رفتن به محتوای اصلی

کمونیست های لیبرال و توهم اخلاقیزه کردن سرمایه داری
16.09.2014 - 18:24

بیل گیتس موجود بی رحمی در عرصه تجارت است؛ همه کار می کند تا رقبایش را از عرصه خارج کند؛ آرزوی بیل گیتس، انحصار مطلق دنیای مجازی است و برای نیل به این هدف، از هر حربه ای، حتی غیراخلاقی هم، استفاده می کند. اما این تنها یک طرف ماجراست. بیل گیتس شاید نیکوکارترین انسان هم باشد. از هر فرصتی برای کمک به مردمان فقیر و درمانده استفاده می کند و به قول خودش برای مردمانی که از اسهال خونی می میرند و غذای کافی ندارند، رایانه داشتن چه فایده ای دارد؟! هدف بیل گیتس این است که از یک طرف با سخت ترین شیوه و حتی غیراخلاقی ترین حربه ها، پول به دست می آورد و به اخلاقی ترین شیوه(البته تنها در ظاهر امر) آن را در جایی دیگر، خرج کند!

این مهمترین ویژگی کمونیست های لیبرال است؛ احضار روح اخلاق انسانی و تزریق آن به منطق سرمایه داری! منطق سرمایه داری در جهان امروز برای بازتولید خویش، نیازمند این تزریق روح اخلاق انسانی است. اما آیا این مسئله، نیکوکاری کمونیست های لیبرال به راستی اخلاقی است؟! مستمندان و نیازمندانی که کمونیست های لیبرال ادعای یاری آنان را دارند، چگونه تولید شده اند؟! وجود آنان نشانه چیست؟

و اینکه آیا سرمایه داری برای بقای خویش نیازمند تولید نوعی ضد خویش نیست؟ شاید در اینکه تولید مستمندان و گروه هایی که کمونیست های لیبرال ادعای کمک به آنان را دارند، مدلول منطق سرمایه داری است جای شبهه نباشد، اما سرمایه داری برای تقدیس روند انباشت سرمایه و تطهیر سرمایه، از یک طرف و از طرف دیگر به منظور جادو کردن ذهن سوژه های حاشیه ای این منطق و حتی ارضای روح متن همین منطق هم، دست به دامان اخلاق شده و به نوعی سعی در اخلاقیزه کردن منطق سرمایه داری دارد. کمونیست های لیبرال به گونه ای شرم آور سعی در این دارند که با منطقی سوسیالیستی و کمونیستی و با تزریق روح اخلاق انسانی و همچنین اجتماعیزه کردن منطق سرمایه داری، ذهنیت مخالفان را یکسره نابود کنند.

این اتفاق به قول ژیژک نوعی «داووسیزه کردن پورتو آلگره» است. وقتی با اخبار دلگرم کننده بخشودگی بدهی ها یا مبارزه بشردوستانه بزرگی برای ریشه کن کردن بیماری های همه گیر خطرناک بمباران می شویم، باید فقط اندکی تصویر را پس و پیش کنیم تا سیمای زشت و شرم آور کمونیست لیبرالی را که در زیر آن قرار دارد، ببینیم. نیکوکاری، نقاب بشردوستانه ای است که سیمای بهره کشی اقتصادی را از نظر پنهان می سازد. نباید دچار توهم بشویم: کمونیست های لیبرال، امروز دشمن هر مبارزه ترقی خواهانه ای هستند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایمیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.