رفتن به محتوای اصلی

تداوم اعتصاب غذای زندانيان سياسی در زندان اروميه
26.11.2014 - 16:02

حدود ۳۰ زندانی سیاسی در زندان مرکزی ارومیه (دریا) که از روز پنج‌شنبه دست به اعتصاب غذا زده‌اند. کماکان در اعتصاب غذا بسر می‌برند.
بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، از روز پنجشنبه ٢٩ آبان ماه سال جاری ۲۹ تن از زندانیان سیاسی در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه دست به اعتصاب غذا زده‌اند. کمان در اعتصاب غذا بسر می‌برند.
یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «این زندانیان در اعتراض به انتقال ۵۵ زندانی متهم به قتل و قاچاق مواد مخدر به بند سیاسی و هم‌چنین انتقال ۳۵ زندانی سیاسی به بند زندانیان متهم به قتل و قاچاق مواد مخدر و نیز احضار زندانیان سیاسی به دفتر اطلاعات در زندان، شکنجه و تفتیش عقاید و پرونده‌سازی برای آنان به خاطر تبلیغ در زندان و تهدید خانواده‌هایشان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. آن‌ها تاکید کردند خواستهٔ اصلیشان جداسازی بند زندانیان سیاسی از سایر زندانیان است و تا حصول نتیجه به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند.»
بنابه این گزارش تاکنون اسامی ٢٦ نفر از زندانيان سياسی كه در بند ١٢ زندان مركزی اروميه هم‌اكنون در اعتصاب غذا به سر می‌برند، به ترتيب زير می‌باشد:
جعفر افشاری، علی افشاری، ولی افشاری، حبيب افشاری، مصطفی داوودی، منصور آروند، كيهان درويشی، علی احمدسليمان، يوسف كاكه‌ممی، عثمان مصطفی‌پور، احمد تمويی، بهروز آلخانی، عبدالله بسله‌نن، عرفات اصغری، مصطفی علی‌احمد، سيدسامی حسينی، جمال محمدی، عبدالله عمويی، خضر رسول‌مروت، امير ملادوست، سيروان نژاوی، سامان نسيم، ابراهيم عيسی‌پور، جعفر ميرزايی، محمد عبدال‌بخت و شيركو حسن‌پور معلوم شده است.
گفتنی است که طی در این مدت هفت روز مدیر داخلی و مسوولان حفاظت دو بار به بند ۱۲ مراجعه کرده‌اند که بار اول با وعده به رسیدگی و سپس تهدیداتی از جمله افزایش آمار بند خواهان شکستن اعتصاب زندانیان شدند.
هم‌چنین، ۹ زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج، طی بیانیه‌ای حمایت خود را از این اعتصاب غذا اعلام کردند.
این زندانیان در بیانیه خود می‌نویسند:
از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان ارومیه برای مطالبات برحقشان حمایت می‌کنیم
هموطن آزاده و شریف!
رژیم ولایت فقیه که با فروپاشی مناسبات اجتماعی و اقتصادی و رشد فزاینده‌ی نارضایتی عمومی، در معرض انقلاب و خیزش عمومی قرار دارد، در مقابله با چنین شرایطی با سیاست بُکُش تا زنده بمانی، رکوردار بالاترین آمار سرکوب، خفقان، شکنجه و اعدام در جهان است.
در این مسیر ضدبشری، زندانیان بی‌دفاع را آماج سیاست‌های سازمان‌یافته‌ی شکنجه‌ی روحی و جسمی قرار داده است. از جمله‌ی این موارد غیرانسانی، نابودی بندهای مستقل سیاسی در زندان‌ها و تبعید و پراکندن زندانیان سیاسی در بندهای عادی مخصوص محکومین زیر اعدام و خطرناک که تعادل روحی ندارند و در میان زندانیان مبتلا به امراض مسری مرگ‌آور مانند ایدز و هپاتیت می‌باشد تا به طور عمد آن‌ها را قتل برسانند.
حمله‌ی وحشیانه به اغلب زندانیان سیاسی از جمله، بند ۳۵۰ زندان اوین، ضرب و شتم، نگه‌داری در سلول انفرادی و تبعید آنان، نابودی بندهای مستقل سیاسی در زندان‌های اوین، تبریز و ارومیه در این راستا است.
ما جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج، از اعتصاب غذای قهرمانانه‌ی زندانیان سیاسی ارومیه در جهت مقابله، مقاومت و مبارزه با این یورش ددمنشانه و نیل به خواسته‌های آنان به خصوص وجود بند مستقل سیاسی حمایت می‌کنیم.
صالح کهندل، شاهرخ زمانی، اسدالله هادی، رضا اکبری‌منفرد، ابوالقاسم فولادوند، علیرضا فراهانی، ایرج حاتمی، افشین حیرتیان، فرید آزموده

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایمیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.