رفتن به محتوای اصلی

چرا و با چه انگیزه ای آموزگار بروجردی کشته شد؟
25.11.2014 - 12:07
تفسیر از:
اقبال اقبالی

واقعیت این است که آموزگار بروجردی قربانی سیستم حاکم بر کشور و فرهنگ خشونت شده است. در مورد این که خشونت سازمانیافته و دینی - دولتی بوده یا نه، هنوز اطلاعاتی انتشار نیافته است. هنگامی که دانش آموزان در مکتب دینی خرافه گرایانه، نفرت آفرینانه، خشونت گرایانه و مداراستیزانه پرورش یابند؛ پیامد آن اسیدپاشی، معلم کشی و ... می باشد. پرسش نخست این است که؛ دانش آموز چرا و با چه انگیزه ای آموزگار بروجردی را کشت؟ پرسش دوم؛ آیا او عضو بسیج و ... بوده است؟!!! پرسش سوم؛  دانش آموز 15 سال فراری زیر عبای کدام آخوند مخفی شده است؟

فرمانده نیروی انتظامی استان لرستان در رابطه با انگیزه این دانش آموز برای چنین کاری نیز گفت: خانواده این دانش آموز ادعا کرده‌اند؛ وی دارای مشکل روحی بوده است، درحالی که این مسئله هنوز برای ما محرز نیست. این نوع اظهارات یادآور واکنش نسبت به اسیدپاشاشی زنجیره ای در اصفهان است که مجرم دستگیر نشده را، فردی روانی اعلام کردند.

رسانه ها گزارش دادند که:

*******

در حالی که چندین هزار نفر از مردم بروجرد صبح امروز (دوشنبه ۳ آذر) برای تشییع پیکر این معلم مقابل اداره آموزش و پرورش این شهرستان واقع در خیابان مدرس غربی تجمع کرده بودند، جنازه او با دخالت پلیس به صورت مستقیم از خانه به آرامگاه دارالسلام منتقل شد.
منابع خبری حضور پلیس و ماموران نهادهای نظارتی در تجمع صبح امروز را پرشمار توصیف کرده‌اند.
هنگامی که مردم حاضر مقابل اداره آموزش و پرورش از انتقال جنازه به دارالسلام مطلع شدند، به سمت این آرامگاه که در شمال شهر بروجرد و بالای منطقه رودکی واقع شده است حرکت کردند.
بیش از یکصد معلم که در مراسم تشییع جنازه مرحوم خشخاشی شرکت کرده بودند به نحوه برگزاری مراسم تشییع جنازه این معلم معترض‌اند.

یکی از معلمان حاضر در تجمع با انتقاد از محدودیت‌های ایجاد شده برای شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه مرحوم خشخاشی به ایلنا گفت: حتی یک بلندگو هم در اختیار صنف معلمان قرار ندادند تا مطالب خود را بیان کنیم یا برای معلم کشته شده مداحی کنیم.

او در تشریح فضای مراسم افزود: در این مراسم فردی از جانب فرمانداری پشت بلندگو قرار گرفته بود که متن‌های از پیش آماده شده را می‌خواند.

از سوی دیگر جو شهرستان بروجرد را ملتهب گزارش شده و از “نیمه‌تعطیل” بودن “بسیاری از مدارس به دلیل اعتراض معلمان” خبر داده‌اند.
مدیر آموزش‌و‌پرورش بروجرد، پس از وقوع این حادثه، با حضور در دبیرستان و بیمارستان به هم‌کاران محسن خشخاشی گوشزد کرده که این حادثه را خبری نکنند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.