رفتن به محتوای اصلی

آغاز اعتصاب کارگران معدن زغال سنگ گیلان
16.09.2014 - 20:13

 

از صبح امروز، ۲۵ شهریور،  کارگران معدن زغال سنگ البرز غربی  در روستای سنگرود در استان گیلان در اعتراض به عقب افتادن ۲ ماه حقوق دست از کار کشیده، روبروی در ورودی تونل شماره ۹ این معدن تجمع کرده‌اند.

به گزارش ایلنا «مرتضی نیک‌پور» رئیس شورای اسلامی کارگران معادن زغال سنگ البرز غربی گفت: صبح امروز ۳۱۰ نفر از کارگر معادن ذغال سنگ البرز غربی در اعتراض به تعویق دو ماه حقوق و همچنین منتفی نشدن انحلال این واحد معدنی، دست از کار کشیده، مقابل در ورودی تونل شماره ۹ این معدن تجمع کردند.

او همچنین گفت : با وجود آنکه کارگران در چندین نوبت از مسئولان استانی و شهرستانی خواسته بودند به مشکلات این معدن رسیدگی شود اما آنان نسبت به این موضوع بی‌توجهی کرده‌اند و سکوت آنان موجب گسترش اعتراضات کارگری در این معدن شده است.

به گفته نیک پور، آنچه موجب نگرانی برخی کارگران در آستانه ی سال تحصیلی شده است فراهم کردن لوازم وسایر تجهیزات مدرسه و دانشگاه فرزندانشان است.

رئیس شورای اسلامی کار کارگران معادن البرز غربی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این حق کارگران البرز غربی است که بخواهند بابت وصول مطالبات خود نسبت به کارفرما اعتراض کنند چرا که کارفرما بطور معمول اعتنایی به اعتراضات و مطالبات کارگران این واحد ندارد.

او گفت: کارگران البرز غربی معتقدند به دلیل آنکه دور از محیط شهری در دل کوههای البرز غربی کار می‌کنند و محل سکونتشان نیز در روستاهای مجاور است صدای فریادشان به گوش هیچ مسئولی نمی‌رسد، با این حال آنان تصمیم گرفته‌اند به اعتصابات صنفی خود ادامه بدهند تا شاید کسی به سخنانشان گوش دهد.

نیک‌پور افزود: در حالی تجمع امروز کارگران که از ساعت ۶ صبح آغاز شده که نمایندگان کارگری برای پیگیری مطالبات کارگان این واحد به مرکز شهرستان (رودبار) سفر کرده‌اند و کارگران در معدن منتظرند از زبان نماینده صنفی‌شان خبرهای خوبی در زمینه پرداخت مطالباتشان بشنوند.

گفتنی است شوراهای اسلامی نهاد های جاسوسی رژیم جمهوری اسلامی در کارخانه ها هستند. اما برای مهار اعتراضات کارگران و جلوگیری از سوق یافتن مبارزات کارگری به رویارویی با رژیم خود را به دروغ همراه کارگران معترض نشان می دهند تا در شناسایی  کارگران فعال  و یاری رژیم در سرکوب اعتراضات دست بازتری داشته باشند. 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.