رفتن به محتوای اصلی

دانشجویان و دانش آموزان اصفهان سر کلاس حاضر نمی شوند
در اعتراض به اسیدپاشی زنجیره ای به صورت زنان
24.10.2014 - 09:51

 

*******

بنابه گزارش های ارسالی به سحام، در تجمع روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه ۱۳۹۳ مردم اصفهان در برابر دادگستری اصفهان در خیابان نیکبخت، اعلام شده است که روز شنبه مردم اصفهان در اعتراض به فجایع اخیر پیش آمده در این شهر و اسید پاشی به صورت و بدن دختران جوان توسط عده ای ناشناس، در کلاس های درس خود حاضر نخواهند شد.

دراین فراخوان که در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده درحال توزیع است از دانش آموزان و دانشجویان استان اصفهان خواسته شده است که روزشنبه سوم آبان ماه ۱۳۹۳برای اعلام همدردی با خانواده های قربانیان در کلاس های درس مقاطع تحصیلی خود حضور نیابند.

بنا به اطلاع خبرنگارسحام، این فراخوان درتجمع امروز در برابر دادگستری استان اصفهان توسط مردم به صورت خودجوش نیز اعلام شده است. تجمعی که به صورت مسالمت آمیز در برابر دادگستری این شهر درساعت ۱۰ صبح آغاز شد و در پایان مراسم درخیابان «چهارباغ بالا» با یورش مامورین به خشونت کشیده شد و ماموران ضمن پرتاب گاز اشک آور به معترضین و منتقدین، دستکم چهارنفر را در این رابطه دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال دادند.

گفتنی ست درهجوم موتورسواران ناشناس به دختران جوان در شهر اصفهان، تا کنون برابر با آمار رسمی دستکم ۸ دختر جوان دچار سوختگی شدید شدند و یک نفر نیز در این ارتباط جان خود را از دست داده است.

دکتر «سیدحسن هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دراقدامی متعهدانه و نیکوکارانه، در درمانگاه شهید شوریده حاضر شد و اقدام به معاینه چشم های «سهیلا جورکش» یکی از قربانیان فجایع اسیدپاشی اصفهان کرد.

ایرنا در این رابطه به نقل از وزیربهداشت نوشت که: «چشمان او(سهیلاجورکش) نیاز به عمل اورژانسی دارد، رگ های خون رسانی به چشم از بین رفته اند و با توجه به حساسیت چشم باید فورا عمل شود، شست وشوی چشمان باید درهمان لحظه اولیه اتفاق می افتاد و مردم باید روی آن آب می گرفتند، هر دوچشم سهیلا جورکش نیاز به عمل های متعدد دارد و روند درمانی نیز طولانی خواهد بود.»

وزیر بهداشت درپایان هنگام انتقال سهیلا جورکش به بیمارستان فارابی برای انجام عمل چشم داخل آمبولانس شد و بار دیگر از او دلجویی کرد و گفت: «نگران نباش، امشب برای نظارت خواهم آمد.»

بنا برگزارشات غیررسمی تایید نشده، نیروهای امنیتی اصفهان تاکنون ۱۰۰ نفر را از گروهی موسوم به «انصارحجت» دستگیر کرده اند و معتقدند این گروه دراسیدپاشی های زنجیره ای در شهراصفهان دخالت دارند.
تاکنون گزارشی رسمی دراین رابطه منتشر نشده است.

 در فیلمی که امروز از تجمع اصفهان در شبکه اجتماعی یوتیوپ منتشرشد، دادستان اصفهان اعلام کرد که «نمی تواند گزارش عملکرد قوه قضائیه و نیروهای انتظامی- امنیتی استان اصفهان را درارتباط با اسیدپاشی و ایجاد ناامنی دراین شهر به مردم ارائه دهد، چرا که این پرونده محرمانه است و نتیجه اقدمات مسئولین درحال حاضر به صورت رسمی وعلنی اعلام نخواهد شد، زیرا اعلام علنی نتایج تحقیقات به مردم موجب آسیب به روند پیگیری های قضایی و امنیتی این پرونده خواهد شد.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.