رفتن به محتوای اصلی

افتضاح مسکن مهر، فاجعه ای که همچنان ادامه دارد!
05.10.2014 - 21:15

 پروژه ی " خانه سازی " مسکن مهر که در دولت احمدی نژاد کلید خورد و در دولت حسن روحانی نیز دنبال می شود به یکی از کلان ترین پرونده های فساد و خیانت تاریخ معاصر ایران تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری حکومتی "مهر"  سعید زمانیان، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عدم تحویل پروژه های مسکن مهر در موعد مقرر از تخلفات گسترده تعاونی های فامیلی خبر داده و گفته است: این افراد با پول مردم برای خودشان خانه و ماشین آنچنانی خریده اند و فرزندانشان را به خارج از کشور فرستاده اند. همین امر موجب عدم تحویل پروژه ها در موعد مقرر و افزایش هزینه اجرا گردیده است. زمانیان افزوده است که نه در دولت پیشین و نه در دولت روحانی نظارتی بر کار تعاونی های مسکن مهر وجود نداشت و  زمانی که مردم برای بررسی موضوع مراجعه می کنند در مواردی مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

پیش از این علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی،  در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید بانک مسکن گفته بود: از 100 هزار میلیارد تومان پولی که توسط بانک مرکزی چاپ و منتشر شده 48 هزار میلیارد تومان به مسکن مهر تعلق گرفته است. طیب نیا با بیان این‌ که طرح مسکن مهر هدف "مقدسی" است که در دولت تدبیر و امید نیز دنبال می‌شود،  افزوده بود  که این افزایش نقدینگی  باعث رشد نرخ تورم شده است به گونه ای که تورم 40 درصدی در 12 ماهه منتهی به پایان شهریور ماه در تاریخ اقتصاد ایران کم سابقه است. خود حسن روحانی نیز گفته است که  ۴۳ درصد از تورم چهار سال گذشته بر گردن مسکن مهر است.

تاکنون  گزارش های فراوانی  از ایرادات ساختی در خانه های ساخته شده یا در حال ساخت توسط مسکن مهر در رسانه های درونمرزی  منتشر شده که در بسیاری از موارد به فروریزی و ویرانی خانه های مزبور پیش از سکونت در آن انجامیده است. برای نمونه  به گزارش نشریه ی  شمال فردا یک مجتمع ساختمانی  5 طبقه ی مسکن مهر ساری، که چندین سال به كندی در حال ساخت و ساز بود، در ساعت ۴ بامداد روز ۵ شنبه ۲۰ بهمن ماه ۹۰  با وزش بادی نسبتا آرام فرو ریخت! همچنین به گزارش خبر آنلاین در تیر 1390 یک بلوک 16 واحدی مسکن مهر در شهرجدید گلبهار مشهد، که  در سال 86 شروع شده بود،  ریزش کرد که به گفته ی معاون وزیر شهرسازی وقت  سازه ی ضعیف علت این ریزش بوده است. این رویداد 2 کشته و 5 مجروح به جای گذاشت.

 

 

طرح رسوای مسکن مهر که بسیاری از ایرانیان به امید خانه دار شدن هستی خود را به پای آن داده اند، یکی دیگر از تبهکاری های کلان رژیم جمهوری اسلامی است که  در ازای سود رساندن به مشتی از عوامل رژیم در مقام مدیریت دفاتر و تعاونی های مسکن مهر، هم به اقتصاد کشور آسیبی مهلک زده و هم با گرفتن پول میلیون ها تن از مردم از آنها کلاه برداری کرده است.

 



دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.