رفتن به محتوای اصلی

اعلام نتایج جنگ طی 24 ساعت گذشتە در کوبانی
02.10.2014 - 16:43

Missing media item.

آخرین اخبار تا این ساعت(ساعت درج خبر)

مرکز اطلاع رسانی ی پ گ: اعلام نتایج جنگ طی 24 ساعت گذشتە

مرکز اطلاع رسانی ی پ گ با انتشار بیانیەای نتایج جنگهای کوبانی و ربیعە طی 24 ساعت گذشتە را اعلام کرد. در این بیانیە از توقف پیشرویهای داعش در یکی از جبهەهای کوبانی خبر دادە و گفتەاند در دیگر جناحها نیز ضربات نگینی بر تبهکاران داعش وارد شدە است. این بیانیە همچنین از آزاد سازی کامل شهرک ربیعە خبر می دهد.

مرکز انتشارات و اطلاع رسانی واحدهای مدافع خلق ی پ گ در بیانیەای کە در سایت رسمی این نیرو منتشر شدە نتایج جنگ در جبهەهای کوبانی ، ربیعە و سریکانی طی 24 ساعت گذشتە را اعلام کرد. متن کامل بیانیە بە این شرح است:

1ـ یورش تبهکاران داعش به منظور اشغال کوبانی در هفدهمین روز خود ادامە دارد. خلق ما و مبارزان کرد از جنوب، شرق، غرب و اطراف شهر بە مقاومت تاریخی خود ادامە می دهند. در 24 ساعت گذشتە پیشروی تبهکاران کە با استفادە از تانک ، توپ و انواع سلاحهای سنگین انجام گرفتە بود متوقف شده و در جنوب و جنوب غربی ضربات سنگینی بر تبهکاران وارد شدە است.

در جنوب کوبانی حوالی سالن نوروز و روستای حلنج دیروز و دیشب درگیریهای سنگینی روی دادە. در اطراف روستای هلینج 43 تن از تبهکاران کشتە شدەاند. آنها کە از چندین سمت در حال حملە بودند در پی مقاومت شدید مبارزان کرد با دادن تلافات سنگین زمین گیر شدەاند. در این نبردها شماری تجهیزات نظامی از جملە 10 قبضە کلاشینکف، 1 قبضە قناسە ، یک قبضە موشک انداز و دو دستگاه دوربین شب و تعداد زیادی گلولە بدست نیروهای ی پ گ افتادە . 

در حوالی سالن نوروز نیز علاوە بر کشتە شدن 11 تبهکار داعش ، یک دستگاه تانک و دو قبضه دوشکای سنگین آنها منهدم شدەاند. جنگ در همە این مناطق تاکنون نیز ادامە دارد. 

در همین حال نبرد با تبهکارانی کە در تلاشند از جبهەهای شرقی و غربی کوبانی وارد شهر شوند همچنان ادامە دارد. نتایج درگیریها در ساعات آینده نیز بار دیگر اعلام خواهد شد.

2ـ در 30 م سپتامبر نیروهای ی پ گ و پیشمرگ تحت فرماندهی مشترک بە منظور آزاد سازی ربیعە عملیاتی را علیە مواضع تبهکاران داعش آغاز کردند. در نتیجە این عملیات تبهکارانی کە شبانه قصد فرار داشتند، توسط نیروهایمان از پای درآمدند. نیروهای ما فرمانده ایست بازرسی میزان را کشتە و سلاح او را نیز به غنیمت گرفتند. 

3ـ در شب اول اکتبر تبهکاران یکی از روستاهای ناحیە جزعە را مورد حملە قرار دادند کە بدنبال پاسخ تند نیروهای ما با دادن 15 کشتە مجبور به عقب نشینی شدند. در این درگیری علاوە بر اینکە اجساد 3 تن از تبهکاران تعدادی سلاح و تجهیزات جنگی نیز بدست نیروهای ما افتادند.

4ـ در شب اول اکتبر در جنوب غرب سریکانی تبهکارانی کە قصد حملە داستند پیش از انجام عملیات با یورش نیروهای ی پ گ روبرو شدند کە در این عملیات نیز 6 تن از تبهکاران از پای درآمدەاند. منبع فیسبوک کوبانی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.