رفتن به محتوای اصلی

عمرفقیه پور؛ زندانی سیاسی کرد پانزده سال بدون مرخصی
19.11.2014 - 18:35

«عمرفقیه پور»، زندانی سیاسی کرد بیش از پانزده سال است که بدون یک روز مرخصی در زندان است. اگر چه او محکوم به حبس ابد است، اما طبق قوانین جمهوری اسلامی حق برخورداری از مرخصی و یا عفو را دارد.
بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، عمر فقیه پور زندانی سیاسی کرد به اتهام اقدام علیه امنیت ملی ازطریق ارتباط با حزب دموکرات کردستان است و هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج محبوس است. او محکوم به حبس ابد است و بیش از ١٥ سال در زندان است.
در این باره سایت سحام نیوز می نویسد که ،«فقیه پور» وقتی به زندان رفت، دخترش سه ساله بود، اما حالا دخترش هجده ساله است و از پانزده سال پیش تاکنون حتی یک روز هم پدر را درخانه ندیده است.
بنابه گزارش سحام «بهمن احمدی امویی»، روزنامه نگاری که پنج سال در زندان بوده و چندی پیش با گذراندن دوران کامل محکومیت خود آزاد شده است، سال پیش در نامه‌ای از زندان به همسرش درباره «فقیه پور» نوشته بود: «سال‌هاست ملاقاتی ندارد، تصویر ثابت او در بند این است؛ همیشه ساکت روبروی تلویزیون نشسته و درحالی که فیلم و سریال‌های تلویزیون جمهوری اسلامی را نگاه می‌کند با قلاب‌هایی که تند و تند حرکت‌شان می‌دهد، کیف و کمربند می بافد تا هزینه زندگی خود در زندان را تأمین کند.»
یکی از فعالان حقوق بشری کرد در داخل ایران به کمپین می گوید که فهرست کسانی که روزها و ماه‌ها و سال‌ها را بدون یک روز مرخصی در زندان دوره می کنند بسیار زیاد است، به گفته وی آنها حداقل چند صدنفر هستند. زندانیان سیاسی -عقیدتی با هر نوع تفاوت در اندیشه و مرام باید از حداقل حقوق انسانی خود برخوردار باشند.
وی می گوید که محمد نظری یکی دیگر از این زندانیان است که بیست ساله بود که به زندان افتاد و الان چهل و یک سال دارد و دریغ از یک روز مرخصی. او و رمضان سعیدی و بسیاری از زندانیان سیاسی کرد سال‌هاست که فراموش شده‌اند.
از طرفی دیگر دیروز عمر امامی که سال ٧٥ در سن هیجده سالگی بازداشت و سپس به حبس ابد محکوم گردیده، سرانجام دیروز سه شنبه پس از ١٨ سال زندان حق مرخصی به وی اعطاء شد.

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - 2014 November 19

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایمیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.