رفتن به محتوای اصلی

اعتراض شهروندان چابهار به ضرب شتم یک جوان بلوچ
22.09.2014 - 22:44

 

*******

در پی هشدار و اطلاع رسانی هفته های گذشته نخبگان بلوچ نسبت به برخورد تند ، زننده و زشت ماموران نظامی با مردم بلوچ در شهرهای مختلف بلوچستان بیم این میرفت که نیروی انتظامی لجام گسیخته و برنامه ریزی شده دوباره به جان مردم نگون بخت بیفتد و بدون دلیل مردم را در سطح شهر کتک بزند !!!

حادثه امروز تکرار تلخی از سری حوادث هایی است که نیروهای انتظامی در طی هفته های گذشته با شلیک تیر مستقیم و یا دستگیری و ضرب و شتم مردم بیگناه خود مسبب نا امنی و بوجود آمدن رعب و وحشت در شهرهای بلوچستان شده است. بدین سان مردم بلوچ دیگر نیازی به این نیروهای انتظامی که خود مجرم و لا ابالی هستند را ندارند . فسلفه پلیس و نیروهای نظامی یعنی تامین امنیت و آرامش نه بلعکس خشونت و کشت و کشتار مردم بیگناه !!!!!!!

یکی از مهمترین علل بوجود آمدن این نوع خشونت ها در بلوچستان وجود نیروهای نظامی و انتظامی غیر بلوچ و متعصب و غرض ورز می باشند که مردم بلوچ را با لباس بلوچی بدون هیچ دلیلی مجرم و خاطی می پندارند و سعی دارند همیشه با لحن زشت و توهین آمیز در مقابل کسی که لباس بلوچی به تن دارد برخورد توهین آمیز کنند. نیروهای انتظامی غیر بلوچ (خصوصا بعضی از زابلی ها ) عمداََ به مردم بلوچ توهین و یا ضرب و شتم میکنند چون میدانند نه قانون پشتیبان مردم بلوچ هست و نه دادگاهی وجود دارد که در آن قاضی و یا دادستان بلوچی بر مسند قانون نشسته هست تا خشتک ماموران انتظامی خاطی را پایین بکشد. پس تا زمانی که وضع نیروهای انتظامی و دادگاههای بی خاصیت ما در بلوچستان همین باشد باز هم شاهد این حرکتهای زشت از سوی نیروهای انتظامی خواهیم بود.

تا به امروز مردم بلوچ بهترین درس را به نیروهای انتظامی در شهرهای بلوچستان داده اند و هیچوقت مردم نسبت به حرکتهای بزدلانه نیروهای انتظامی سکوت نکرده اند و حتی تا پای از دست دادن جانشان در مقابل این سفاکان ایستاده اند.

بار دگر به این نیروهای انتظامی هشدار می دهیم تا دست از آزار و اذیت و کشت و کشتار مردم بلوچ بر دارد بلکه در غیر اینصورت هجوم مردم در شهرهای بلوچستان باعث بوجود آمدن موجی خواهد شد که همه شماها را از بلوچستان عزیز برای همیشه بیرون خواهد کرد.

استهکلم - سوئد
دوشنبه 22 سپتامبر

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.