رفتن به محتوای اصلی

فراخوان فوری برای نجات جان افشین سهراب‌زاده
زندانی سياسی مبتلا به سرطان
27.11.2014 - 00:07

افشین سهراب‌زاده، زندانی سیاسی زندان میناب که به بیماری سرطان مبتلا است در اعتراض به عدم انتقالش به بیمارستان از روز ۱۹ آبان ماه دست به اعتصاب غذا زده است و هم‌اکنون در سلول انفرادی در وضعیت وخیم جسمی بسر می‌برد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ماموران افشین سهراب‌زاده را به بیمارستانی در شهر میناب منتقل کردند اما پزشکان آن بیمارستان اعلام کرده‌اند که برای درمان این زندانی باید فوراً به یک بیمارستان مجهز در بندرعباس منتقل شود. با این حال دادستانی شهر میناب با انتقال این زندانی موافقت نکرده و او مجدداً روز دوشنبه ۱۹ آبان ماه به زندان بازگشته است.
روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه ۱۳۹۳، این زندانی سیاسی پس از اعتراض به وضعیت غیرانسانی و عدم انتقال به بیمارستان جهت درمان، به دستور مسوول زندان میناب به بند انفرادی منتقل شد. دو روز پیش در حالی که از شدت درد بیهوش شده بود به بهداری زندان انتقال یافته بود.
این منبع هم‌چنین گفت: که پزشکان بهداری به مسوولان زندان هشدار داده‌اند که در پی عدم درمان این زندانی سیاسی و انتقال وی به بیمارستان، جان وی در خطر جدی قرار دارد و امکان مرگ وی بسیار زیاد است.
گفته شده افشین سهراب‌زاده ۲۳ ساله، به دلیل بیماری سرطان روده و خونریزی داخلی به شدت در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد و دردهای او تنها با تزریق مسکن از سوی پزشک بهداری زندان کمی تسکین می‌یابد.
بنابه این گزارش آقای وحدت‌خواه، پزشکی که وی را در بیمارستان معاینه کرده؛ تشخیص داده است که در صورت ماندن وی در زندان، مرگ او حتمی خواهد بود.
یکی از نزدیکان به خانواده این زندانی سیاسی به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت: «شش ماه پیش دادگاه انقلاب سنندج وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی برای مرخصی درمانی این زندانی صادر کرد. خانواده افشین وسایل خانه‌شان را حراج کردند و از جاهای مختلف قرض کردند تا وثیقه را تهیه کنند اما پس از تهیه این پول، قاضی ناظر بر زندان میناب و دادستان این شهر، ۲۲۰ میلیون تومان وثیقه بیش‌تر خواست.»
این زندانی مدت دو سال، دچار خونریزی معده بوده و همواره با مشکلات جسمی روبرو بوده، ولی هیچ‌گاه تحت درمان پزشکی قرار نگرفته است.
افشین سهراب‌زاده، ساکن شهر کرمانشاه در تاریخ ۱۸ خردادماه ۱۳۸۹، از سوی نیروهای اداره اطلاعات شهر کامیاران بازداشت شد و از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب شهر سنندج به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت (کومله)، به ۲۵ سال زندان همراه با تبعید به زندان میناب محکوم شد. او اوایل اسفندماه ۱۳۹۰، از زندان مرکزی سنندج به زندان میناب تبعید شد.
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، برای نجات جان این زندانی سیاسی كه بر اثر ابتلا به سرطان روده و محروميت از رسيدگيهای درمانی مورد نياز در زندان میناب در آستانه مرگ قرار دارد، فراخوان می‌دهد و از عموم ارگانهای مدافع حقوق بشر، ارگانهاي بين‌المللی وكلا، گزارشگران دستگيريهای خودسرانه و شكنجه و گزارشگر ويژه ملل متحد در مورد نقض حقوق بشر در ايران خواستار يك اقدام فوری برای آزادی سريع و رسيدگيهای پزشكی به اين زندانی سیاسی است

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایمیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.