رفتن به محتوای اصلی

نسرین ستوده: اعتراض به محرومیت از وکالت
در برابر دفتر کانون وکلا
19.10.2014 - 17:30

 

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه نسرین ستوده، حقوقدان و مدافع حقوق بشر در ایران، اعلام کرده است که قصد دارد در مقابل دفتر کانون وکلای ایران علیه تصمیم دادگاه انتظامی کانون وکلا که پرونده ی وکالت او را به مدت سه سال لغو کرده دست به اعتراض بزند.

نسرین ستوده که با خبرگزاری فرانسه گفتگو کرده، همچنین گفته است که در نتیجه ی فشارهای اعمال شده به کانون وکلا به ویژه از جانب دادسرای زندان اوین که پیشتر وی را به شش سال زندان و ده سال محرومیت از وکالت محکوم کرده بود، شعبه ی دو دادگاه انتظامی وکلا پرونده ی وکالت وی را به مدت سه سال باطل اعلام کرده، در حالی که یک ماه پیشتر شعبۀ یک همین دادگاه حکم برائت خانم ستوده را صادر کرده بود. 
نسرین ستوده افزوده است  از یک سال پیش و پس از آزادی وی از زندان کانون وکلای ایران تحت فشار بوده تا پروانه ی وکالت وی را باطل کند. نسرین ستوده همچنین گفته است که اعتراض به لغو پروانۀ ه ی وکالتش به معنای شکایت از کانون وکلا نیست، زیرا، کانون وکلا خانه ی اوست و اینکه او قصد ندارد علیه همکارانش شکایت بکند.

دادگاه انقلاب تهران در سال 2011 نسرین ستوده را به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام اسلامی" و همچنین عضویت در "کانون مدافعان حقوق بشر در ایران" به شش سال حبس و ده سال محرومیت از وکالت محکوم کرد. 
خانم ستوده پس از تحمل سه سال زندان و یک هفته پیش از سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل از زندان آزاد شد.

وی که از مدافعان قدیمی حقوق کودکان و به ویژه کودکان محکوم شده به اعدام در ایران به شمار می رود وکیل شماری از زندانیان سیاسی به ویژه در پی رویدادهای پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران نیز بوده است. نسرین ستوده متولد 1342 خورشیدی است و در سال 2012 به همراه جعفر پناهی، سینماگر منتقد ایرانی، برنده ی جایزه ی ساخاروف از سوی پارلمان اروپا شد که به مدافعان آزادی بیان و حقوق بشر اهدا می شود. 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.