتیم که با یک خودروی روآ سفید و با سرعت بالا به سمت ما حرکت می‌کردند که متأسفانه در این تصادف عمدی هم من و هم پدرم مجروح شدیم که پدر من دچار پارگی لب بالا، شکستگی دندان، آسیب دیدگی زانوی راست و آسیب چشم راست و کوفتگی بدن شدند و با توجه به ابتلای ایشان به دیابت روند درمانشان بسیار طولانی خواهد بود. 

بردبار با گلایه از ناطق نوری گفت، بعد از این حادثه رئیس فدراسیون خبری از آن‌ها نگرفته و چهل و هشت ساعت بعد در تماس تلفنی جویای احوال او و پدرش شده و در خصوص مجوز هم به آن‌ها گفته که تنها‌‌ همان نامه را در اختیار آن‌ها قرار داده و هیچ مجوزی برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور به آن‌ها نداده است. 

بردبار با اشاره به پاراف نامه توسط ناطق نوری گفت: اگر در نامه اشاره می‌شد که مطابق مقرارت اقدام شود شاید چنین اتفاقی رخ نمی‌داد؛ اما وقتی نوشته شده بود «مطابق مذاکرات اقدام شود» در حالی که مذاکره‌ای در کار نبود، این حق را برای این بوکسور شرور در شهر خودش ایجاد کرده بود که رفتار زشتی را نسبت به ما انجام دهد». 

بردبار همچنین در پایان اشاره کرد، ‌یکی از این دو برادر در حال حاضر بازداشت است. بیست و چهارمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی بزرگسالان کشور با حضور ۱۸۹ بوکسور از ۳۲ استان در بروجرد برگزار شد که در پایان تیم لرستان با ۳۸ امتیاز قهرمان شد،

 

*******

رسانه جام جم نیز خبر را چنین بازتاب داد:

مشتزن 45 ساله با اتومبیل به داوران حمله کرد

ناک‌دان با اتومبیل پژو

ممانعت از حضور یک بوکسور چهل‌وپنج ساله در رقابت‌های بوکس قهرمانی کشور حمله این فرد را به دو نفر از مسئولان اجرایی و هیات ژوری مسابقات و مجروح شدن آنها را به دنبال داشت؛ اتفاقی که به دستگیری ضارب و بازماندن دو مسئول از حضور در مسابقات انجامید.

 

رقابت‌های بوکس قهرمانی کشور در شرایطی با شرکت 189 بوکسور از 30 استان در بروجرد لرستان آغاز شد که جمعه شب در آغاز این پیکارها یک جنجال ناخواسته رخ داد، جنجالی که به ورود مراجع انتظامی و قضایی به معرکه انجامید. برای جویا شدن از چگونگی ماجرا سراغ یکی از مسئولان فدراسیون بوکس رفتیم. او که نخواست نامش فاش شود و خود در محل برگزاری مسابقات حضور داشت، در تشریح ماجرا به جام‌جم گفت: ماجرا از این قرار بود که جمعه شب در جریان مراسم وزن‌کشی مسابقات فردی به نام هدایتی که گفته می‌شود از بوکسورهای قدیمی استان لرستان است خواست وزن‌کشی کند، اما با توجه به این‌که او چهل‌وپنج سال دارد و قوانین اتحادیه جهانی بوکس اجازه حضور بوکسورهای بالای 40 سال را در مسابقاتی اینچنین نمی‌دهد، در نتیجه بهمن بردبار، رئیس کمیته اجرایی مسابقات مانع وزن‌کشی و حضور این فرد در مسابقات شد؛ امری که در همان محل سالن اعتراض شدید بوکسور چهل‌وپنج ساله را به دنبال داشت.

این مقام مسئول فدراسیون بوکس ادامه داد: این پایان ماجرا نبود و در حالی که پس از پایان مراسم رئیس کمیته اجرایی مسابقات به همراه فرزندش بابک بردبار که عضو هیات ژوری مسابقات است قصد داشت محوطه سالن را ترک کنند ظاهرا با کمین بوکسور چهل‌وپنج ساله مواجه شده و این فرد با خودروی خود به سمت این پدر و پسر حمله‌ور می‌شود، اما با وجود جراحت وارده خوشبختانه این دو جان سالم به در بردند.

این شاهد عینی ادامه داد: پس از حادثه خوشبختانه کلانتری فرد ضارب را دستگیر کرده و این فرد در بازداشت به سر می‌برد و بهمن بردبار از ناحیه سر دچار شکستگی و همچنین کوفتگی بدن شده و بابک بردبار نیز علاوه بر کوفتگی بدن، از ناحیه زانو مصدوم، گوشش شکسته و ابرویش شکافته شده است و پیگیر طول درمان خود از طریق پزشکی قانونی هستند و با توجه به شدت آسیب‌دیدگی دیگر قادر نیست در مسابقات حضور یابد.

همچنین بابک بردبار، داور بین‌المللی یکی از مصدومان حادثه در این باره به فارس گفت: در حین مسابقات بارها من و پدرم را تهدید و حتی در طول مسابقات به ما فحاشی کردند. پس از پایان مسابقات به همراه پدرم در محوطه ورزشگاه در حال رفتن به سمت اتوبوس بودیم تا به هتل برویم که یکباره یک دستگاه پژوی سفیدرنگ از فاصله 60 متری با سرعت به سمت ما حرکت کرد و به عمد ما را زیر گرفت. راننده خودرو همان بوکسوری بود که پدرم به او اجازه نداد در مسابقات شرکت کند. خوشبختانه راننده ماشین دستگیر شده و بازداشت است، اما برادرش فرار کرده است.

اعتصاب داوران، پادرمیانی نایب‌رئیس

به دنبال این اتفاق داوران قضاوت‌کننده در رقابت‌ها در اعتراض به وضع به وجود آمده دیروز اعلام کردند حاضر به قضاوت هیچ رقابتی نیستند، اما با پادرمیانی روح‌الله حسینی، نایب‌رئیس فدراسیون و دیگر دست‌اندرکاران این رقابت‌ها که قرار است تا سه‌شنبه نیز ادامه داشته باشد به صحنه قضاوت بازگشتند، نایب‌رئیس فدراسیون در این رابطه به ایسنا گفت: در صحبتی که با داوران داشتیم آنها قبول کردند که قضاوت کنند و هیات اجرایی مسابقات هم کارهای خودش را انجام می‌دهد. نمی‌شود گفت که همه چیز کامل است، اما امنیت خیلی بیشتر شده و هیچ مشکلی وجود ندارد.نایب‌رئیس فدراسیون بوکس در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود رئیس فدراسیون به بوکسور خاطی لرستان نامه داده بود تا بتواند در مسابقات شرکت کند، گفت: اصلا چنین چیزی نبوده است. آن بوکسور نامه‌ای را به ناطق نوری داد و ناطق نوری هم نامه را به دبیر فدراسیون و در نتیجه‌ کمیته‌ فنی محول کرد. کمیته‌ فنی هم طبق قانون چون فرد خاطی بالای 40 سال سن داشت اجازه نداد که در مسابقات شرکت کند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.