رفتن به محتوای اصلی

طرح حجاب و عفاف = خشونت علیه زنان
24.11.2014 - 10:04

کانون شهروندی زنان: مطلب حاضر توسط نرگس محمدی و به مناسبت «روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان» به نگارش درآمده که آن را با عکسی از اعتراض اش به خشونت علیه زنان همراه کرده است. در این روزها در تمام دنیا، خواهران مان با شیوه های گونا گون، مخالفت شان را با خشونت علیه زنان نشان می دهند. شما هم می توانید با انتشار مطلب و تصاویر خود با موضوع «سِلفی های نه به خشونت علیه زنان» در وبلاگ و صفحات شخصی خود و یا ارسال آن برای ما، اعتراض خود را نسبت به خشونت علیه زنان ابراز کنید: 


چهارم آذر روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان است. خشونت در اشکال پیچیده آن به شکل: قانون، روابط و مناسبات، فرهنگ، سیاست و... علیه زنان در سراسر جهان وجود دارد و حرگت های جهانی و ملی ضد خشونت علیه زنان در چالشی فراگیر با این حوزه ها قرار دارد.

در کشور ما نیز خشونت علیه زنان در لایه های مختلف جامعه و در حوزه های متفاوت وجود دارد. اما آنچه نگران کننده تر است گسترش با مجوز قانونی خشونت علیه زنان است که در طرح ها و نظرات برخی نمایندگان مجلس و مردان در قدرت، به صراحت به چشم می خورد.

هر چند طرح برخی نظرات و تفکرات (به ویژه به ادعای مطرح کنندگان مبتنی بر شرع) خود بسترساز خشونت علیه زنان است و تا کنون هزینه های زیادی را بر جامعه تحمیل کرده، اما واقعیت این است که در طرح های اخیر مجلس خشونت علیه زنان از ترویج تفکر و باور و نفوذ در لایحه های افراطی جامعه به سمت قانون و لازم الاجرا شدن در تمام سطوح جامعه راه یافته و به دلیل درنوردیدن تمام حوزه های حضور زن در جامعه یعنی از خانواده تا محل اشتغال و از محل اشتغال تا مراکز و محافل عمومی، از دامنه و تأثیر بیشتری برخوردار خواهد بود.

به نظر من طرح هایی چون «حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر» و «صیانت از حجاب و عفاف»، همچون طرح های سابق مجلس کنونی طبعاَ بسترساز خشونت علیه زنان است که متآسفانه با گرفتن شکل قانونی، خشونتی با پشتوانه قانون و البته با حمایت حکومت منظور خواهد شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
https://www.facebook.com/women.citizenship.center
کانون شهروندی زنان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.