رفتن به محتوای اصلی

جزئیات بازداشت مریم‌سادات یحیوی توسط قراگاه ثارالله سپاه
22.11.2014 - 12:13

یک منبع مطلع اعلام کرد بازداشت مریم‌سادات یحیوی و کلیه بازداشته‌های اخیر فعالین مدنی توسط قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران صورت گرفته است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از سحام، ماموران هنگام هجوم به منزل مریم‌سادات یحیوی، فعال مدنی جنبش سبز خود را از ماموران اداره اطلاعات معرفی کرده‌اند و پس از بازداشت وی، تعدادی از وسایل شخصی خانم یحیوی نیز توقیف شده است.
درهمین حال پس از انتشار خبر بازداشت مریم‌سادات یحیوی در رسانه‌ها، ماموران اداره اطلاعات با منزل این فعال مدنی تماس گرفته و از خانواده وی درخصوص نحوه و زمان دستگیری وی سوالاتی را مطرح می‌کنند. خانواده خانم یحیوی با تعجب از این‌که اداره اطلاعات از دستگیری دخترشان اطلاعی ندارد، عنوان می‌کنند که ماموران هنگام مراجعه به منزل برای بازداشت خانم یحیوی بیان کرده‌اند که از این بازداشت از سوی اداره اطلاعات صورت گرفته است که این ادعا از سوی ماموران اداره اطلاعات استان تهران رد می‌شود.
این منبع مطلع درادامه افزوده است: خانواده مریم‌سادات یحیوی پس از این تماس و ابراز بی‌اطلاعی اداره اطلاعات از نحوه و زمان دستگیری دخترشان، بار‌ها به دادسرای اوین مراجعه کرده‌اند تا از مرجع توقیف کننده دخترشان اطلاع پیدا کنند، ولی دادسرا به هر بهانه‌ای از دادن پاسخ صحیح امتناع کرده است.

در این راستا خانواده خانم یحیوی پس از آزادی وی، اطمینان می‌‌یابند که مریم سادات یحیوی در بند الف زندان اوین نگهداری شده است و مرجع دستگیری وی قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران، بوده است.
گفتنی‌ست مریم‌سادات یحیوی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» دستگیر و اکنون با تامین وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی پس از ۱۷ روز بازداشت، تا برگزاری دادگاه آزاد شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایمیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.