رفتن به محتوای اصلی

روحانی: کشتن بیگناهان مایه شرمساری گروه «حکومت اسلامی» است
ديگ به ديگ ميگه روت سياه
17.09.2014 - 22:45

 

 *******

 رادیو فردا نوشت:

حسن روحانی در این مصاحبه که بخش‌هایی از آن روز چهارشنبه ۲۶ شهریور توسط شبکه «ان‌بی‌سی» منتشر شد، در پاسخ به پرسشی درباره کشتن جیمز فولی و استیون ساتلف، روزنامه‌نگاران آمریکایی، گفت: «گروهی می‌خواهند برای منافع دیگران یا منافع خود، انسانیت را زیر پا بگذارند. بر اساس معارف و فرهنگ اسلام، کشتن یک بی‌گناه به منزله کشتن انسانیت است».

وی با اشاره به گروه «حکومت اسلامی» اظهار داشت: «کشتن بی‌گناهان مایه شرمساری برای آنها و موضوعی نگران‌کننده و قابل تاسف برای همه انسان‌ها و بشریت است».

آقای روحانی افزود: «چه کسی می‌تواند تحمل کند انسان بی‌گناهی کشته شود. از نظر ما فرقی نمی‌کند، مسلمان باشد، مسیحی باشد، یهودی باشد یا هر دین دیگری داشته باشد، یا اینکه تابعیت کدام کشور را داشته باشد».

اشاره رییس جمهوری ایران به قتل جیمز فولی و استیون ساتلف، دو روزنامه‌نگار آمریکایی، است که ظرف یک ماه گذشته همراه با دیوید هینز، امدادگر بریتانیایی و چند سرباز لبنانی و کرد توسط گروه حکومت اسلامی سر بریده شده و ویدئوی آن‌ها نیز در اینترنت منتشر شده است.

به دنبال تشدید اقدامات این گروه در خاک عراق که بخش زیادی از مناطق غرب و شمال غربی این کشور را در کنترل خود دارند، ایالات متحده آمریکا دست به حملات هوایی علیه مواضع «حکومت اسلامی» زد.

واشینگتن همچنین رایزنی‌های گسترده‌ای را با ۴۰ کشور جهان به منظور تشکیل ائتلافی علیه گروه حکومت اسلامی آغاز کرد که در نتیجه آن، طی هفته جاری دو نشست در جده عربستان سعودی و پاریس، پایتخت فرانسه، برگزار شد و کشورهای حاضر در آن‌ها بر سر مقابله نظامی با این گروه به توافق رسیدند.

به رغم حمایت گسترده از ائتلاف یاد شده، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران گفته است که با این حرکت مخالف بوده و پیشنهاد همکاری با آمریکا را رد کرده است. با این حال، گزارش‌های غیر رسمی حاکی از همکاری دو کشور در عراق برای ریشه کن کردن شورشیان حکومت اسلامی است.

مصاحبه رییس جمهوری اسلامی ایران با شبکه ان بی‌سی، در تهران و در آستانه سفر هفته آینده وی به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل انجام شده است. این دومین حضور پیایی حسن روحانی در نشست مجمع عمومی از زمان پیروزی در انتخابات ۲۴ خرداد پارسال است.

در جریان سفر پارسال آقای روحانی به نیویورک، مهم‌ترین حادثه دیپلماتیک میان ایران و آمریکا ظرف سه دهه گذشته اتفاق افتاد و آن هم، گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری دو کشور بود.

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اکنون نسبت به پارسال انتظار بسیار کمی وجود دارد که حسن روحانی و باراک اوباما حتی با یکدیگر دست بدهند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه هفته جاری گفت که دیدار با حسن روحانی در دستور کار آقای اوباما نیست.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.