رفتن به محتوای اصلی

گزارش جلسه لندن در همبستگی با مردم ایران
28.07.2009 - 17:37

روز یکشنبه، ۲۶ ژولای، نامداران عرصه ادبیات، هنر و سیاست در انگلستان در یک پلتفرم مشترک و بینظیر پشتیبانی‌ خود را از مبارزات مردم ایران اعلام داشتند. تا کنون سابقه ندارد که این سازمانها و شخصیت‌ها که از طیف‌های کاملا متفاوت هستند در یک جا جمع شده و پیام‌های مشابهی‌ برای مردم ایران فرستاده باشند.

آنچه در ایران میگذرد، فراتر از احزاب و اشخاص است و قدرتی‌ به اندازه مردم ایران دارد. بهمین دلیل همه مردم ایران در هر کجا که هستند آن را از آن خود میدانند و برای پیشبرد آن کار میکنند. تمام سازمانها و شخصیت‌هایی‌ که در آن حضور داشتند، خود را بخشی از این حرکت عظیم میدانستند. این حس سهم داشتن باعث شده بود که خود را متعهد برای حمایت از آن بدانند. در این جلسه دکتر اسماعیل خویئ، دکتر علیرضا نوری زاده، دکتر زردشت ستوده، افشین بابازاده، دکتر منوچهر ثابتیان، دکتر مهرداد خوانساری، دکتر شاداب وجدی، و ناهید حسینی حضور داشتند.

سازمان‌های شرکت کننده: جبهه مردم بلوچستان، رضا حسین بر؛ جبهه ملی‌، مهندس فریدون امیر ابراهیمی و نمایندگان حزب کومله، ناهید بهمنی، حزب دموکرات کردستان ایران ،حمزه بایزیدی؛ حزب همبستگی دمکراتیک اهواز، موسی‌ شریفی؛ نهضت مقاومت ملی‌ ایران، گیتی‌ کاوه؛ و حضور هوداران جنبش سبز، و همبستگی جهانی دانشجویان ایرانی.

هنگامی که هنرمند ارزشمند، ژیرار سرود‌های انقلابی و یار دبستانی را اجرا کردند، مردم دست در دست هم از قشر‌های سلطنت طلب، جمهوری طلب، چپ و قومی و ملی‌ به رقص و پایکوبی پرداختند. صحنه بسیار پرشور و با نشاطی بود. ایرانیان با تایید تکثر، یکی شده بودند. روحیه وحدت همه را در زیر یک چتر قرار داده بود.

آنچه در این جلسه با شکوه گذشت، نشان داد که مردم در شرایط حساس، بخاطر خیر عموم و مصالح مشترک از اختلافات میگذرند و منافع ملی‌ را بر خواسته‌های فردی و گروهی خود ارجح میدارند.

در پایان جلسه، گروه نغمه به رهبری جمشید رضائی آهنگ‌های پرشور انقلابی اجرا کردند که با استقبال فراوان روبرو گردید.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.