رفتن به محتوای اصلی

چرا عملیات انفجاری در بلوچستان انجام گرفت؟
22.10.2009 - 19:22

در بحبوحه تظاهرات مردم در تهران شاهد بودیم که عده یی بسیجی‌ با کمال بی‌ رحمی مردم را میزدند. همان طور که همان زمان هم معلوم گردید، بسیاری از آنها از اطراف و اکناف شهرستان‌ها استخدام شده و پس از شستشوی مغزی به تهران آورده شدند. یکی از آنها با کمال سادگی یک مصاحبه کرد که متن آن در سایت ‌های مختلف پخش شد. او بیان کرد که حاج آقا به آنها گفته است که تظاهر کنندگان منافق و عوامل استکبار جهانی هستند و باید سرکوب شوند.

استخدام مزدوران و اوردن آنها به تهران، یک تدبیر موفق برای رژیم برای سرکوب بود. این رویکرد سبب گردید که عده بیشتری از شهر‌های متفاوت استخدام شوند.در این راستا، جمهوری اسلامی به این فکر افتاد، که عده کثیری از بلوچ‌ها را در بسیج استخدام کنند و آنها را برای سرکوب مردم به تهران ببرند. بهمین منظور، برای اولین بار، چهار همایش پی در پی در بلوچستان تشکیل دادند و باز هم برای اولین بار، خوانین و سرداران را که سال‌ها مورد قهر قرار داده بودند، به جلسات خود دعوت نمودند.

کوشش رژیم این بود که سران طوایف را راضی‌ کند که برای نجات نظام با نیروهای امنیتی همکاری کنند؛ اما سرداران بلوچ متوجه شدند که رژیم میخواهد آن‌ها را در مقابل ملت قرار دهد. به همین دلیل، با احتیاط زیاد، به سخنان آنان گوش دادند ولی از هر گونه همکاری خود داری کردند.در پنجمین جلسهٔ که در سرباز تشکیل شد از سرداران درجه رده‌های پایین دعوت کرده بودند تا آنها را با رشوه و ارتقا درجه هم در مقابل مردم بلوچ قرار دهند و هم برای سرکوب تظاهر کنندگان، به تهران اعزام دارند.

در چنین شرایطی، مبارزان بلوچ، اندیشیدند که بهتر این است که جلو اعزام بلوچ‌ها رابه تهران بگیرند و از کشتار مردم بی‌ گناه جلوگیری نمایند.

تصور بکنید که اگر هیتلر قبل از آغاز جنگ کشته شده بودید، ۳۰ میلیون انسان بیگناه در جنگ دوم جهانی کشته نمیشد. همین طور، اگر خمینی پیش از رسیدن به ایران نابود میگردید، ایران و خاور میانه ویران نمیگردیدند. مردم ایران و جهان حادثه سرباز بلوچستان را باید این گونه نگاه کنند: یک عمل پیشگیرانه بمنظور پیشگیری از حوادث بسیار خونینتر از آنچه گذشت. هیچکس دوست ندارد خود را بکشد و یا خود را به کشتن بدهد. من هم از کشتن بیزارم، هم از کشته شدن، اما میدانم که جمهوری اسلامی کشتن را مقدس میداند و از آغاز تا کنون، نه تنها کشتن را کار روزانه خود کرده است بلکه تجاوز به ناموس مردم و سوزاندن آنهارا کاملا عادی جلوه داده است.

این جمهوری اسلامی است که عملیات انتحاری را در جهان معمول کرد. این جمهوری اسلامی بود که عکس صد‌ها نفر را با افتخار در وسایل ارتباط جمعی چپ کرد و آنها را داوطلبان استشهادی اعلام نمود تا دنیا را بترساند. این جمهوری اسلامی است که عملیات انتحاری را در عراق و جاهای دیگر سازمان میدهد.

این نظام از آن زشتی‌ها است که با تماشا زیبا نمیشود.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.